تاثیر تنبیه بر روح و شخصیت دانش‌آموزان

۱۳۹۷/۰۳/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۷۱۶

وزیر آموزش و پروش درباره رسیدگی به پرونده کوتاه کردن موی دانش‌آموزان دختر گفت: برخی از تنبیه‌ها بر روح و شخصیت دانش‌آموزان تاثیر می‌گذارد.

محمد بطحایی در پاسخ به این سوال که این روزها شاهد رفتارهای خارج از عرف برخی معلمان و کادر آموزشی مدارس مانند کوتاه کردن مو دانش‌آموزان دختر هستیم، وزارت آموزش و پروش چه پیگیری‌هایی را در این خصوص انجام داده است، گفت: آنچه اتفاق افتاد متاسفانه یکی از بدترین و نامناسب‌ترین روش‌هایی است که برای تنبیه دانش‌آموزان به کار گرفته شده است.

او اظهار کرد: اینگونه تنبیه‌ها مانند تنبیه‌های بدنی یا مشابه آنها بر روح و شخصیت دانش‌آموزان و بچه‌ها تاثیر می‌گذارد و بسیار بسیار مورد مذمت است. وزیر آموزش و پرورش گفت: همان‌گونه که پس از تنبیه بدنی، ما به سرعت وارد عمل می‌شویم و متخلف را تحت پیگرد قرار می‌دهیم، در دو موردی که اتفاق افتاد وارد عمل شدیم، یکی از این دو فرد به دایره تخلفات اداری معرفی شد تا پیگیری‌های حقوقی در موردش صورت بگیرد. او به ایلنا گفت: معتقدم بخشی از این موضوعات را ما باید در دوره‌های آموزش معلمین مورد توجه بیشتری قرار دهیم. معلمان باید خویشتن‌دارتر از این باشند و خدایی ناکرده در قبال برخی از نارسایی و بی‌انضباطی‌های بچه‌ها دست به تخلفات این چنینی نزنند که این مساله قابل بخشش نیست.

بطحایی در مورد اعزام دانش‌آموزان شین آبادی به خارج از کشور گفت: در تقسیم کاری که برای معالجه و سیر درمانی دانش‌آموزان شین آبادی صورت گرفته این موضوع در اختیار وزارت بهداشت است و در هر زمان که لازم باشد آموزش و پروش آمادگی ورود و همکاری خواهد داشت. وی ادامه داد: برای اعزام دانش‌آموزان شین آبادی به خارج از کشور صرف نظر از کشور مقصد، وزارت بهداشت بخش ذی صلاح تصمیم‌گیری‌هاست و ما مساعدت و آمادگی خود را در این زمینه اعلام می‌کنیم.

 

 

ارسال نظر