جریمه ۶۰میلیون دلاری تهیه‌کننده «گرگ وال‌استریت»

۱۳۹۶/۱۲/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۳۶۷
جریمه ۶۰میلیون دلاری تهیه‌کننده «گرگ وال‌استریت»

 

به دنبال رسوایی مالی در پرونده مشهور به اختلاس در صندوق اقتصادی مالزی، تهیه‌کننده فیلم «گرگ وال‌استریت» که با بازی لئوناردو دی کاپریو ساخته شد، ۶۰ میلیون دلار جریمه می‌دهد.

به گزارش ورایتی، کمپانی «رد گرانیت پیکچرز» تهیه‌کننده فیلم «گرگ وال‌استریت» پذیرفت ۶۰ میلیون دلار به دولت امریکا بدهد تا شائبه تامین مالی تهیه این فیلم از موردی که به فساد و اختلاس از صندوق اقتصادی مالزی شناخته می‌شود، برطرف شود. این کمپانی که تهیه‌کننده فیلم مشهور اسکورسیزی است، روز سه‌شنبه با حکمی از دادگاه فدرال برای پرداخت این مبلغ روبه‌رو شد.

این کمپانی که انجام هر عمل اشتباهی را رد می‌کند، با صدور بیانیه‌یی اعلام کرد از اینکه این موضوع سرانجام حل شد، خوشحال است و آنها با نگاهی رو به جلو وظیفه‌شان را که ساخت فیلم است، انجام می‌دهند. دادستان در سال ۲۰۱۶ دادنامه‌یی را علیه این کمپانی به دادگاه برده بود و از آن به عنوان بخشی از تلاش برای پولشویی چند میلیارد دلاری از سوی سوءاستفاده‌کنندگان مالی از صندوق اقتصادی مالزی یاد کرده بود.

رضا عزیز مدیرعامل این کمپانی پسر ناتنی نخست‌وزیر مالزی و دوست نزدیک جو لو تاجری است که در مرکز این رسوایی مالی جای دارد. دادستان‌ها ادعا کرده بودند که وی بیش از ۱۰۰ میلیون دلار از شرکت مالزیایی برای سرمایه‌گذاری در ساخت «گرگ وال‌استریت»، «احمق و احمق‌تر» و «خانه بابا» استفاده کرده بود. این کمپانی باید ۳۰ میلیون دلار را ظرف ۳۰روز، ۲۰میلیون دلار را ظرف ۱۸۰روز بعدی و ۱۰میلیون دلار را ظرف ۱۸۰روز بعدتر پرداخت کند.

 

 

ارسال نظر