توجه خاص معاونت زنان به وضعیت زنان زندانی

۱۳۹۶/۱۲/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۴۲۳
توجه خاص معاونت زنان به وضعیت زنان زندانی

 معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری گفت: با توجه به اینکه اکنون تعدادی از زنان در نقاط مختلف کشور در زندان به‌سر می‌برند، این معاونت توجه خاصی به رفع مشکلات این افراد دارد. معصومه ابتکار درباره این موضوع افزود: «در سال 96 به‌طور خاص درباره زنان زندانی برنامه‌های مختلفی داشتیم که به همین منظور از زندان و بند نسوان در استان‌های کرمان و ارومیه بازدید کردم. اینکه بند نسوان و خوابگاه‌های آنان مشکلات جدی داشت و شرایط مطلوبی ندارند، به دلیل جمعیت بالا و منابع کم اعتباری در زندان‌ها است اما با پیگیری‌هایی که انجام شده تلاش برای رفع این مشکلات در حال انجام است.»

ابتکار درباره زندان ارومیه با یک مهدکودک کوچک نیز گفت: در این زندان هم مرکز مهارت آموزی وجود داشت اما می‌توان این مرکز را بیشتر تقویت کرد، البته در این زندان نیز بانوانی با جرایم غیرعمد وجود داشتند. به همین خاطر پویش ارمغان برای آزادی زنان زندانی از سال گذشته در کشور اجرا شده و حتی این پویش با حمایت شخصیت‌های مخالف مواجه شده است و امیدواریم بتوانیم زنان زندانی معسر جرایم عمد که توسط ستاد دیه شناساسی شده را از زندان آزاد کنیم.

وی تعداد زنان زندانی با جرایم غیرعمد را 250 نفر برشمرد و گفت: «امیدواریم بتوانیم تا شب عید نوروز این زنان را از زندان آزاد کنیم و این موضوع اقدام بسیار مهمی است. البته برای بهبود وضعیت زندان‌ها در سطح کشور، پیشنهاداتی داشتیم تا شاید شرایط آنها را بهبود ببخشیم. یکی از جهت‌گیری‌های ما درباره بانوان که در دولت دوازدهم دنبال می‌کنیم، موضوع تامین امنیت زنان در برابر خشونت و توجه به ابعاد مختلف این مساله است به همین دلیل لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت را به عنوان مهم‌ترین اقدام با جدیت دنبال می‌کنیم.»

وی تصریح کرد: «همچنین برای ارتقای سطح آموزش زنان، محافظت از آنان در برابر آسیب‌ها، بالا بردن سطح آگاهی‌ها، مهارت‌های حقوقی در ارتباط با مساله حقوق شهروندی به آنان آموزش داده می‌شود که امیدواریم در این زمینه پیشرفت‌هایی داشته باشیم. در پویش ارمغان آزادی که تحت عنوان «زندان جای مادران نیست» و برای همراهی در آزادی زنان زندانی جرایم غیرعمد به نام مبارک حضرت زهرا (س) از ایام فاطمیه تا ولادت و هفته زن آغاز شده، از همه نیکوکاران و خیران برای همراهی و همکاری بیشتر جهت آزادی زنان زندانی درخواست یاری شده است.» معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری، مشارکت در این پویش را از روش‌های مختلف از جمله استفاده از کد دستوری #101*780* و شماره حساب‌های ستاد دیه کشور به نام بانک ملی ایران و به شماره حساب 0155550000004 و شماره کارت آن ستاد به شماره 6037991199517503 اعلام کرده است.

سال گذشته با استناد به گزارش مکتوب ستاد دیه کشور با 600 میلیون تومان 32 زن زندانی آزاد شدند که این موضوع با برگزاری جشن گلریزان در راستای نخستین پویش مردمی ارمغان آزادی ویژه زنان زندانی با جرایم غیرعمد اتفاق افتاد.

 

ارسال نظر