عملیات پلیس برای پاکسازی تهران از موادفروش و معتاد

۱۳۹۶/۱۲/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۱۲۲

طرح‌های ضربتی و متعدد پلیس برای موضوعات مختلف که جزو وظایف ذاتی و روتین نیروی انتظامی است، بار دیگر برای دستگیری موادفروشان و جمع‌آوری معتادان اجرایی می‌شود؛ طرحی که پلیس می‌گوید با اجرای آن تهران از حضور موادفروشان پاکسازی می‌شود، اما احتمالا همه جز رییس پلیس پایتخت می‌دانند که موضوع مواد مخدر پیچیده‌تر از آن است که با اجرای یک طرح ضربتی، حضور موادفروشان در تهران «پاکسازی» شود.

به هر حال دیروز رییس پلیس پایتخت از عملیات گسترده پلیس برای دستگیری موادفروشان و جمع‌آوری معتادان متجاهر خبر داد و جزئیات آن را تشریح کرد. سردار حسین رحیمی در حاشیه مرحله جدید طرح برخورد با موادفروشان و جمع‌آوری معتادان با حضور در جمع خبرنگاران گفت: طی روزهای اخیر همکاران من در هشت مرحله عملیات موفق به انهدام هفت باند مواد مخدر شده و در مجموع بیش از یک تن انواع مواد مخدر از سوداگران مرگ کشف کردند.  او با بیان اینکه بیش از یک تن مواد پیش‌ساز مواد مخدر صنعتی نیز از قاچاقچیان کشف و ضبط شد، ادامه داد: در همین راستا 20قاچاقچی عمده نیز از سوی پلیس دستگیر شدند. همچنین 500 کیلوگرم انواع شربت و قرص متادون از این افراد کشف وضبط شد. رحیمی در ادامه سخنان خود به جمع‌آوری معتادان متجاهر اشاره کرد و گفت: 800 معتاد متجاهر در عملیات پلیس دستگیر شده‌اند. او درباره برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر نیز تصریح کرد: علاوه بر 20 قاچاقچی عمده 230 خرده‌فروش مواد مخدر نیز که عمدتا در پارک‌ها فعالیت می‌کردند، دستگیر شدند. رییس پلیس پایتخت با بیان اینکه 15 دستگاه انواع خودرو نیز از قاچاقچیان کشف و ضبط شد، گفت: قاچاقچیان به وسیله این خودروها اقدام به توزیع موادمخدر می‌کردند.

 جمع‌آوری 20 هزار معتاد متجاهر در 11 ماهه امسال

رحیمی با بیان اینکه همکاران من از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه بیش از 21 مواد کشف کردند، گفت: همچنین بیش از 20هزار معتاد متجاهر نیز جمع‌آوری و 70 باند عمده مواد مخدر نیز منهدم شد که در مقایسه این آمارها با سال قبل از افزایش 10درصدی کشفیات و افزایش 7درصدی قاچاقچیان مواد مخدر حکایت دارد.  او در پاسخ به سوالی درباره اینکه به نظر می‌رسد، معتادان پس از جمع‌آوری دوباره به سطح خیابان‌ها باز می‌گردند، گفت: به نظرم در یک دور اشتباه ایستاده‌ایم و این افراد سه ماه به مراکز بازپروری رفته و بیش از 90 درصد از آنها به این چرخه بر می‌گردند که به نظرم باید در این زمینه فکری جدید بکنیم و پیشنهاد من این است که شهر و مکانی را برای این افراد پیش‌بینی کرده که بسیاری از این افراد که کارتن‌خواب هستند یا از طرف خانواده‌ها طرد شده‌اند به این مکان‌ها برده شده و نگهداری شوند که قطعا زمان حضور این افراد در چنین زمان‌هایی باید بیشتر از سه ماه باشد.  او ادامه داد: همچنین باید در این فضا علاوه بر این برای این افراد شغل، فضای بهداشتی و موقعیت اجتماعی فراهم کنیم و تمام دسترسی‌ها به مواد مخدر بر ایشان از بین برود و چه ایرادی دارد که دستگاه‌هایی مانند بهزیستی، کمیته امداد، وزارت بهداشت و... دراین زمینه با یکدیگر همکاری کنند.   فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه آنچه گفته شد تنها یک پیشنهاد است که تنها مطرح کردیم، گفت‌: حتی بسیاری از خانواده‌ها می‌توانند هزینه فرزندان خود را که به این مکان‌ها آورده می‌شودند، بپردازند.  رحیمی همچین درباره دستگیری سرشبکه توزیع کوکایین در تهران گفت: گروهی که اقدام به وارد کردن کوکایین از ترکیه به داخل کشور کرده بود با نیم کیلو کوکایین دستگیر شدند. این افراد ایرانی و ترک بوده و پیش از این نیز سابقه دستگیری داشتند و همان‌طور که می‌دانید، کوکایین در کشور ما تولید نمی‌شود و از خارج از کشور آن هم به شکل قاچاق وارد می‌کنند. رحیمی درباره ورود مواد مخدر به تهران نیز اظهار کرد: آمارهای ما نشان می‌دهد ورود مواد مخدر به تهران کم شده و همچنین ما با اقداماتی که انجام دادیم، امنیت را از معتادان و موادفروشان سلب کرده‌ایم.

 پلمب 9 انبار مواد محترقه

وی در پاسخ به سوالی درباره اقدامات پلیس درباره چهارشنبه‌سوری گفت: 9 انبار مواد محترقه پلمب شده و اعضای باندها دستگیر شده‌اند. آمار کشفیات ما در این ایام نسبت به سال قبل افزایش یافت و همکاران ما در پلیس اماکن تذکر جدی به پاساژهای مطرح در این حوزه می‌دهند. او با اشاره به هماهنگی ایجاد شده بین پلیس و دستگاه قضایی برای چهارشنبه‌سوری امسال گفت: قطعا با متخلفان برخورد قاطعی انجام می‌شود و ما توجه ویژه‌یی به ساخت و خرید و فروش مواد محترقه دست‌ساز داریم و قطعا اگر واحدی اقدام به عرضه این مواد کند، پلمب و با فروشندگان نیز برخورد می‌شود.

 

 

ارسال نظر