ثبت ۱۴۸۰ ازدواج کمتر از ۱۵ سال در استان تهران

۱۳۹۷/۰۲/۰۸ - ۰۰:۵۵:۵۵
کد خبر: ۱۲۰۷۸۱
ثبت ۱۴۸۰ ازدواج کمتر از ۱۵ سال در استان تهران

نمایندگان مجلس به دنبال تصویب طرحی هستند که طبق آن سن قانونی ازدواج افزایش پیدا کند. اعضای فراکسیون زنان و فراکسیون خانواده مجلس شورای اسلامی برای افزایش سن قانونی ازدواج باتوجه به شرایط زمان و مکان، با برخی علما نیز مذاکره کرده‌اند اما این قانون هنوز به مرحله تصویب نرسیده و در حال بررسی است. در این بین سال گذشته ۷۸ هزار و ۹۷۲ واقعه ازدواج در استان تهران به ثبت رسیده است که از این تعداد ۱۴۸۱ ازدواج مربوط به کودکان زیر ۱۵ سال است.

براساس گزارش‌های سازمان ثبتاحوال استان تهران در سال ۱۳۹۶ تعداد ۷۸ هزار و ۹۷۲ واقعه ازدواج به ثبت رسیده که از این تعداد ۷۸ هزار و ۱۲۶ واقعه مربوط به ثبت ازدواج در مناطق شهری و تعداد ۸۴۶واقعه مربوط به ازدواج در مناطق روستایی است.

همچنین بیشترین ازدواج ثبت شده مربوط به شهرستان تهران با تعداد ۵۰ هزار و ۵۳۱ واقعه و کمترین ازدواج ثبت شده مربوط به شهرستان شمیرانات با تعداد ۹۲ واقعه بوده است.

از طرفی بیشترین درصد ازدواج‌های ثبت شده با رقم ۱۰هزار و ۹۵۱ معادل ۱۳/۸۷ درصد مربوط به زوج‌هایی است که هم سن هستند و بعد از آن نیز رقم ۶۹۸۵ نیز مربوط به زوج‌هایی با اختلاف سنی دو سال، رقم ۶۸۱۳ مربوط به زوج‌هایی با اختلاف سنی سه سال، رقم ۶۶۷۴ نفر مربوط به زوج‌هایی با اختلاف سنی یک سال و کمترین تعداد با رقم ۲۷نفر مربوط به ازدواج‌هایی با اختلاف سنی بیش از ۲۰سال بوده که زوج از زوجه کوچک‌تر است.

همچنین در استان تهران ۱۴۸۱ ازدواج زیر ۱۵ سال به ثبت رسیده است که ۱۴۶۳ مورد آن ازدواج دختران زیر ۱۵ سال بود. براساس این گزارش، در سال ۱۳۹۶ تعداد ۳۵ هزار و ۸۱۸ واقعه طلاق در استان تهران به ثبت رسیده که از این تعداد ۳۵ هزار و ۴۷۸ واقعه مربوط به نقاط شهری و تعداد ۳۴۰ واقعه مربوط به نقاط روستایی است. بیشترین تعداد طلاق ثبت شده مربوط به شهرستان تهران با تعداد ۲۴ هزار و ۴۳۵مورد و کمترین طلاق ثبت شده مربوط به شهرستان فیروزکوه با ۲۴ واقعه است.  همچنین بیشترین درصد طلاق مربوط به زوجینی است که طول مدت زندگی مشترک آنها کمتر از یک سال با ۸/۵۳درصد و کمترین درصد طلاق ثبت شده نیز مربوط به زوجینی است که طول مدت ازدواج آنها بین ۱۹ تا ۲۰ سال با ۱/۵۲درصد است.

 

ارسال نظر