اخبار

۱۳۹۶/۱۲/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۱۲۴

رایزنی وزیر کشور

برای بازگشایی معابر کولبری

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از رایزنی‌های وزیر کشور با مسوولان برای بازگشایی معابر کولبری خبر داد. رسول خضری در مورد بازگشایی معابر کولبری گفت: دولت عراق در اقلیم کردستان دستور به مسدود شدن معابر داده است، بنابراین طبق گفته‌های وزیر کشور رایزنی‌هایی با وزیرامور خارجه و مسوولان امنیتی و نظامی صورت گرفته تا به هر طریقی دولت مرکزی عراق متقاعد شود که اقلیم کردستان بتواند معابر کولبری را باز کند. عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: وزیر کشور مطرح کرد که اگر آنها مجوز بازگشایی مرز را صادر کنند، ایران نیز همکاری می‌کند، بنابراین بیشتر تلاش‌ها صورت می‌گیرد تا قبل از پایان سال مرزها برای ایجاد شرایط مساعد جهت ورود اجناس به داخل کشور فراهم شود؛ از این رو امیدواریم مشکل حل شود.

واکنش ابتکار به اتهام‌زنی برخی رسانه‌ها

معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهور ضمن اشاره به اتهامات تخریبی علیه اعضای دولت، آنها را غیرواقعی خواند و نشانگر اضمحلال اخلاقی دانست.  معصومه ابتکار نوشت: از تعداد بازداشتی‌های معترضان به حجاب اطلاعی ندارم، اما می‌دانم پس از حوادث دی ماه، تلاش دولت بر این مدار بوده که تعداد بازداشتی‌ها کاهش یابد و بازداشت‌ها نیز موقت باشند و افراد خیلی سریع آزاد شوند.  او با اشاره به اتهامات وارد شده به وی از سوی رسانه‌های خاص، پرونده فعالان محیط‌زیست و سایر موارد، گفت: متاسفانه اتهام‌زنی و تخریب در فضای رسانه‌یی بسیار شده و این موضوع، جای تاسف بسیاری دارد.  معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه حتما این موضوع را مورد پیگیرد حقوقی و قضایی قرار می‌دهد، اظهار کرد: این نوع اتهام‌زنی‌ها و تخریب‌ها نشانگر اضمحلال اخلاقی است که جای تاسف بسیاری دارد. البته تاسف بیشتر این است که این کارها توسط کسانی صورت می‌گیرد که مدعی دینداری و اخلاق‌مداری هستند. ابتکار ادامه داد: آنها مواردی را مطرح می‌کنند که اثبات نشده و واقعیت هم ندارد. مورد اخیر مطرح شده نیز یکی از صدها اتهام غیرواقعی و تخریبی است که علیه اعضای دولت تاکنون مطرح شده است. من امیدوارم این مسائل روشن شود و همه به چارچوب قانون و اخلاقیات بازگردیم.

پرداخت عیدی مستمری‌بگیران تامین‌اجتماعی

بنا بر اعلام سازمان تامین اجتماعی؛ عیدی بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان از ١٥ تا ٢٢ اسفند ماه براساس حروف الفبا پرداخت می‌شود. مجموع اعتبار اختصاص یافته برای پرداخت عیدی بازنشستگان این سازمان حدود ٢١٠٠ میلیارد تومان است. بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، مستمری بگیرانی که نام خانوادگی آنان با حروف غ، ذ، ن، م آغاز می‌شود، عیدی خود را در روز ١٥ اسفند ماه دریافت می‌کنند. مستمری‌بگیرانی که نام خانوادگی‌شان با حروف ک، د، ش، ع آغاز می‌شود نیز در ١٦ اسفند عیدی را دریافت می‌کنند.  همچنین بازنشستگانی که نام خانوادگی آنها با حروف گ، ل، و، ه، ی آغازمی شود، در روز ١٧ اسفند عیدی دریافت می‌کنند.  علاوه بر این در روز ١٧ اسفندماه عیدی مستمری‌بگیرانی که از بانکی غیر از بانک رفاه کارگران مستمری دریافت می‌کنند، به حساب آنها واریز می‌شود. در روز ١٩ اسفندماه عیدی بازنشستگانی که نام خانوادگی آنان با حروف ط، خ، س، ظ، ر، ق آغاز می‌شود، پرداخت خواهد شد و آن دسته از بازنشستگان و مستمری بگیرانی که نام خانوادگی آنها با حروف ح، ف، ض، ز، ژ، ص، ج، چ شروع می‌شود؛ مستمری خود را ٢٠ اسفند دریافت می‌کنند.  مستمری بگیرانی که نام خانوادگی آنها با حروف پ، ت، ث، ب، ا آغاز می‌شود نیز، در ٢١ اسفند و افرادی که نام خانوادگی‌شان با حرف آ شروع می‌شود در ٢٢ اسفند ماه مبلغ عیدی خود را دریافت می‌کنند.

مرگ ۵۰ درصد ایرانیان با سکته‌های قلبی و مغزی

وزیر بهداشت با اشاره به تولید بیش از ۱۰۰ داروی جدید در بازار، گفت: امروز هم دو داروی جدید روانه بازار شد که حاصل تلاش دانشمندان و شرکت‌های دانش بنیان داخل کشور است و این دو دارو بسیار مهم و تاثیرگذار است.

حسن هاشمی درحاشیه مراسم معرفی دو داروی جدید درمان هپاتیتC و پیشگیری از سکته‌های قلبی و عروقی با تاکید بر اینکه داروی پلی پیل با خاصیت ضد انعقاد خون و کاهنده فشار و چربی خون، باید در افراد بالای ۴۰ سال مصرف شود، افزود: این دارو ترکیبی از چند دارو است که از بروز سکته‌های قلبی و مغزی نیز پیشگیری می‌کند و از آنجا که در کشور ما بیش از ۵۰ درصد علت مرگ ایرانیان را سکته‌های قلبی و مغزی تشکیل می‌دهد بهتر است که افراد آن را مصرف کنند. هاشمی با اشاره به داروی سووداک با خاصیت درمان هپاتیت c، افزود: این دارو برای درمان هپاتیت C است که این بیماری می‌تواند آثار جدی به کبد وارد کند و موجب سرطان کبد شود.

وزیر بهداشت ضمن قدردانی از رییس پژوهشگاه کبد و گوارش و اساتید ارزشمند این پژوهشگاه و بنیاد برکت به دلیل حمایت‌هایشان در جهت تولید این دو محصول، گفت: از دانشگاه علوم پزشکی تهران به دلیل وجود چنین مجموعه‌هایی در دل خود، تشکر می‌کنیم و مطمئنیم که در ماه‌های آینده شاهد رونمایی تعداد بیشتری از این نوع محصولات خواهیم بود.

هاشمی تاکید کرد: رونمایی از این نوع داروها، نمایشی نیست و در بازار حضور خواهند یافت و جامعه پزشکی و جامعه پزشکی بین‌المللی نیز حتما این داروها را نسخه خواهند کرد و مردم چه در کشور و چه در خارج از مرزهای ایران نیز به این داروهای تولید داخل اعتماد خواهند کرد. وزیر بهداشت افزود: این دو دارو در حال حاضر در بازار عرضه شده است و داروی سووداک با قیمتی کمتر از ۱۰ درصد قیمت بین‌المللی موجود است ولی اثر بخشی آن به دلیل اینکه ترکیبی از دو داروی امریکایی و اروپایی است، بیشتر است. هاشمی در پایان ابراز امیدواری کرد تا بیمه‌ها بتوانند به نحوی تقویت شوند تا از این دو دارو و مردم حمایت کنند و تا مردم هزینه کمتری را برای تهیه آنها متحمل شوند.

 

 

ارسال نظر