حمایت معیشتی و شغلی از زلزله‌زدگان کرمانشاه

۱۳۹۷/۰۱/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۳۸۹
حمایت معیشتی و شغلی از زلزله‌زدگان کرمانشاه

پنج ماه از زلزله در استان کرمانشاه می‌گذرد، اما هنوز بسیاری از زلزله‌زدگان در شرایط سختی در چادر و کانکس زندگی می‌کنند. با این حال، سرپرست سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با تشریح اقدامات این سازمان در ایام نوروز به ادامه فعالیت‌های داوطلبانه در مناطق زلزله زده کرمانشاه اشاره کرد و از اجرای طرحی برای حمایت معیشتی از زلزله‌زدگان کرمانشاه و بازگشت شرایط کاری آنها به پیش از زمان زلزله با همکاری فدراسیون جهانی صلیب سرخ خبر داد. حبیب درگاهی با اشاره به اجرای طرح‌هایی از سوی سازمان داوطلبان هلال احمر در ایام نوروز به ایسنا گفت: یکی از فعالیت‌های ما در این ایام اجرای طرح نیابت بود که در این طرح داوطلبان و خیران جمعیت هلال احمر به خانواده‌هایی که به هر دلیلی فاقد اولاد و اطرافیان بودند سر می‌زدند و با این کار به نیابت از فرزندان آنها تلاش کردند تا جو متفاوتی را برای این افراد ایجاد کنند و با انجام این دید و بازدیدها کاری کنند تا آنها هم تغییر سال را احساس کنند. سرپرست سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر اضافه کرد: همچنین در آستانه سال نو ایام چهارشنبه آخر سال نیز فعالیت‌های فرهنگی را انجام دادیم و با برپایی چادرهای سلامت و مکان‌های پرتردد سعی کردیم با انجام راهنمایی‌ها افراد را از فعالیت‌های پر خطر دور کنیم.

او با اشاره به یکی دیگر از طرح‌های اجرا شده در ایام نوروز گفت: ما در نوروز حلقه اتصال توان توانمندان و نیاز نیازمندان را ترویج دادیم و با جمع‌آوری سبدهای حمایتی این سبدها را در میان افراد نیازمند توزیع کردیم که تعداد آنها نزدیک به ۷۰ هزار سبد بود.

درگاهی به ادامه اجرای طرح کاروان سلامت در مناطق زلزله زده کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در ادامه برگزاری طرح کاروان سلامت در روزهای پایانی اسفند دومین کاروان سلامت از استان فارس در مناطق زلزله زده کرمانشاه حاضر شد و این تیم که متشکل از پزشکان متخصص و عمومی استان فارس بود در ثلاث باباجانی مستقر شدند و طی دو روز بیش از ۱۶۰۰ نفر ویزیت رایگان شدند و همینطور در میان آنها دارو هم توزیع شد. ضمن اینکه در کنار ارائه خدمات پزشکان استان فارس برنامه حاشیه‌یی هم برای کودکان برگزار شد و با توجه به آسیب‌های روانی که در منطقه وجود دارد نمایشگاه نقاشی ویژه این کودکان برگزار شد. همینطور بسته‌های حمایتی در قالب طرح فرشتگان رحمت میان افراد شناسایی شده در منطقه توزیع شد. سرپرست سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر همچنین از اعزام سومین تیم کاروان سلامت به کرمانشاه خبر داد و گفت: از ۲۸ فروردین تیم سوم از استان همدان اعزام خواهد شد و این تیم در سرپل ذهاب مستقر می‌شود و خدمات پزشکی ارائه می‌کند.

او افزود: همچنین برنامه‌هایی برای حمایت معیشتی و بازگشت افراد به زندگی عادی داریم که با همکاری فدراسیون جهانی صلیب سرخ انجام می‌شود و تلاش می‌کنیم که از نظر کاری شرایط در منطقه به قبل از زمان زلزله برگردد، در این همین راستا افرادی که شاغل بودند را شناسایی می‌کنیم و با حمایت از کسب و کارهای آنها اقداماتی برای بازگشت به شرایط مناسب انجام می‌شود تا بتوانیم با این کار از آسیب‌های دیگر جلوگیری کنیم.

 

ارسال نظر