اخبار

۱۳۹۶/۱۲/۲۳ - ۰۰:۵۶:۵۸
کد خبر: ۱۱۸۷۵۰

کشف 80 درصد مواد مخدر جهان توسط ایران

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد و مدیر اجرایی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل گفت: کشفیات مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران به تنهایی چهار برابر میزان کشفیات کشورهای جهان است. یوری فدوتف در دیدار با رحمانی‌فضلی وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: مشارکت جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با مواد مخدر با توجه به رشد و تولید بی‌سابقه مواد مخدر در سال قبل میلادی، برای جامعه جهانی و سازمان ملل متحد بسیار مهم و حائز اهمیت است. او با تاکید بر این اینکه در حوزه همکاری‌های منطقه‌یی برای مبارزه با مواد مخدر، نگاهمان به ایران است، گفت: سازمان ملل از استمرار اقدامات جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با مواد مخدر تشکر می‌کند. فدوتف گفت: سازمان ملل براستمرار و تقویت فعالیت دفتر UNODC در ایران - تهران، به عنوان کشوری که به تنهایی ٨٠ درصد کشفیات مواد مخدر در جهان را به خود اختصاص داده، تاکید دارد.

موادمحترقه خانه 2 طبقه را به هوا برد

سخنگوی سازمان آتش نشانی از بروز انفجار در یک واحد مسکونی و تخریب آن به دلیل نگهداری چندین کیلوگرم مواد محترقه که برای ساخت ترقه‌های دست‌ساز مورد استفاده قرار می‌گرفت، خبر داد. جلال ملکی از بروز یک انفجار به دلیل نگهداری مواد محترقه در یک منزل مسکونی خبر داد و گفت: ‌ساعت 3: 59 بامداد دیروز یک حادثه انفجار و تخریب منزل درخیابان مرتضوی حد فاصل خیابان جیحون و بزرگ یادگار امام اطلاع داده شد که بلافاصله دو ایستگاه آتش‌نشانی به محل اعزام شدند.

محل حادثه یک منزل دو طبقه قدیمی در یک کوچه بود که بر اثر انفجار شدید در داخل منزل بخش زیادی از دیوارها و در وپنجره‌هایش کاملا تخریب شده بود و یک جوان 20 ساله هم داخل منزل بود که به دلیل بروز آتش سوزی در این خانه این جوان دچار سوختگی شدید و شکستگی شده بود که بلافاصله او را به خارج از منزل منتقل کرده و به نیروهای اورژانس تحویل دادند.

او با بیان اینکه بعد از خاموش کردن آتش مجددا انفجاری با شدت کمتر در این خانه رخ داد، گفت: همین موضوع باعث شد دو تن از آتش‌نشانان از ناحیه سرو صورت مصدوم شوند که آنها به مراکز درمانی منتقل کردیم. با حضور کارشناسان آتش‌نشانی و ناجا مشخص شد دراین منزل چندین کیلو مواد محترقه که برای ساخت ترقه‌های دست‌ساز مورد استفاده است نگهداری می‌شده که همین مواد باعث بروز انفجار و تخریب منزل شده است. در ساعت7:10 بعد از اتمام کارشناسی آتش‌نشانان محل را تحویل عوامل انتظامی دادند. این حادثه باعث سوختگی 100 درصدی جوان مصدوم شد که در خانه پدر بزرگ و مادربزرگش مشغول ساخت مواد محترقه بوده است.

ابتکار: مسائل اجتماعی تنها مختص زنان نیست

معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهور با بیان اینکه بسیاری از موضوعات را نمی‌توان فقط مختص یک جنس و زنان دانست، گفت: بسیاری از مسائل اجتماعی برای مردان هم وجود دارد. خانواده گسترده و سنت‌ها فواید زیادی دارند اما اگر خانواده نتواند به نیازهای جوانان و مطالبات آنها پاسخ دهد کارکرد خود را از دست می‌دهد.  معصومه ابتکار همزمان با تماشای فیلم سینمایی اسرافیل در کنار جمعی از دست اندرکاران این فیلم، در جمع خبرنگاران گفت: یکی از موثرترین هنرها در عصر حاضر سینما است و سینما می‌تواند ابعاد مختلف مسائل اجتماعی و فرهنگی را به خوبی به تصویر بکشد و پیام‌های تاثیرگذاری را در موضوعات مرتبط با فرهنگ و سبک زندگی منتقل کند. او ادامه داد: به نظر می‌رسد فیلم سینمایی اسرافیل هم در حوزه مسائل اجتماعی و فرهنگی و همچنین وضعیت زنان و چالش‌های متوجه آنان در نظر گرفته است. زنان فیلم هر کدام دغدغه‌های خودشان را دارند و از مشکلات عاطفی و خانوادگی گرفته تا محدودیت‌های تصمیم‌گیری در موضوعات فردی و شخصی را به خوبی در فیلم به تصویر کشیده بود. معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه بسیاری از موضوعات را نمی‌توان فقط مختص یک جنس و زنان دانست و برای مردان هم این مسائل وجود دارد، تصریح کرد: خانواده گسترده و سنت‌ها فواید زیادی دارند اما اگر خانواده نتواند به نیازهای جوانان و مطالبات آنها پاسخ دهد کارکرد خود را از دست می‌دهد. همچنین در این فیلم تضاد نسل‌ها به خوبی نمایش داده شده بود.

افزایش اعتبار تغذیه کودکان و مادران دچار سوء تغذیه

اعتبار تغذیه کودکان زیر پنج سال و مادران باردار و شیرده دچار سوءتغذیه در بودجه سال آینده کمیته امداد ۳۰ درصد افزایش می‌یابد.  میر هاشم موسوی، رییس مرکز برنامه‌ریزی و پژوهش کمیته امداد با اعلام اینکه سال آینده بیشترین اعتبارات کمیته امداد صرف امور توانمندسازی و خودکفایی مددجویان می‌شود گفت: بر این اساس اعتبارات توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت ۱۳ درصد افزایش می‌یابد.  او با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های کمیته امداد برای سال ۹۷ شناسایی و اولویت‌بندی نیازهای مددجویان و سطح‌بندی خدمات است گفت: تدوین نظام مددکاری، ایجاد مشاغل دانش‌بنیان، توسعه روش‌های الکترونیک در زمینه مشارکت مردمی و ارائه خدمات به مددجویان از سایر برنامه‌های این نهاد در سال آینده است. موسوی ادامه داد: گسترش فعالیت‌های فرهنگی، تداوم رویکرد توانمندسازی، توجه ویژه به مناطق محروم و مرزی، تداوم ارائه خدمات معوض به‌جای بلاعوض، شفاف‌سازی و واقعی‌سازی بودجه امداد و تقویت برون‌سپاری خدمات ازجمله رویکردهای برنامه‌وبودجه سال ۹۷ خواهد بود. رییس مرکز برنامه‌ریزی و پژوهش کمیته امداد از افزایش ۳۰ درصدی اعتبار تغذیه کودکان زیر پنج سال و مادران باردار و شیرده دچار سوءتغذیه در سال آینده خبر داد و افزود: بر این اساس اعتبار مصوب در این زمینه از ۹۱ میلیارد تومان بود به ۱۱۸ میلیارد تومان افزایش می‌یابد. او افزود: همچنین سال آینده اعتبارات اشتغال از محل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت ۱۳ درصد، مسکن ۱۲ درصد، تسهیلات قرض‌الحسنه کارگشایی ۱۰ درصد، کمک به تامین تجهیزات درمان بیماران صعب‌العلاج 10 درصد، امور فرهنگی مددجویان هشت درصد، بیمه خدمات درمانی پنج درصد و ازدواج و هزینه تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان چهار درصد افزایش خواهد یافت.

 

 

ارسال نظر