قوانین دست‌وپاگیر؛ اخلالگر تربیت دانش‌آموزان

۱۳۹۷/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۹۴۳

 وزیر آموزش و پرورش زیربنای توسعه و پیشرفت آموزش و پرورش را منوط به توسعه دوره ابتدایی دانست و گفت: قوانین دست‌وپاگیر روند تربیتی در مدارس را با کندی مواجه می‌کند.

محمد بطحایی رکن اصلی تعلیم وتربیت را معلم دانست و تصریح کرد: اگر بهترین فضای آموزشی را داشته باشیم و عالی‌ترین برنامه و محتوای درسی و آموزشی را نیز ارائه دهیم، اما معلم شایسته در مدرسه حضور نداشته باشد، اهداف تعلیم و تربیت محقق نمی‌شود.

او افزود: مکان اصلی که تعلیم وتربیت در آن باید محقق شود، مدرسه است بنابراین؛ همه مشکلات باید در کف مدرسه رفع شود، لذا حوزه‌های ستادی در سطح منطقه، استان و مرکز تنها باید هماهنگ‌کننده باشند و اجازه دهند تصمیمات مربوط به دانش‌آموز، در مدرسه اتخاذ شود و معلمان مشکلات را بررسی و نسبت به حل آن خود اقدام کنند.

عضو کابینه تدبیر و امید، مقررات دست و پاگیر را یکی از عوامل اخلال‌گر در فرآیند تربیتی دانش‌آموزان برشمرد و عنوان کرد: ایجاد فضای رقابتی در مدارس امر تربیت را به‌شدت با مشکل مواجه می‌کند و شور و نشاط دانش‌آموزان را از بین می‌برد.

وی ادامه داد: مدارس ابتدایی به غلط از مدارس متوسطه الگوبرداری می‌کنند و آنها نیز از دانشگاه تاثیرپذیرند و این موضوع روند تربیتی را با کندی مواجه کرده است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وزیر آموزش و پرورش مهم‌ترین مانع تحول در آموزش و پرورش را مقاومت افراد در مقابل تحول دانست و خاطرنشان کرد: بسیاری از مقررات برای برخی افراد حالت تقدس و عرف پیدا کرده است، لذا در برابر تغییر آن، افراد به‌شدت مقاومت می‌کنند.

وی گفت: کارشناسان حوزه‌های ستادی نباید دچار روزمرگی شوند و سعی کنند مشکلات آموزش و پرورش را یکی پس از دیگری رفع کنند و منتظر نباشند از جای دیگر راهکار ارائه شود.

 

 

ارسال نظر