تغییر شکل بیمه تکمیلی فرهنگیان از سال 97

۱۳۹۶/۱۲/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۱۹۵

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام اینکه یکی از اولویت‌های ما در سال 97 تغییر شکل بیمه تکمیلی درمان فرهنگیان است گفت: چند پیشنهاد را آماده کرده‌ایم و از دانش افرادی که اهل فن و خبره هستند استفاده کردیم تا یکی از این پیشنهادات موجود را از اوایل سال 97 اجرا کنیم و از این وضعیت خارج شویم.

علی الهیار ترکمن با اشاره به بدهی چندین میلیاردی وزارت آموزش و پرورش به شرکت بیمه آتیه‌سازان حافظ و بروز مشکلاتی برای ادامه استفاده از خدمات درمانی و بیمه‌یی اظهار کرد: به بیمه آتیه‌سازان حافظ بدهکاریم ولی اجازه نمی‌دهیم بر فرآیند درمان فرهنگیان تاثیر بگذارد.

او افزود: یک علت بروز مشکل این است که وزارت آموزش و پرورش اعتبارات رفاهی ندارد و دستمان در عقد قرارداد با شرکت‌هایی که به لحاظ توان بیمه‌یی بالاتر هستند خیلی باز نیست و متاسفانه مشکلاتی را ایجاد می‌کند. معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام اینکه یکی از اولویت‌های ما در سال 97 تغییر شکل بیمه درمان فرهنگیان است گفت: چند پیشنهاد را آماده کرده‌ایم و از دانش افرادی که اهل فن و خبره هستند استفاده کردیم تا یکی از این پیشنهادات موجود را از اوایل سال 97 اجرا کنیم و از این وضعیت خارج شویم. الهیار ادامه داد: بدهی مابه آتیه‌سازان جدید حافظ به قوت خود باقی است و آن را پرداخت می‌کنیم. اجازه نمی‌دهیم برای فرهنگیان مشکلی ایجاد شود. او ضمن اذعان به اینکه انجام بیمه تکمیلی به روش صندوقی، تجربه موفقی نبود گفت: ما هم از این پس قصد داریم همانند مابقی وزارتخانه‌ها بیمه‌گری کنیم. اکنون همه وزارتخانه‌ها با یکی از بیمه‌گذاران رایج کشور قرارداد دارند و از بیمه‌های تکمیلی مرسوم استفاده می‌کنند. تنها جایی که در میان دستگاه‌های دولتی از شکل بیمه صندوقی استفاده می‌کند، وزارت آموزش و پرورش است که تجربه موفقی نبوده و علت اصلی این است که ما اعتبارات رفاهی نداریم تا بتوانیم حجم این قراردادها را بالاتر ببریم و با شرکت‌هایی که خدمات متنوع‌تری دارند قرارداد ببندیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش افزود: در سال97 شکل بیمه را اصلاح می‌کنیم یا با دیگر بیمه‌ها قرارداد می‌بندیم یا با آتیه‌سازان به روش بیمه‌گری و نه صندوقی ادامه می‌دهیم. پیشنهادات ما برای تغییر شکل بیمه از محل منابع موجود است. وزارت آموزش و پرورش از سال 94، برای بهبود امور، بیمه تکمیلی به روش «صندوقی» را اجرا و اقدام به عقد قرارداد با کارگزاری بیمه آتیه‌سازان حافظ که از پیش سابقه همکاری با آنها داشت، کرد. در این روش وزارت آموزش و پرورش حق بیمه را دریافت می‌کند و مدیریت مالی برعهده اوست و در واقع ریسک قرارداد را می‌پذیرد و خسارت از محل صندوقی که تشکیل داده‌ با نظارت و ممیزی شرکت کارگزار پرداخت می‌شود و بیمه آتیه رسیدگی به اسناد را انجام می‌دهد.

 

ارسال نظر