اخبار

۱۳۹۷/۰۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۷۵۱

پیشنهاد اختصاص بخشی از پادگان‌ها به مدارس

فرماندار تهران بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت خیران و تخصیص زمین از سوی دستگاه‌های نظامی تاکید کرد و افزود: برای برطرف کردن کمبود مدارس شهر تهران باید ظرف دو سال آینده اقدامات عملیاتی صورت بگیرد.

عیسی فرهادی با اشاره به مشکلات موجود در حوزه آموزش و پرورش گفت: سهم آموزش و پرورش در تهران پایین است و در این زمینه در حوزه ساخت مدارس و همچنین نوسازی مدارس با مشکلات جدی مواجه هستیم که باید در این عرصه گام‌های موثری برداشته شود. او افزود: برای حل کمبود سهم آموزش و پرورش و تخصیص زمین برای ساخت مدارس می‌توانیم از ارگان‌های نظامی که پادگان‌های فراوانی در شهرستان تهران دارند، بهره بگیریم و با تخصیص بخشی از زمین این پادگان‌ها مدارس را برپا کنیم.

وی ادامه داد: در شهر تهران 500 هزار واحد خالی داریم که قطعا اینها محل سکونت مهاجران سایر استان‌ها خواهد بود که هر یک از آنها بچه‌های مدرسه‌یی دارند لذا باید به این نکته توجه داشته باشیم که سالانه شاهد افزایش دانش‌آموزان در مقاطع مختلف هستیم. بی‌تردید باید در برنامه‌ریزی‌های این حوزه به این نکات توجه ویژه‌یی داشته باشیم.

فرماندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع گردشگری و مشکلات این حوزه در سطح شهرستان تهران اشاره کرد و افزود: 2.5 میلیون نفر گردشگر در نوروز از داخل کشور وارد شهرستان تهران شده بودند و در طول سال نیز شاهد حضور 20 میلیون گردشگر در شهرستان تهران هستیم. باوجود این حجم گسترده از ورود گردشگران به تهران، متاسفانه تهران فاقد اداره گردشگری است لذا باید دراین حوزه اقدام جدی صورت بگیرد. او تاکید کرد: 173طرح نیمه‌تمام در حوزه گردشگری در شهر تهران وجود دارد که باید در اسرع وقت تکمیل شوند. بی‌تردید با تکمیل این پروژه‌ها شاهد ایجاد 100هزار شغل جدید خواهیم بود. قطعا ظرفیت خوبی در حوزه گردشگری وجود دارد که می‌توان با گسترش تخت‌های هتلی علاوه بر جذب گردشگر فرصت‌های مناسب شغلی که نیاز امروز جامعه است فراهم کنیم.

حذف دفترچه‌های کاغذی تامین اجتماعی

رییس سازمان تامین اجتماعی گفت: در حال حاضر در تمام مراکز ملکی تامین اجتماعی به شکل الکترونیک خدمات درمانی ارائه شده و دفترچه‌های کاغذی از این فرآیند حذف شده است.

نوربخش در سفر به اردبیل و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما از سال گذشته اقدام به حذف دفترچه‌های کاغذی کردیم و در تمام کشور بیمه‌شدگان تنها با شماره ملی می‌توانند خدمات دریافت کنند به‌طوری که هم در بخش ویزیت و هم نسخه‌پیچی تمام مراحل به شکل الکترونیکی انجام شده و در داروخانه‌ها نیز بدون معطلی به بیمه‌شدگان داروها عرضه می‌شود.

او با بیان اینکه سال گذشته 65 میلیون نسخه الکترونیکی در مراکز ملکی تامین اجتماعی به ثبت رسید، خاطرنشان کرد: ما در پنج استان کشور طرح حذف دفترچه را در مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی در حال اجرا داریم و امیدواریم به سرعت این فرآیند در سراسر کشور فراگیر شود. رییس سازمان تامین اجتماعی گفت: با هماهنگی وزارت بهداشت ما آمادگی داریم ظرف سه ماه آینده در کل کشور کل فرآیند خدمات‌رسانی را در مراکز طرف قرارداد به شکل الکترونیکی کنیم تا بیمه‌شدگان بدون دفترچه کاغذی بتوانند خدمات خود را دریافت کنند. نوربخش به بدهی تامین اجتماعی در قبال خدمات ارائه شده در مراکز طرف قرارداد و بخش خصوصی اشاره و تصریح کرد: طی روزهای آینده با تخصیص اعتبار بخش عمده‌یی از این بدهی‌ها را به مراکز طرف قرارداد پرداخت خواهیم کرد و در این زمینه استان‌های محروم کشور مورد توجه قرار گرفتند تا به سرعت زمینه ارائه خدمات مطلوب‌تر به بیمه‌شدگان در این استان‌ها فراهم آید.

او با بیان اینکه پرداخت حق بیمه و درآمد حاصل از آن متعلق به همه مردم است، اظهار کرد: ما نیز به توزیع عادلانه امکانات از این محل اعتقاد داریم و سیاست سازمان نیز بر این است تا در همه مناطق کشور عموم مردم به ویژه بیمه‌شدگان از این خدمات استفاده کنند.

ضرورت خودکفایی پزشکی قانونی

رییس سازمان پزشکی قانونی بر ضرورت خودکفا شدن پزشکی قانونی در تولید تجهیزات و مواد مصرفی تاکید کرد.

احمد شجاعی گفت: ما از طرف سازمان پزشکی قانونی نیازهای اصلی‌مان را اولویت‌بندی کردیم و به مرکز تحقیقات پزشکی قانونی ارائه می‌دهیم و در تلاش هستیم علاوه بر تامین تجهیزات در خصوص مواد مصرفی نیز به سمت خودکفایی و تولید این محصولات در داخل کشور برویم و با تحریم‌هایی که ممکن است در آینده وضع شود و بودجه‌یی که داریم باید تلاش کنیم که کیت‌های آزمایشگاهی و لوازم و تجهیزات مورد نیاز پزشکی قانونی را داخل کشور تولید کنیم. او با بیان اینکه حدود هفت سال از عمر مرکز تحقیقات پزشکی قانونی می‌گذرد، خاطرنشان کرد: طی این مدت که طولانی هم نیست پژوهشگران مرکز تحقیقات پزشکی قانونی به دستاوردهای خوبی رسیده و کارهای موثر زیادی انجام داده‌اند. این مرکز از یک سال گذشته نیز به حوزه تجهیزات پزشکی ورود کرده و فعالیت‌های قابل توجهی طی همین مدت کوتاه به ثمر رسانده است که امروز در این مراسم گوشه‌یی از آنها رونمایی شد. شجاعی با تاکید بر اینکه باید به‌طور عملی به حوزه رفع کمبودها وارد شویم، گفت: ما باید به خودکفایی برسیم و امیدواریم، بتوانیم تمام نیازهایمان را در داخل تولید کنیم. به عنوان مثال باید کیت ژنتیک که در کشور امریکا ساخته می‌شود در کشور خودمان تولید شود.

 

ارسال نظر