انحلال دانشکده محیط‌زیست صحت ندارد

۱۳۹۶/۱۲/۲۳ - ۰۰:۵۵:۲۶
کد خبر: ۱۱۸۷۴۸
انحلال دانشکده محیط‌زیست صحت ندارد

در حالی که در طول چند روز گذشته خبرهایی مبنی بر انحلال دانشکده محیط زیست منتشر شده است، سرپرست دانشکده محیط زیست با اشاره به اینکه دانشکده محیط زیست باید بیش از گذشته با سازمان محیط زیست همسو شود، گفت: شایعه انحلال این دانشکده صحت ندارد.

امید بزرگ حداد با اشاره به شایعات منتشر شده در خصوص مصوبات اخیر هیات امنای دانشکده، گفت: آموزش‌های تخصصی محیط بانی و توانمندسازی بدنه کارشناسی سازمان حفاظت محیط زیست از اصلی‌ترین وظایف دانشکده محیط زیست بوده و خواهد بود. بزرگ حداد با اشاره به مکاتبات اخیر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با دانشکده و سازمان سنجش آموزش کشور مبنی بر توقف پذیرش دانشجو در دانشکده محیط زیست، افزود: علاوه بر سیاست‌های کلان سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مصوبات ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۰ و ۱۷ بهمن ماه ۱۳۹۶ شورای عالی اداری، مبنی بر ممنوعیت جذب دانشجو توسط مراکز وابسته به نهادها و سازمان‌های دولتی نیز ادامه فعالیت دانشکده را به شکل فعلی با چالش روبرو ساخته است.

او با یادآوری مصوبه سال ۱۳۹۰ شورای عالی اداری، تاکید کرد: این نخستین‌بار نیست که چنین تکلیفی برای دانشکده محیط زیست تعیین می‌شود و پیش از این نیز تصمیم مشابهی گرفته شده بود که به هر دلیل اجرایی نشد.

این مقام مسوول افزود: در واقع می‌توان گفت مصوبه حاضر تاکید مجدد بر اجرای مصوبات سال ۱۳۹۰ شورای عالی اداری است. ضرورت بازنگری رویکردهای‌های علمی و آموزشی دانشکده محیط زیست با توجه به شرایط روز....

او با تاکید بر اینکه دانشکده محیط زیست مجموعه‌یی با حدود نیم قرن سابقه پر افتخار و شایان تقدیر و تحسین، یکی از قدیمی‌ترین و با سابقه‌ترین مجموعه‌های آموزشی در حوزه محیط زیست کشور است، تصریح کرد: بازنگری و برنامه‌ریزی مجدد رویکردهای علمی و آموزشی در این دانشکده با توجه به شرایط روز و همچنین لزوم حرکت دانشکده بر اساس نیازهای روز و واقعیات موجود به سمت تامین نیازهای آموزشی سازمان حفاظت محیط زیست ضروری است. بزرگ حداد اشاره‌یی هم به ظرفیت‌های منطقه‌یی و بین‌المللی دانشکده داشت و افزود: دانشکده محیط زیست با استفاده از پتانسیل امتیازهای بین‌المللی و منطقه‌یی موجود در دانشکده، می‌تواند به تبادل دانش و فناوری با سایر مراکز آموزشی و پژوهشی جهان بپردازد و سهم مهم و کلیدی را در به روزرسانی دانش فنی محیط زیست کشور بر عهده داشته باشد.

سرپرست دانشکده محیط زیست ضمن تکذیب انحلال این دانشکده، گفت: خبر انحلال دانشکده محیط زیست صحت ندارد و در حد شایعه است هیات امناء در جلسه اخیر خود، تنها یک رویکرد مشورتی و تدریجی را اتخاذ کرده تا بر اساس واقعیت‌ غیر قابل انکار ضرورت کاهش دانشجو و صندلی خالی در دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی، سیاست‌های کلی سازمان حفاظت محیط زیست برای ماموریت گرایی، برنامه آمایش آموزش عالی کشور در وزارت علوم تحقیقات و فناوری و مصوبات شورای عالی اداری، گزینه‌های مختلف چگونگی و نحوه ادامه فعالیت دانشکده بررسی و برای اخذ تصمیم نهایی در خصوص چگونگی بهره‌برداری از امکانات و ظرفیت‌های موجود در جلسه آتی هیات امنا به رای بگذارد.

او تاکید کرد: اطمینان می‌دهیم هیات امنا تصمیمی اتخاذ کند که ضمن در نظر گرفتن الزامات قانونی، صرفه و صلاح و سیاست‌ها و اصول جاریه کشور و پاسداری از مصالح و منافع سازمان حفاظت محیط زیست و دانشکده محیط زیست منجر به کمترین آسیب برای دانشجویان، کارکنان و هیات علمی این دانشکده شود.

دبیر هیات امنای دانشکده محیط زیست با یادآوری این موضوع که نمایندگان ارشد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان‌های برنامه و بودجه و حفاظت محیط زیست به همراه اساتید و متخصصان پیشکسوت و برجسته‌یی که دارای تجارب طولانی مدیریتی در حوزه‌های آموزش عالی و محیط زیست کشور هستند در هیات امنای دانشکده محیط زیست عضویت و حق رای دارند، اظهار کرد: در جلسه اخیر با اشاره به اینکه دانشکده محیط زیست ظرفیتی کم‌نظیر برای محیط زیست کشور است، مقرر شد تا کمیسیون دایمی هیات امنا با اتخاذ تدابیر اصولی و اساسی در یک بازه زمانی منطقی، راهکارهایی برای ادامه فعالیت دانشکده پیشنهاد کند که دانشکده را برای انجام ماموریت‌های بزرگ و اساسی آتی مهیا کند.

 

ارسال نظر