انتقاد از به‌کارگیری کودکان در کارگاه‌های پسماند

۱۳۹۷/۰۳/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۱۰۰

نایب‌رییس فراکسیون زنان مجلس با انتقاد از زندگی بیش از ۵۷درصد کودکان زباله گرد در مراکز بازیافت پسماند نسبت به به‌کارگیری کودکان در این مراکز و آزار جنسی و ابتلای آنان به بیماری‌های ایدز و هپاتیت هشدار داد.

فاطمه ذوالقدر با انتقاد از به‌کارگیری کودکان در کارگاه‌های پسماند نسبت به آزار و اذیت جنسی کودکان و ابتلای آنان به بیماری‌های ایدز و هپاتیت هشدار داد و گفت: کار کودکان غیرقانونی است و دستگاه قضا باید با پیمانکاران شهرداری که زمینه استثمار کودکان را فراهم کرده است به‌طور قاطع برخورد کند. نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه براساس قانون به‌کارگیری افراد کمتر از 15 سال ممنوع است و باید با متخلفان برخورد شود، به خانه ملت گفت: به‌کارگیری کودکان و نوجوانان در مراکز پسماند باید جرم انگاری شده و شهرداری باید با ورود به این موضوع پیمانکاران متخلف را شناسایی و آنها را به دستگاه قضا معرفی کند تا مطابق قانون با آنها برخورد شود. او با تاکید بر اینکه تعیین تکلیف لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان بخش عمده‌یی از مشکلات آنها را رفع می‌کند، تصریح کرد: در این لایحه تمامی مسائل کودکان دیده شده و انتظار می‌رود تا یک ماه آینده تعیین تکلیف شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با انتقاد از اینکه وضعیت زندگی کودکان در مراکز پسماند بسیار اسف بار است، گفت: متاسفانه بیش از ۵۷درصد کودکان زباله گرد در مراکز بازیافت پسماند زندگی می‌کنند. نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم، با بیان اینکه بخشی از غذای کودکان زباله گرد از میان زباله‌ها تامین می‌شود، تصریح کرد: مافیای سازماندهی کودکان در محل دپوی زباله باید مشخص شود. نایب‌رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه برخی کودکان زباله گرد 6 تا 8 ساله هستند، گفت: کودکان از دستکش استفاده نمی‌کنند و بیماری‌های عفونی آنها را تهدید و زمینه بروز برخی بیماری‌ها در پایتخت را افزایش می‌دهد.

 

ارسال نظر