اخبار

۱۳۹۷/۰۳/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۵۰۰

طرح مجلس برای توقف اجرای اعدام در ملأعام

طراح طرح نحوه اجرای احکام اعدام، قطع و نقص عضو گفت: به‌دنبال تغییر در نحوه اجرای احکام در ملا‌ عام هستیم. عزت‌الله یوسفیان‌ملا به‌عنوان طراح طرح نحوه اجرای احکام اعدام، قطع عضو و نقص عضو در مورد این طرح، به خانه ملت گفت: این ماده واحده دارای یک تبصره است که در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد و درواقع به‌دنبال ساماندهی اجرای احکام اعدام و قطع عضو و نقص عضو در ملا‌ عام هستیم. نماینده آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اجرای برخی احکام در ملا‌ عام آثار، پیامد و بازتاب نامناسب اجتماعی به‌دنبال دارد، افزود: تماشای مجازات و صحنه اعدام آثار مخرب زیادی را بر روح و روان کودکان و نوجوانان بر جای می‌گذارد و در برخی موارد نباید در ملا‌ عام اعدام اجرا شود.  او افزود: البته در جایی که قانون و شرع اجرای مجازات را در ملا‌ عام تعیین کرده بحثی جداست اما در مواردی که نیازی به اجرای احکامی مانند مجازات اعدام یا قطع عضو در ملا‌ عام وجود ندارد و قانون صراحت ندارد نباید در ملا‌ عام اجرایی شود بلکه باید در فضای زندان یا فضاهای بسته اجرا شود. این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: همچنین در طرح مذکور به‌دنبال این هستیم که تماشای مجازات‌هایی که اجرای آنها در ملا‌ عام لازم است توسط افرادی که ناراحتی قلبی دارند و زیر 15 سال هستند، ممنوع شود.  نماینده آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه طرح نحوه اجرای احکام اعدام، قطع عضو و نقص عضو به‌زودی در کمیسیون قضایی بررسی و به صحن علنی ارائه می‌شود، ادامه داد: انتظار می‌رود با تعیین تکلیف این طرح آثار ناشی از تماشای صحنه اعدام به حداقل برسد.

تلاش برای مدیریت 30 درصدی زنان و جوانان در دولت

وزیر ورزش و جوانان گفت: امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم ۳۰درصد مدیران دولتی زنان و جوانان باشند. مسعود سلطانی‌فر در جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان با اشاره به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در موضوع جوانگرایی افزود: امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم ۳۰درصد مدیران دولتی از جوانان و زنان باشند. او با اشاره به اینکه در سال ٩۶ از بین یک میلیون و ٢٩٠هزار متقاضی تسهیلات ازدواج به یک میلیون و ١٧۵هزار نفر تسهیلات پرداخت شده است، افزود: این آمار نشان می‌دهد در سال گذشته به 91.04درصد از متقاضیان تسهیلات پرداخت شده است. وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه استان سمنان همواره از لحاظ اقتصادی مهاجرپذیر بوده است، اظهار کرد: این استان از لحاظ گردشگری نیز دارای ظرفیت بالایی است و در سال‌های اخیر از این ظرفیت استفاده شده است.

سلطانی‌فر با اشاره به اختصاص اعتبار 25.5میلیاردی برای راه‌اندازی خانه‌های جوان در سراسر کشور تصریح کرد: استان‌هایی که عملکرد بهتری داشته باشند می‌توانند به میزان بیشتری از این اعتبار استفاده کنند. او با اشاره به عملکرد صندوق‌های قرض‌الحسنه در زمینه اشتغال‌زایی نیز توضیح داد: با استفاده از ۴۳میلیارد تومان منابع وزارت ورزش و جوانان که به این بخش اختصاص داده شده است و در تلفیق این اعتبار با صندوق کارآفرینی امید و موسسه مالی رسالت توافق شده است تا ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به سمن‌ها پرداخت شود. وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اصلاح لایحه منع به کارگیری بازنشستگان نیز گفت: در دنیا گرایش به استفاده از جوانان در مدیریت زیاد شده اما به شکل قاعده کلی در نیامده است، با وجود این در ایران مصوبات خوبی در دولت برای حضور بانوان و جوانان وجود دارد و امیدواریم تا پایان کار دولت مصوبه به‌کارگیری ۳۰درصد جوانان و زنان در سطوح مدیریتی به سرانجام برسد.  سلطانی‌فر با اشاره به عملکرد وزارت ورزش و جوانان در جوان‌گرایی ساختار خود اظهار کرد: دو مدیرکل استانی این وزارتخانه زیر ۴۰ سال هستند. همچنین این وزارتخانه تنها وزارتخانه‌یی است که دو معاون زن را به‌کار گرفته است. همچنین برای نخستین‌بار در استان‌ها از یک مدیرکل زن استفاده کرده است. جوان‌ترین مدیرکل دولت نیز در حال حاضر در معاونت ساماندهی وزارت ورزش و جوانان مشغول به‌کار است.

تاکید «ابتکار» بر سرمایه‌گذاری در ورزش دختران

معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهور با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه ورزش دختران یک سرمایه‌گذاری بنیادین، صحیح و دقیق است و می‌تواند تاب‌آوری اجتماعی را افزایش دهد، گفت: ورزش دختران از زاویه حقوق شهروندی نیز یکی از مباحث مهم است و باید به آن توجه داشت.

معصومه ابتکار در نشست ستاد عالی تشکیلاتی گسترش و ارتقای فعالیت‌های تربیت‌بدنی و ورزش دانش‌آموزان دختر با اشاره به ضرورت همراهی و هم‌افزایی دستگاه‌ها و نهادهای دیگر با وزارت آموزش و پرورش در ارتقای ورزش دانش‌آموزان دختر گفت: ورزش فقط منجر به کاهش بیماری نمی‌شود بلکه باید نقش ورزش را در ایجاد سبک زندگی سالم هم ببینیم.  او افزود: سرمایه‌گذاری در این حوزه یک سرمایه‌گذاری بنیادین، صحیح و دقیق است و می‌تواند تاب‌آوری اجتماعی را افزایش دهد. ورزش دختران از زاویه حقوق شهروندی نیز یکی از مباحث مهم است و باید به آن توجه داشت. معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهور با بیان اینکه برای روز دختر برنامه‌های خوبی داریم و امیداریم بتوانیم طرح ارتقای فعالیت‌های تربیت‌بدنی در دختران دوره ابتدایی را به شکل بهتری در آن روز معرفی کنیم، گفت: باید خانواده‌ها و انجمن اولیا و مربیان نیز ورود کرده و کمک کنند این طرح شکل بگیرد.

 

 

ارسال نظر