۵ تا ۱۰ سال؛ زمان متجاهر شدن یک معتاد عادی

۱۳۹۷/۰۴/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۷۹۶

بنا بر اظهارات دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران، یک معتاد متجاهر حداقل در طول ۵ تا ۱۰سال سبک زندگی خود را از حالت عادی به حالت تجاهر تغییر می‌دهد.

محمدعلی اسدی اظهار کرد: یک فرد معتاد یک شبه درگیر مواد مخدر نشده است، بر همین اساس با اقدامات کوتاه‌مدت نمی‌توان بیماری اعتیاد را از او دور کرد. اسدی با اشاره به جمعیت ۱۹میلیون حاشیه نشین در کشور گفت: نیروی انتظامی بر اساس آخرین پروتکل‌های خود باید حدود ۱۵ هزار معتاد متجاهر را مورد پوشش‌های جمع‌آوری و درمان قرار دهد.

او همچنین در ادامه افزود: بسیاری از کارتن‌خواب‌های سطح شهر قبل از درمان اعتیاد باید مورد رسیدگی‌های روحی و روانی و جسمی قرار بگیرند. دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران اظهار کرد: افراد معتادی که به هیچ عنوان اقدام به ترک اعتیاد نمی‌کنند و رغبتی به این کار ندارند در قالب مراکز ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر جمع‌آوری شده و تحت درمان قرار می‌گیرند.

او با اشاره به تعریف مراکز ماده ۱۵ ترک اعتیاد در کشور عنوان کرد: بر اساس قانون افراد مختلفی که به شیوه‌های گوناگون با آسیب‌های ناشی از مصرف مواد مخدر درگیر هستند می‌توانند به صورت داوطلبانه به مراکز ماده ۱۵ ترک اعتیاد مراجعه کرده و تحت درمان قرار بگیرند. اسدی با بیان اینکه اعتیاد یک سبک زندگی است، اظهار کرد: یک فرد معتاد یک شبه درگیر مواد مخدر نشده است، بر همین اساس با اقدامات کوتاه‌مدت نمی‌توان بیماری اعتیاد را از او دور کرد.

وی که در برنامه‌یی رادیویی صحبت می‌کرد همچنین در ادامه اضافه کرد: یک معتاد متجاهر حداقل در طول ۵ تا ۱۰سال سبک زندگی خود را از حالت عادی به حالت تجاهر تغییر می‌دهد.

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران همچنین در ادامه افزود: در راستای تغییر سبک زندگی یک معتاد متجاهر، ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر اجبار می‌کند تا فرد پس از پایان بهبودی جسمی با نظر قاضی و انتخاب فرد در حوزه خدمات عمومی مشغول به فعالیت شود.

 

ارسال نظر