ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۲/۰۸ - ۰۱:۰۷:۰۸
کد خبر: ۱۲۰۷۸۹

ابطال پروانه فعالیت رییس نظام مهندسی تهران توسط آخوندی

وزیر راه و شهرسازی پروانه اشتغال به کار رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران را به‌دلیل عدم رعایت ابلاغیه‌های این وزارتخانه باطل کرد.

به گزارش مهر، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی پروانه اشتغال به کار مهندسی حسن قربانخانی رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران را به‌دلیل عدم رعایت ابلاغیه و بخشنامه‌های وزارت راه و شهرسازی به‌خصوص عدم رعایت ابلاغیه منع سازمان‌های نظام مهندسی استان‌ها از کسر ۵درصد حق‌الزحمه مهندسان ناظر، تعلیق کرد.

 این تصمیم وزیر راه و شهرسازی را حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان این وزارتخانه طی نامه‌یی خطاب به محمد نادر محمدزاده مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران ابلاغ کرد و از وی خواست تا دستور دهد مراتب اجرای این تصمیم آخوندی اجرایی شود. در بخشی از ابلاغیه آمده است: «نظر به عدم رعایت ابلاغیه‌ها و اطلاعیه‌های وزارت راه و شهرسازی در موارد متعدد توسط حسن قربانخانی رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان آن استان دارنده پروانه اشتغال به کار مهندسی در رشته عمران که موجب بروز بی‌نظمی در ارائه خدمات مهندسی و به تبع آن ایجاد خلل در روند فعالیت ذی‌نفعان و نهادهای ذی‌ربط شده است، بدینوسیله ضمن اعلام تصمیم مقام عالی وزارت مبنی بر تعلیق پروانه اشتغال به کار مهندسی ایشان، مستند به بند ج ماده ۲۳ آیین‌نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب ۱۳۷۵ مقتضی است دستور فرمایید مراتب به ایشان و نهادهای ذی‌ربط ابلاغ گردد.» در پی این رویداد، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در نامه‌یی، سعید غفرانی را به‌عنوان جایگزین حسن قربانخانی رییس تعلیق شده سازمان نظام مهندسی ساختمان پایتخت معرفی کرد.

بویینگ، تعویق در تحویل هواپیما به ایران را تایید کرد

بویینگ با نزدیک شدن به وعده تحویل نخستین فروند هواپیمای ۷۷۷ به ایران، به بهانه‌یی واهی، این تاریخ را به تعویق انداخت و وعده داد که هواپیمای مذکور را در سال ۲۰۱۹ به ایران تحویل خواهد داد.

به گزارش مهر، یک روزنامه‌نگار امریکایی توییتی منتشر کرد و در آن به نقل از مقامات بویینگ اعلام کرد که موعد تحویل هواپیمای ۷۷۷ به ایران به سال ۲۰۱۹ موکول شده است. در پی این توییت، رویترز در تماس تلفنی با مقامات بویینگ، درباره این تصمیم از آنها سوال کرد و مقامات بویینگ اعلام کردند برای جت‌هایی که قرار بود امسال به ایران تحویل دهند مقاصد جدیدی پیدا کرده‌اند. به نوشته رویترز با این اقدام، چشم‌انداز تحویل فوری هواپیما به ایران را بیشتر در هاله‌یی از ابهام فرو رفته است.

 مدیرعامل بویینگ در گفت‌وگوی تلفنی با رویترز اشاره کرد که به علت افزایش تقاضا، بویینگ دیگر نگران نیست که سقوط توافق هسته‌یی به خط تولید جت ۷۷۷ این شرکت آسیب بزند و صدها شغل را به مخاطره بیندازد.

دنیس مویلینبرگ مدیر اجرایی ارشد بویینگ گفت: امسال ما هیچ تحویل هواپیمایی به ایران در زمان‌بندی خود نداریم و تولید این هواپیماها مطابق با روند تحولات دولت امریکا به تعویق افتاده است. او ادامه داد: من می‌توانم با اعتماد به نفس به شما بگویم ما کاهش ریسک را در برنامه تولید جت ۷۷۷ خود آغاز کرده‌ایم. تحت توافق هسته‌یی ایران با قدرت‌های جهانی که برنامه هسته‌یی ایران را در ازای از سرگیری تجارت با این کشور، محدود می‌کرد، بویینگ در سال ۲۰۱۶ توافق کرد که ۸۰ فروند هواپیما به ایران بفروشد. از این میان ۱۵ هواپیما از سری جت 777-300ER برد بلند هستند که بویینگ برای آنها مجوز صادرات دولت امریکا را دریافت کرده بود.

 

ارسال نظر