اخبار

۱۳۹۷/۰۴/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۹۳۰

60 شرکت شستا امسال واگذار می‌شوند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ادامه واگذاری شرکت سرمایه‌گذاری شستا تا پایان سال ‌جاری خبر داد و گفت: ٦٠ شرکت دیگر شستا تا پایان امسال واگذار می‌شود.

علی ربیعی در نشست مشترک ستاد فرماندهی اقتصادی مقاومتی و کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری هریس، اظهار کرد: اینکه شهرستان‌ها و استان‌ها انتظار داشته باشند تا شستا یا هر شرکت سرمایه‌گذاری اقدام به سرمایه‌گذاری کند، امکان‌پذیر نیست، چون دولت به‌هیچ ‌عنوان بر اساس قانون نمی‌تواند سرمایه‌گذاری یا بنگاه‌داری کند.

او در پاسخ به مطالبات مردم هریس درخصوص ایجاد درمانگاه تامین اجتماعی، گفت: بودجه سال ١٣٩٧ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی نهایی شده ولی تعهد می‌دهم سال آینده بودجه لازم برای ایجاد درمانگاه تامین اجتماعی در این شهرستان تخصیص یابد. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین چهارشنبه شب در آیین کلنگ‌زنی خانه امید از ارتقاء خدمات درمانگاه تامین اجتماعی این شهرستان خبر داد.

ربیعی با تاکید بر لزوم ارتقای امکانات درمانگاه تامین اجتماعی این شهرستان اظهار کرد: با عنایت به پیگیری‌های نماینده اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی و با توجه به اینکه ارتقای درمانگاه تامین اجتماعی اهر از خواسته‌های به‌حق اهری‌ها است، بطور قطع وضع موجود از لحاظ تجهیزات و امکانات بهبود خواهد یافت.

او مردم اهر را مردمی خونگرم و ولایت مدار توصیف کرد و گفت: با توجه به محدودیت در ایجاد بیمارستان‌های تامین اجتماعی حتما وضع موجود درمانگاه اهر ارتقاء خواهد یافت.

عبور ۳۰ درصد تریاک افغانستان از راه ایران به اروپا

معاون مقابله با عرضه تقاضا و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: حدود ۳۰ درصد از تریاک تولید شده در افغانستان برای ورود به اروپا از مسیر ایران می‌گذرد.

اسدالله هادی‌نژاد با اشاره به همجواری ایران با بزرگ‌ترین تولیدکننده تریاک دنیا، گفت: در زمان ورود نیروهای ائتلاف به افغانستان حدود ۲۰۰ تن تریاک در این کشور تولید می‌شد، در حالی که پس خروج این نیروها از مرزهای افغانستان تولید تریاک در این کشور به بیش از ۶ هزار تن می‌رسد. کشور افغانستان در مدت ۱۳ ساله توانسته حدود ۳۲ برابر تولید تریاک خود را افزایش دهد.

معاون مقابله با عرضه تقاضا و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر با اشاره به اینکه کشور افغانستان در حال حاضر حدود ۹ هزار تن تریاک تولید می‌کند، افزود: بر اساس تحقیقات و آمارهای نیروی انتظامی ایران میزان تریاک تولید شده در افغانستان بسیار بیشتر از آمارهای جهانی اعلام شده است و حدود ۳۰ درصد از تریاک تولید شده در افغانستان برای ورود به اروپا از مسیر ایران گذر می‌کند.

او با بیان اینکه هدف اصلی بازار تریاک، کشورهای اروپایی هستند، اظهار کرد: قاچاقچیان مختلف با عبور دادن مواد تولید شده در افغانستان و نفوذ به اروپا می‌توانند قیمت مصرف‌کننده مواد مخدر را تا ۱۰۰ درصد افزایش دهند. وی با اشاره به اقدامات مقابله‌یی ایران با قاچاق مواد مخدر، تصریح کرد: به واسطه اقدامات گسترده ستاد مبارزه با موارد مخدر در مرزهای مشترک ایران و افغانستان در حال حاضر هیچ کاروان قاچاق مواد مخدر توان ورود به کشور را ندارند و مواد مخدر تولید شده در کشور افغانستان در شرایط خاص از طریق کوله بار وارد کشور می‌شود.

 

محدودیت‌های مالی برای هزینه مدارس شبانه‌روزی

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به محدودیت‌های مالی در تامین منابع کلان و بودجه هزینه‌یی آموزش و پرورش، گفت: در حال حاضر بیش از ۹۶ درصد از اعتبارات آموزش و پرورش صرف حقوق و مزایای افراد می‌شود.  علی الهیارترکمن در شورای آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: اگر وارد مسائل آموزش و پرورش کشور شویم، یکی از مهم‌ترین راه‌های توسعه کشور را هموار کردیم و هر جایی آموزش و پرورش دچار ضعف شود قطعا هر برنامه‌یی که در مدل‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در توسعه ببینیم با چالش‌های بسیاری روبرو خواهد شد.

او با اشاره به محدودیت‌های مالی در تامین منابع کلان و بودجه هزینه‌یی آموزش و پرورش، افزود: در حال حاضر بیش از ۹۶ درصد از اعتبارات آموزش و پرورش صرف حقوق و مزایای افراد می‌شود و تنها چهار درصد هزینه فعالیت‌ها را داریم که مدارس شبانه‌روزی، سرویس ایاب و ذهاب، پرداخت سرانه‌های دانش‌آموزی دچار چالش هستند. الهیارترکمن در ادامه گفت: تخصیص منابع نیز به سمتی است که عمدتا امور کامل دیده شود در چهاردرصد هزینه فعالیت‌ها عدم تخصیص هم داشتیم برای مثال در سال گذشته متوسط تمام ردیف‌ها که صرف فعالیت‌های هزینه‌یی می‌شد، ۴۳ درصد در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت و ۵۷ درصد عدم تخصیص داشت که حدود یک هزار و ۶۰۰میلیارد تومان بود.

او اظهار کرد: مشکلات و محدودیت‌ها را می‌دانیم و در یک فاصله کوتاه‌مدت نمی‌توان تمام مسائل را حل کرد اما تقاضا داریم با یک نگاه مشترک میان دولت و مجلس بتوان از ظرفیت‌های موجود حداکثر استفاده را ببریم.

 

ارسال نظر