یک طلاق به ازای هر 3.9 ازدواج

۱۳۹۷/۰۱/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۰۶۱

آمار طلاق در کشور رو به افزایش است. تغییر سبک و الگوی زندگی، آشنایی با حقوق، مشکلات اقتصادی، مسائل جنسی و... عواملی هستند که به عنوان دلایل اصلی افزایش طلاق از آنها یاد می‌شود. رییس سازمان بهزیستی کشور از وقوع یک طلاق به ازای هر 2.5 ازدواج در سال ٩۵ و وقوع یک طلاق به ازای هر 2.3 ازدواج در سال ٩۶ در تهران خبر داد.

انوشیروان محسنی بندپی در همایش « مددکاری اجتماعی و اخلاق اجتماعی» آخرین میانگین کشوری وقوع طلاق را یک طلاق به ازای هر 3.9 ازدواج ثبت شده عنوان کرد و گفت: با شدت گرفتن تحولات محیطی، تغییر ساختار زندگی و صنعتی شدن جوامع، با رشد آسیب‌های اجتماعی در کشور و جهان مواجهیم.  او با بیان اینکه رشد آسیب‌های اجتماعی تنها محدود به کشور ما نیست، اظهار کرد: آنچه در این میان اهمیت دارد این است که هر نظام و حکومتی، تا چه حد توان علمی و تخصصی خود را برای رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی به کار می‌گیرد. رییس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بررسی آسیب‌های اجتماعی نشان‌دهنده آمار خوبی در این حوزه نیست، تصریح کرد: ما باید بپذیریم که نگاهمان را تغییر دهیم و به برنامه‌ریزی فرایند محور و پایدار روی بیاوریم. محسنی بندپی با بیان اینکه در اوایل انقلاب نرخ باروری 6.4 بوده است، گفت: نرخ باروری طی این ۴ دهه به 1.6 کاهش یافته است که حتی از آمریکا و خاورمیانه هم پایین‌تر است.

او در ادامه ضمن تشریح وضعیت سالمندی کشور نیز افزود: بر اساس آخرین سرشماری سال ٩۵، 9.3 درصد جمعیت کشور دچار سالمندی شده‌اند. در سال ٩۵ میانه جمعیت کشور بین ٣٠ تا ٣٢ سال بوده و پیش بینی می‌شود این میزان در سال ١۴٢٠ به ۴٢ سال برسد.  رییس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در سال ٢٠٣٠ جمعیت سالمندی کشور دو برابر شود، ادامه داد: این رقم در سال ٢٠۵٠ به حدود ٣٠ میلیون جمعیت سالمند در کشور خواهد رسید.

 

ارسال نظر