اخبار

۱۳۹۷/۰۴/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۱۳۵

محدودیت‌های سلیقه‌ای در اجرای کنسرت زنان

معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهور با اشاره به حضور خانواده‌ها در ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی تیم ملی در جام جهانی نسبت به حل کامل این مساله ابراز امیدواری کرد. معصومه ابتکار همچنین با اشاره به عدم پوشش مسابقات تیم فوتسال زنان در صدا و سیما و دستاورد تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: در دو نوبت، یک‌بار تلفنی و یک‌بار هم حضوری با آقای علی عسگری ریاست صدا و سیما در مورد این موضوع صحبت کردم و گفتم سعی کنید، موانع مقداری رفع شود، اینکه دختران احساس کنند فعالیتشان دیده نمی‌شود، درست نیست. بحث موازین وجود دارد و دختران ما هم همه با پوشش اسلامی حضور دارند و ورزشی هم که در حال انجام آن هستند، می‌تواند در بیننده امید ایجاد کند و برای مردم پیام مثبتی دارد. به هر حال امیدوارم این بازنگری انجام شود. این درخواست ما بوده و پیگیری هم کردیم. او در پاسخ به سوالی در مورد محدودیت‌هایی که برای اجرای کنسرت‌های زنان وجود دارد، به ایسنا گفت: این موضوع سلیقه‌یی است. در مشهد در ایام نوروز اپرایی با حضور خانم‌ها برگزار شد و هیچ مشکلی هم به وجود نیامد. چند شب هم اجرا شد. البته آنها هم گفتند دریافت مجوز سخت بوده؛ با این حال در دهه فجر و جشنواره موسیقی مواردی از این اتفاقات را دیدیم. برای نخستین بار هم شاهد حضور یک رهبر ارکستر زن بودیم اما در عین حال شاهد محدودیت‌ها هم هستیم. به هر حال باید با صبوری و منطق پیش برویم. در این حوزه پیشرفت داشتیم، اگر با وضعیت گذشته مقایسه کنیم، الان تعداد زیادی از خانم‌ها در این عرصه حضور دارند و موفق هستند.

کمک هزینه تجهیزات بهداشتی برای معلولان

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از پرداخت کمک هزینه تجهیزات بهداشتی به معلولان طی سه ماه نخست امسال خبر داد. حسین نحوی‌نژاد با بیان اینکه سازمان بهزیستی بنا دارد امسال کمک هزینه خرید تسهیلات بهداشتی را به جای خرید آنها به خود معلولان پرداخت کند، گفت: مبلغ پرداختی به هر معلول در هر ماه نزدیک به ۱۰۰ هزار تومان بوده است. اگرچه این مبلغ به اندازه کافی نیست اما چاره‌یی نداریم جز آنکه به افراد نیازمندتر کمک کنیم. او با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی بنا دارد در آینده هزینه خرید لوازم پزشکی را نیز به خود معلولان پرداخت کند به ایسنا گفت: در مورد خرید وسایل پزشکی این کمک هزینه بیشتر خواهد بود و ممکن است برای وسایلی مانند ویلچر به بیش از ۷۰۰ هزار تومان یا برای خرید سمعک به بیش از یک میلیون تومان برسد. معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه پرداخت این مبالغ کفایت هزینه‌های معلولان را نمی‌دهد، اظهار کرد: سازمان بهزستی مجبور است برای اینکه کسی محروم نماند حداقل‌ها را پرداخت کند. نحوی‌نژاد در ادامه اظهار کرد: برای مثال سازمان بهزیستی باید تنها ویلچر تولید داخلی تهیه کند و معلولان کشور نیز نسبت به این موضوع ناراضی هستند، کیفیت تولید داخل در مورد این کالا بالا نیست در صورتی که اگر قدرت انتخاب به معلولان می‌دادیم، فضای رقابتی برای کارخانه‌ها و کارگاه‌های داخلی ایجاد می‌شد که تولیدات خود را بهتر کنند.

نمی‌توان از مهاجرت پرستاران جلوگیری کرد

نایب‌رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: باید تلاش کنیم، نیروی پرستار مورد نیاز را طی سالیان آینده تامین شود. محمد نعیم امینی‌فرد درباره شرایط فعلی کشور در مهاجرت پزشکان گفت: مشکلات پزشکان به بخش‌های مختلف تقسیم‌بندی می‌شود، در گام اول اینکه نیاز به نیروی پرستاری قابل توجه بوده و کشورما از میانگین جهانی در همین تخت‌های بیمارستانی موجود بسیار عقب است، ضمن اینکه در کنار توسعه تخت‌های بیمارستانی باید نیروی پرستاری جدید جذب شود؛ همچنین باید در خصوص بهینه کردن خدمات پرستاری اقدامات لازم انجام شود. نماینده ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پرستاری حلقه مهمی از روند درمانی است، افزود: پزشکان در حلقه تشخیص و درمان بیمار نقش مهمی دارند، بنابراین اگر به دنبال افزایش کیفیت خدمات پرستاری هستیم، باید نسبت پرستار به بیمار رعایت شود؛ همچنین خدمات پرستاری خارج از سیستم‌های بیمارستانی نیز تعریف شود. او با تاکید بر اینکه در حال حاضر کمبود نیروی پرستار در کشور وجود دارد، اظهار کرد: باید تلاش کنیم نیروی پرستار مورد نیاز را طی سالیان آینده تامین کنیم، البته مساله مهم در حال حاضر تامین پرستار برای مناطق محروم بوده و باید گزینش پرستار برای مناطق محروم به‌طور ویژه انجام شود؛ اما در خصوص مهاجرت پرستاران و اعضای تیم پزشکی درهمه ادوار وجود داشته و با توجه به توانمندی اعضای تیم پزشکی بسیاری از کشورها تمایل به استفاده از نیروی کار ایرانی دارند. امینی‌فرد با اشاره به اینکه برخی کشورها نیروی پرستاری به میزان کافی ندارند به خانه‌ملت گفت: اگر بتوان نیروی پرستاری را به تعداد متعادل به کشورهای منطقه اعزام کرد، اقدام غیر قابل قبولی در شناسایی برند پرستاری ایران نیست؛ اما اگر مهاجرت‌ها به میزانی باشد که کمیت نیروی پرستاری را تحت تاثیر قرار دهد، برای حوزه سلامت و جامعه پزشکی مناسب نیست، بنابراین امیدواریم ضمن اینکه تامین نیروی داخلی پرستاران صورت می‌گیرد، شرایطی فراهم شود که ماندگاری نیروی پرستاری صورت گیرد.

 

ارسال نظر