اخبار

۱۳۹۷/۰۵/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۱۰۱

آغاز ساعت کاری ادارات استان تهران از 6:30 صبح

سرپرست اداره کل روابط عمومی استانداری تهران از ابلاغ استاندار تهران برای آغاز ساعت کاری ادارات استان تهران از امروز ساعت 6:30 خبر داد و افزود: ساعت کاری ادارات در استان تهران از ابتدای مرداد ماه تا نوزدهم مرداد ماه از ساعت 6:30 صبح خواهد بود.

ضیاء‌الدین صبوری درباره ابلاغ استاندار تهران در مورد ساعت آغاز به کار در استان تهران گفت: ساعت کاری از امروز ساعت 6:30 صبح خواهد بود و این ساعت کاری برای کل استان تهران ابلاغ شده است. لذا ادارات شهرستان تهران و کلیه شهرستان‌های استان تهران از ساعت 6:30 صبح آغاز به کار خواهند کرد. او افزود: تمامی دستگاه‌های دولتی باید در ساعت 13:30 دستگاه‌های سرمایشی خود را خاموش کنند و حتما دمای محیط کار را در ساعات فعالیت روی

25 درجه سانتیگراد تنظیم کنند. صبوری تاکید کرد: در ابلاغیه جدید استانداری تهران تنها تفاوت در خصوص ارائه خدمات در روزهای پنج‌شنبه در شهرستان‌های استان تهران است. در حقیقت دستگاه‌های دولتی در روزهای پنج‌شنبه تنها در شهرستان‌های استان تهران جز تهران ارائه خدمات خواهند داشت. در ابلاغ جدید، سازمان‌های خدمات رسان از موارد ذکر شده در ابلاغیه مستثنی هستند.

وضعیت وخیم بیماران کلیوی زلزله‌زده در کرمانشاه

رییس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی با اشاره به اینکه ۱۵۰ بیمار کلیوی در مناطق زلزله‌زده حضور دارند، گفت: دستگاه الکتروشوک مرکز بهداشت سرپل‌ذهاب هفت ماه خراب بود و مسوولان مرکز می‌گفتند که بودجه‌یی وجود ندارد تا هزینه تعمیر آن پرداخت شود.

داریوش آرمان در رابطه با وضعیت بیماران کلیوی و دیالیزی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه به ایلنا گفت: بارها در رابطه با وضعیت نامناسب بیماران کلیوی اعم از دیالیزی و پیوند در مناطق زلزله‌زده صحبت کرده‌ایم، اما روی سخن ما تنها با دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه کرمانشاه نیست، بلکه در این رابطه نه تنها وزارت بهداشت، بلکه سایر مسوولان نیز باید پاسخگو باشند.

او در ادامه گفت: این سوال مطرح است که آیا بخش دیالیز مناطق زلزله‌زده در سرپل ذهاب هست یا خیر؟ اینکه بیماران تا صد کیلومتر مسافت را طی می‌کنند تا دیالیز شوند از نگاه دوستان مشکلی ندارد؟ آیا دیالیز و درمان در بیمارستان صحرایی که را‌ه‌اندازی شده، کیفیت استاندارد را دارد یا خیر؟ آقایان بگویند که اگر وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی برای حل مساله وارد نشود، دقیقا چه کسی باید این کار را انجام دهد، وظیفه وزارت بهداشت چیست؟ مگر وظیفه‌اش این نیست که روند درمان بیماران را سهولت بخشد؛ بنابراین منتی هم نیست! رییس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت اسم متخصص کلیه‌یی که در شهرستان‌های زلزله‌زده حضور دارد را اعلام کند، گفت: مسوولان بگویند که متخصص کلیه‌یی که باید بیماران دیالیزی مناطق زلزله‌زده را ویزیت کند، نامش چیست؟ شخصا به کرمانشاه رفتم و مشکلات بیماران را رصد کرده‌ام، آیا به نظر مسوولان بیمارستان صحرایی قابلیت این را دارد که بیماران در آنجا سرویس دریافت کنند؟ ۱۵۰ بیمار کلیوی در مناطق زلزله‌زده حضور دارند در صورتی که از نظر وزارت بهداشت تنها بیماران دیالیزی باید تحت حمایت قرار گیرند.

او در ادامه گفت: بیماری که در گرمای ۵۰ درجه در کانکس زندگی می‌کند و در بیمارستان صحرایی دیالیز می‌شود و کیلومترها راه باید طی کند تا به مراکز درمانی برسد، در نهایت چه وضعیتی پیدا می‌کند؟ با تک تک صحبت کردم و از آنها سوال پرسیدم، نحوه امرار معاش آنها چیست و اکثریت آنها اعلام کردند که از طریق یارانه زندگی می‌کنند، آیا با یارانه‌یی که دولت می‌دهد یک بیمار دیالیزی که به‌طور عمده ۵ تا ۶ فرزند دارد، می‌تواند زندگی کند؟ آیا نگاه مسوولان حوزه سلامت در منطقه به این صورت است که خودشان را حتی یک ساعت جای این بیماران بگذارند؟

«امین موقت» روشی برای پذیرش کودکان بی‌سرپرست

رییس گروه توانمند‌سازی و مراقبت از فرزندان سازمان بهزیستی با اشاره به دلایل طولانی شدن روند فرزندخواندگی گفت: فرهنگ و توجه عمومی جامعه به «فرزندخواندگی» پذیرش دایم کودک است درحالی که مدل‌های دیگری مانند «امین موقت» برای نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست به مدت ۶ ماه تا یک سال نیز وجود دارد.

شبنم میربیگی با اشاره به هدف اصلی قانون حمایت از نوجوانان و کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست اظهار کرد: هدف اصلی از این قانون پرورش کودک در محیط امن خانواده است. مراکز بهزیستی حتی اگر بهترین استانداردها را داشته باشند نمی‌توانند جای محیط گرم و امن خانواده را پر کنند. مربیان و مدیران دلسوزی در مراکز بهزیستی کشور حضور دارند، اما تاکید ما بر این است که فرزندان به خانواده‌های شایسته سپرده شوند.

رییس گروه توانمند‌سازی و مراقبت از فرزندان سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: پیرو تصویب این قانون در سال ۱۳۹۲ روند بهزیستی شکل کامل‌تری نسبت به گذشته پیدا کرد.

میر بیگی ادامه داد: در گذشته ارزیابی روانشناسی در مورد متقاضیان سرپرستی کودک با محدودیت بیشتری انجام می‌شد اما در حال حاضر با دقت بیشتر و طبق نظر متخصصان حرفه‌یی انجام می‌شود. به جهت این قانون و دستورالعمل‌ها و نیروی انسانی که در اختیار سازمان بهزیستی قرار گرفته می‌توان خدمات و شرایط بهتری را به کودکان ارائه داد. او ادامه داد: بچه‌هایی که به فرزند خواندگی پذیرفته می‌شوند تا قبل از سن بلوغ باید از این مساله مطلع شوند البته روش اطلاع‌رسانی در این رابطه توسط متخصصان و کارشناسان به خانواده‌ها گوشزد می‌شود.

 

ارسال نظر