اختلاف بهزیستی با پلیس درخصوص پلاک ویژه معلولان

۱۳۹۷/۰۵/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۴۹۵
اختلاف بهزیستی با پلیس درخصوص پلاک ویژه معلولان

آخرین مصوبه شورای شهر تهران در مورد ورود خودروهای معلولان به محدوده طرح ترافیک نشان می‌داد که هزینه‌ دریافت طرح ترافیک این افراد با احتساب سهمیه حدود یک میلیون تومان می‌شود که همین موضوع باعث نارضایتی معلولان و آغاز رایزنی آنها برای کاهش این مبلغ شده بود.

معاون امور توان‌بخشی سازمان بهزیستی با بیان اینکه نیروی انتظامی اعتقاد دارد پلاک ویژه معلولان باید به معلولان جسمی حرکتی شدید تعلق بگیرد، گفت: سازمان بهزیستی اعتقاد دارد فرد نابینایی که خودش رانندگی نمی‌کند و راننده دارد نیز باید بتواند پلاک ویژه داشته باشد.

حسین نحوی‌نژاد در پاسخ به سرانجام مشکل طرح ترافیک معلولان افزود: سازمان بهزیستی برای گرفتن پلاک ویژه معلولان به نیروی انتظامی نامه می‌دهد، افزود: با وجود این اعطای طرح ترافیک مربوط به شهرداری است. شهرداری تهران در سنواتی در مورد این مساله با سازمان بهزیستی همکاری می‌کرد و برای سازمان‌های مردم نهاد سهمیه‌یی در نظر می‌گرفت تا معلولان با پلاک ویژه عبور و مرور کنند.

او با تاکید بر اینکه موضوع طرح ترافیک و صدور پلاک ویژه معلولان دو موضوع جداگانه هستند، اظهار کرد: البته سازمان بهزیستی به شهرداری نامه نوشته است که باز هم این امتیاز به افراد معلول تعلق بگیرد و تا حدی هم سازمان‌های مردم نهاد موفق شدند این سهمیه را دریافت کنند اما مساله پلاک ویژه با طرح ترافیک دو موضوع جداگانه هستند. موضوع پلاک ویژه در مورد این است که برای مثال معلولان جای پارک پیدا کنند و مردم مسائل آنها را رعایت کنند. معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی در ادامه به ایسنا گفت: نیروی انتظامی اعتقاد دارد این پلاک باید به معلولاان جسمی حرکتی شدیدی تعلق بگیرد که خودشان رانندگی می‌کنند اما ما اعتقاد داریم نابینایی که خودش رانندگی نمی‌کند و راننده دارد نیز باید بتواند پلاک ویژه داشته باشد. این اختلاف کماکان بین ما و نیروی انتظامی هست و درحال صحبت در این مورد هستیم. در حال حاضر نیز اگرچه این کار انجام می‌شود اما موردی است و در تلاش هستیم تا آن را تبدیل به دستورالعمل کنیم که شرایط آن مشخص باشد.  

 

 

ارسال نظر