ربیعی: در گذشته به غلط بنگاه‌ها را به وزارتخانه دادند

۱۳۹۶/۱۲/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۳۴۷

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی معتقد است که در گذشته به غلط بنگاه‌های اقتصادی را به زور و اجبار به وزارتخانه چسباندند و حالا همان‌ها قضاوت می‌کنند و به دنبال نقد می‌گردند.

علی ربیعی دیروز در نشست بانوان و مشاوران امور زنان و خانواده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن و با حضور دکتر معصومه ابتکار، رییس مرکز امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری و دکتر وحیده نگین مشاور امور زنان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: اگر اصرار دارم که مدیریت زنانه گسترش پیدا کند به خاطر این است که سیاست‌های معطوف به زنان گسترش یابد.

او تاکید کرد: ما باید بتوانیم وضعیت زنان را بهبود ببخشیم و به عنوان یک مساله مهم موضوع آنها را مورد توجه قرار دهیم و امیدوارم که بتوانیم اینها را پیش ببریم و اگر می‌خواهیم موفقیت‌های بزرگ حاصل شود باید موفقیت‌های کوچک تعریف شوند.  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بزرگ‌ترین وزارتخانه اجتماعی کشور است که 300میلیون بار مراجعه به وزارتخانه ما به دلیل تولد، بیماری، ازدواج، مرگ و... وجود دارد و هر فرد به ‌طور متوسط 20بار مراجعه دارد. او ادامه داد: اما این بعد وزارتخانه خیلی خوب درک نشد و برخی هم نقدهایی انجام می‌دهند. ربیعی گفت: در گذشته به غلط بنگاه‌های اقتصادی را به زور و اجبار به وزارتخانه چسباندند و حالا همان‌ها قضاوت می‌کنند و به دنبال نقد می‌گردند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: ما هم‌اکنون با زنان سرپرست خانوار، زنان معلول در معرض آسیب، زنان سالمند تنها، سالمندی زنان و زنان کارگر مواجه هستیم که وزارتخانه نیز به فکر آنان هم هست چراکه ممکن است زنان بیشتر مورد ظلم واقع شوند.  او در ادامه گروه‌های خودیار محله را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: در این زمینه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیش از وزارتخانه‌های دیگر کار کرده است.

ربیعی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مقام والای حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: فاطمه زهرا پر از رمز و راز و مفهوم است و ایشان بزرگ‌ترین کنش سیاسی و اجتماعی را در زمان خودش ساخته بوده و وارد عرصه سیاسی می‌شود و حق‌جویی و حق‌طلبی می‌کند و قهرمان می‌شود و جلو انحراف جامعه می‌ایستد.

 

ارسال نظر