جمع‌آوری 878 معتاد متجاهر در تهران

۱۳۹۷/۰۴/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۹۶۶
جمع‌آوری 878 معتاد متجاهر در تهران

ماده 15 قانون مبارزه با مواد مخدر اجرا نمی‌شود. تنها بخش دستگیری و انتقال معتادان به مراکز ترک اعتیاد اجباری، اجرایی می‌شود، اما تبصره 2 این ماده مبنی بر حمایت مادی برای ترک اعتیاد، اجرایی نمی‌شود. معتادانی که شناسایی می‌شوند، طبق قانون باید به مراکز ترک اعتیاد منتقل شوند و بر اساس آیین‌نامه مداخلات و مراقبت‌های پس از ترخیص که پنج سال پیش رییس قوه قضاییه ابلاغ کرده، باید مورد حمایت‌های اجتماعی قرار بگیرند تا دوباره به دام اعتیاد نیفتند.

اما هیچ کدام از این قوانین و ابلاغیه‌ها به درستی اجرا نمی‌شود. نیروی انتظامی با توجه به مطالبات اهالی برخی محله‌ها، معتادان را جمع‌آوری می‌کند. این معتادان پس از 45 روز تا 2 ماه نگهداری در مراکز ترک اعتیاد اجباری، رها می‌شوند و با توجه به اینکه مکان و شغلی ندارند، دوباره به پاتوق‌هایشان برمی‌گردند و مصرف مواد را ادامه می‌دهند.

پلیس تهران در 48 ساعت 878 معتاد متجاهر را در تهران دستگیر کرده است؛ معتادانی که مدتی هم نگهداری می‌شوند و جز هزینه‌های جمع‌آوری و نگهداری کوتاه‌مدت، دستاورد دیگری ندارند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از جمع‌آوری 878 معتاد و دستگیری 104 خرده فروش و قاچاقچی مواد مخدر طی 48 ساعت گذشته در پایتخت خبر داده است.

محمد بخشنده در این باره گفت: طرح برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر و جمع‌آوری معتادان متجاهر طی 48 ساعت گذشته در تهران اجرا شد و در جریان آن 878 معتاد متجاهر، 104 خرده فروش و چهار قاچاقچی مواد مخدر جمع‌آوری و دستگیر شدند.

او با بیان اینکه اجرای این طرح همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: این طرح در راستای پاسخگویی به مطالبات و دغدغه‌های مردم درباره جمع‌آوری معتادان شهر تهران و پاکسازی نقاط آلوده پایتخت به مرحله اجرا در آمده است و هدف از آن پاکسازی محیط‌های تفریحی و حاشیه بزرگراه‌های پایتخت از لوث معتادان متجاهر و برخورد با خرده فروشان مواد مخدر است. به گفته وی، 878 معتاد متجاهر جمع‌آوری شد و در اجرای این طرح با هماهنگی مقام قضایی به مراکز ترک اعتیاد منتقل شدند و خرده‌فروشان و قاچاقچان دستگیر شده نیز به دادسرا معرفی شدند. رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ اضافه کرد: بیش از 20 کیلوگرم انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی نیز از این افراد کشف و ضبط شد.

 

ارسال نظر