حیات وحش قربانی سودجویی عده‌ای خاص

۱۳۹۷/۰۴/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۴۸۷

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس صدور پروانه ویژه شکار برای اتباع خارجی را مردود دانست و گفت: حیات وحش کشور قربانی سودجویی عده‌یی خاص شده است.

علی اکبری صدور پروانه ویژه شکار برای اتباع خارجی را مردود دانست و گفت: شکارگاه‌ها و زیست گاه‌ها آن قدر غنی نیست که نیازی به ایجاد تعادل داشته باشند، بنابراین صدور مجوز شکار برای حفظ تعادل زیستگاه‌ها به هیچ‌ وجه مورد تایید نیست.

نماینده بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه صدور مجوز شکار با نگاه درآمدزا معقول نیست، گفت: اگر کسانی با لابی و واسطه ارتباطی را با اشخاصی برقرار می‌کنند که به صورت ویژه وخاص مجوزهایی بگیرند به‌طور قطع این افراد دوستدار محیط زیست نیستند.

وی با یادآوری اینکه خسران صدور مجوز شکار به مراتب بیشتر از منافع آن است، گفت: متاسفانه حیات‌وحش کشور قربانی سودجویی عده‌یی خاص و توریسم شکار شده و با عدم نظارت مناسب محیط زیست شکارگاه‌ها به قربانگاه تبدیل شده و نسل گونه‌های نادر جانوری در معرض انقراض قرار می‌گیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با انتقاد از اینکه ارزآوری و درآمدزایی شکار نزد سازمان حفاظت محیط زیست مهم‌تر از حفظ گونه‌های نادر جانوری است، تصریح کرد: اگر بتوان شکار را برای چند سال متوالی به‌طور کلی متوقف کرد به وضعیت متعادل حیات وحش کمک خواهد کرد.

نماینده بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه در مجلس دهم با تاکید بر اینکه صدور پروانه شکار در وضعیت موجود به انقراض نسل گونه‌های نادر جانوری منتهی می‌شود، گفت: نمی‌توان ادعا کرد که وضعیت مناطق به گونه‌یی است که نیاز به صدور مجوز برای ایجاد تعادل باشد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه محیط زیست به عنوان متولی باید حامی حیات وحش کشور باشد، ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست باید به صدور پروانه شکار و قتل وعام حیوانات بی‌گناه پایان دهد.

 

 

ارسال نظر