اخبار

۱۳۹۷/۰۳/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۹۳۲

آیین‌نامه تاکسی‌های اینترنتی در شورای عالی ترافیک

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه آیین‌نامه تاکسی‌های اینترنتی برای تصویب به شورای عالی هماهنگی ترافیک می‌رود، گفت: : این آیین‌نامه در شورای عالی ترافیک کشور تصویب می‌شود، درنتیجه اگر تاکسی‌های اینترنتی از آیین‌نامه پیروی نکنند؛ دادستانی می‌تواند جلوی کارشان را بگیرد.

به گزارش ایلنا، محسن پورسیدآقایی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در رابطه با آخرین اقدامات این معاونت برای تهیه آیین‌‌نامه تاکسی‌های اینترنتی ازجمله اسنپ و تپسی گفت: آیین‌نامه پیشنهادی ما چهارشنبه (امروز) در شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: آیین‌نامه‌یی توسط معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با مشارکت شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور تهیه و به این شورا ارائه شده است. جزییات این آیین‌نامه هم در صورت لزوم، توسط دبیرخانه شورای عالی هماهنگی ترافیک اعلام خواهد شد.

معاون شهردار در تشریح جزییات این آیین‌نامه گفت: این آیین‌نامه برای همه تاکسی‌های اینترنتی تدوین شده است. براساس آن مشخص خواهد شد که تاکسی‌های اینترنتی چطور مجوز گرفته و این مجوز باید از سوی کدام نهاد صادر شود. همچنین براساس این آیین‌نامه مشخص شده که خودروهایی که توسط تاکسی‌های اینترنتی به کار گرفته می‌شوند باید چه ضوابطی داشته باشد. وی در پاسخ به اینکه احتمال دارد تاکسی‌های اینترنتی زیر بار این آیین‌نامه نرود، گفت: این آیین‌نامه در شورای عالی ترافیک کشور تصویب می‌شود، درنتیجه اگر تاکسی‌های اینترنتی از آیین‌نامه پیروی نکنند دادستانی می‌تواند جلوی کارشان را بگیرد. لازم به ذکر است در حال حاضر تاکسی‌های اینترنتی بدون هیچ آیین‌نامه و مجوز مشغول به کار هستند، در سطح شهر تبلیغ کرده و میزان درآمد آنها مشخص نیست.

بررسی قرارداد ساخت 630 واگن مترو با حضور چینی‌ها

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل ریلی درون‌شهری سازمان شهرداری‌ها از بررسی مفاد قرارداد ساخت 630 دستگاه واگن مترو برای تهران خبر داد و گفت: با شفاف‌سازی مفاد این قرارداد تا دو هفته آتی قرارداد نهایی برای امضا و در نهایت آغاز پروسه ساخت آماده خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مناقصه واگذاری ساخت 630 دستگاه واگن مترو برای تهران در اسفندماه سال 96 نهایی شد که طبق آن یک شرکت چینی به همراه شریک ایرانی برنده نهایی این مناقصه شدند و مفاد این قرارداد با حضور این شرکت‌ها و مدیرکل دفتر حمل‌ونقل ریلی درون‌شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور مورد بررسی و توافق قرار گرفت.

حسین رجب صلاحی- مدیرکل دفتر حمل‌ونقل ریلی درون‌شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه پروژه ۲۰۰۰دستگاه واگن مترو مصوب شورای اقتصاد گفت: از این ۲۰۰۰ دستگاه واگن مترو، ۱۰۵۰ دستگاه برای تهران است که در فاز اول برای تهران ۶۳۰ دستگاه را در نظر گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: پس از برگزاری مناقصه، سازندگان نهایی این ۶۳۰ دستگاه واگن مترو تهران شرکت CRC چین و واگن‌سازی تهران انتخاب شدند و چون می‌بایست این قرارداد از محل فایناس تامین شود، شرکت نورینکو چین نیز مسوولیت تامین فایناس این قرارداد را برعهده گرفت. مدیرکل دفتر حمل‌ونقل ریلی درون‌شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به اینکه بایستی در این قرار داد به ۵۵ درصد تولید داخل برسیم، گفت: در جلساتی که با شرکت CRC چین برگزار می‌کنیم قصد شفاف‌سازی مفاد این قرارداد را داریم و اگر مشکل خاصی نباشد تا دو هفته آتی قرارداد نهایی برای امضا و در نهایت آغاز پروسه ساخت آماده خواهد شد.

خودروهای 92 از امسال مشمول معاینه فنی شدند

رییس ستاد معاینه فنی شهرداری تهران از مراجعه 92 هزار خودرو برای دریافت معاینه فنی برتر خبر داد.

به گزارش ایسنا، نواب حسینی‌منش در مورد برقرار شدن وضعیت عادی در مراکز معاینه فنی و کم شدن مدت انتظار گفت: طی 2 ماهه ابتدایی سال به علت آنکه خودروهای تولید سال 92 نیز مشمول اخذ معاینه فنی شده و همچنین مراجعه خودروها برای دریافت معاینه فنی برتر شاهد ایجاد ازدحام و مراجعه زیاد همشهریان به برخی مراکز معاینه فنی بودیم که طبیعتا صف انتظار را طولانی کرده بود. به همین دلیل نسبت به افزایش ساعت کاری و شیفت‌بندی مراکز و همچنین استقرار 3 واحد معاینه فنی سیار سعی کردیم هر چه بهتر به مراجعات شهروندان پاسخ دهیم.

وی با بیان اینکه شهروندان می‌توانند با ارسال عدد «1» به سامانه 2000112 از طول صف مراکز معاینه فنی باخبر شده و بر اساس آن حضور خود را تنظیم کنند، گفت: خودروها کاملا به صورت اختیاری در صورت داشتن شرایط فنی لازم می‌توانند نسبت به گرفتن معاینه فنی که آلایندگی خودرو را در دو دور موتور آرام و 2500 دور در دقیقه اندازه‌گیری می‌کند، اقدام کنند تا از تخفیف 20 درصدی ورود به محدوده طرح ترافیک بهره‌مند شوند.

رییس ستاد معاینه فنی شهرداری تهران با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح معاینه فنی برتر حدود 92هزار دستگاه خودرو معاینه فنی برتر دریافت کرده‌اند گفت: 40هزار دستگاه خودرو با سن تولید کمتر از 4سال نیز بدون داشتن الزام قانونی و تنها برای تخفیف 20 درصدی توانستند معاینه فنی خود را دریافت کنند.

 

ارسال نظر