چرایی حذف سختی کار از فیش حقوق فرهنگیان

۱۳۹۷/۰۴/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۱۳۳
چرایی حذف سختی کار از فیش حقوق فرهنگیان

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: حق عائله مندی مجردها و سختی کار از احکام خارج شده است. ما اختیاری نداریم، مگر قانون تعیین کند. با رای دیوان محاسبات این دو مصوبه حذف شده و ما را مکلف کردند که از احکام خارجشان کنیم. درصد افزایش حقوق‌ها نیز بر اساس بخشنامه‌های ذ‌ی‌ربط و مبتنی بر قانون بوده و حقی تضییع نشده است.

علی الهیارترکمن افزود: امسال کمتر از ۱۰۰هزار کمبود نیرو داریم. بخشنامه‌یی برای ساماندهی طراحی و اولویت را تامین معلم در کلاس قرار دادیم. استفاده از حق التدریس، سربازمعلم، خرید خدمات و... را برای جبران این کمبود مدنظر داریم.

او با بیان اینکه از جمله مولفه‌های اصلی در اجرای سیاست‌های تعلیم و تربیت معلم و منابع انسانی است، گفت: باید با نگاه علمی به جذب نیرو متناسب با مناطق کشور و نیازهای آموزشی اقدام و برنامه‌ریزی کنیم. وی افزود: آنچه امروز با آن مواجهیم یک عقبه ۳۰ساله دارد و اگر امروز هم به درستی برنامه‌ریزی نکنیم و پیش نرویم، آیندگان را نیز با مشکل مواجه می‌کنیم. معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به رشد جمعیت دانش‌آموزی در دهه‌های گذشته که سالانه حدود ۳.۵درصد بوده است، گفت: رشد جمعیت دانش‌آموزی سینوسی است و باید به‌ کارگیری نیرو را هم بر اساس آن متناسب‌سازی کرد. البته در داخل نهادهای اثرگذار مرتبط، کارشناسی نداریم که موج سینوسی جمعیت دانش‌آموزی را با موج سینوسی تامین معلم متناسب کند.

او با اشاره به پیامدهای افزایش جمعیت دانش‌آموزی و جذب نیرو در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ گفت: استخدام در سال‌های ۶۵ تا ۷۳ بسیار زیاد بود و استانداردهای حرفه‌یی جذب معلم و تعادل هزینه پرسنلی و غیرپرسنلی به هم خورد و معلم‌ها تاوان آن را دادند و تا امروز خواسته‌های به حق آنها دیده نشد و اکنون متراکم شده است. از سوی دیگر به حوزه پرورشی کمتر پرداخته شد. الهیار ادامه داد: درخواستم این است که وارد نگاه علمی به موضوع آموزش و جذب معلم شویم. باید الگوی مشخصی داشته باشیم.

او تخمین و برآوردی از نیروی انسانی آموزشی و کادر مدرسه در سال‌های آتی داشت و اظهار کرد: ۸۶۵ هزار نفر در پایان سال تحصیلی ۹۷ داشتیم. طبق برنامه ششم موظفیم از دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی نیرو بگیریم و تا ۱۴۰۳ با کاهش جمعیت معلم روبه‌رو هستیم.

 

 

ارسال نظر