صدور دستورالعمل پرداخت «وام» اشتغال‌زایی به جوانان

۱۳۹۷/۰۳/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۴۹۸

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اقدام این معاونت برای تهیه برنامه جامع حوزه جوانان در سراسر کشور گفت: وزارت ورزش و جوانان تنها وزارتخانه‌یی است که در آن وضعیت به‌کارگیری بازنشستگان تعیین تکلیف شده است و امیدواریم تا نهادهای دیگر نیز هر چه سریع‌تر در این راستا اقدام کنند.

محمدمهدی تندگویان با انتقاد از اینکه با وجود چهاربار مکاتبه این معاونت نهادهای مختلف کشور از ارائه گزارش عملکردشان به مناسبت هفته جوان خودداری کرده‌اند، افزود: تقسیم کار لازم برای همه وزارتخانه‌ها به مناسبت این هفته ارسال شده است اما با وجود مکاتبات انجام شده گزارشی دراختیار معاونت قرار نگرفته است. از آنجا که بابت این موضوعات سرفصل‌ها و برنامه‌ها از نهادهای مختلف استانی گزارش تهیه می‌شود و بعدا در اختیار رییس‌جمهور و معاون وی قرار می‌گیرد، به نظر می‌رسد این سازمان‌ها و نهادها باید نسبت به تهیه گزارش‌شان اقدام کنند.

او با اشاره به توافق معاونت ساماندهی امور جوانان با صندوق کارآفرینی امید و موسسه رسالت برای ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی به جوانان اظهار کرد: ابلاغیه وام‌ها انجام شده و دستورالعمل آن نیز صادر شده است. طرح‌های جوانان نیز در ادارات کل جوانان هر استان در حال بررسی است. به جوانانی که طرح‌شان بعد از بررسی‌ها تایید شود این وام تعلق خواهد گرفت. تندگویان با بیان اینکه در استان فارس تمام سقف اعتبارات وامی به سمن‌های جوانان پرداخت شده است تصریح کرد: حدود دو میلیارد تومان در این استان با سقف پرداختی ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است. معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه موسسه رسالت به دنبال مدل متفاوتی از اشتغال‌زایی در سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان است، اظهار کرد: شرایط بهره‌مندی سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان از این تسهیلات این است که آنها به سمت تشکل گرایی حرکت کنند.

تندگویان در ادامه از تعهد معاونت ساماندهی امور جوانان به پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به تشکل‌ها ظرف دو سال خبر داد و گفت: امسال برای خانه‌های جوانان نیز 25.5میلیارد تومان بودجه اختصاص داده شده است و به‌ازای زمینی که عرضه شود این بودجه از وزارتخانه ابلاغ و پرداخت می‌شود.  او در ادامه اظهار کرد: در بازدیدهای استانی که ظرف چند ماه گذشته انجام داده‌ام دو نهاد به‌طور ویژه‌یی در کنار موضوع جوانان با ما به همکاری پرداختند. یکی از این نهادها کمیته امداد امام خمینی(ره) و همیاری آن به‌ویژه در بحث اشتغال‌زایی و آسیب‌های اجتماعی بوده و دیگری هلال‌احمر بوده که کمک‌های شایانی در حوزه جوانان انجام داده است.

 

 

ارسال نظر