برخورد قاطع پلیس با «هنجارشکنی‌ها در مورد حجاب»

۱۳۹۶/۱۲/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۷۹۶
برخورد قاطع پلیس با «هنجارشکنی‌ها در مورد حجاب»

فرمانده انتظامی تهران بزرگ به حواشی پیش آمده پیرامون انتشار تصاویری از برخورد پلیس با چند دختر معترض به حجاب اجباری واکنش نشان داد و تاکید کرد هر فردی که بخواهد اقدام به هنجارشکنی بکند با برخورد قاطع پلیس روبه‌رو خواهد شد.

سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای طرح جمع‌آوری متهمان به خلافکاری و عربده‌کشی که دیروز صبح در پلیس امنیت تهران برگزار شد در پاسخ به سوالی درباره تصاویر منتشر شده پیرامون هنجارشکنی برخی از دختران در نقاط مختلف تهران اظهار کرد: رعایت شؤونات اسلامی در جامعه اسلامی و نظام جمهوری اسلامی به شهروندان واجب و لازم است اینکه برخی دست به هنجارشکنی و چنین اقداماتی بزنند قطعا با برخورد قاطع پلیس روبه‌رو خواهند شد. در این زمینه با مقام قضایی نیز هماهنگی‌هایی صورت گرفته است و معنا ندارد که هر کسی بخواهد چنین رفتارهایی از خود نشان بدهد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره واکنش‌ها به رفتار یکی از ماموران با یکی از این دختران که حاشیه‌ساز شده است نیز گفت: ما به ماموران خودمان نیز تذکر داده‌ایم که باید شؤونات قانونی را حتما رعایت کنند. مامور ما نیز باید طبق قوانین و مقررات رفتار کند. فرمانده انتظامی تهران بزرگ همچنین از دستگیری 241تن از اراذل و اوباش تهران در عملیات 24ساعت گذشته پلیس پایتخت خبر داد.

رحیمی با بیان اینکه متاسفانه 63 نفر از اوباش دستگیر شده کمتر از 18سال سن داشتند، گفت: این افراد تحویل خانواده‌هایشان شدند. رییس پلیس پایتخت با بیان اینکه 54 پارک و تفرجگاه عمومی نیز پاکسازی شد، گفت: اراذل و اوباش دستگیر شده از نوع اوباش سطح یک و دو بودند و متاسفانه بسیاری از آنها در مناطق جرم‌خیز و عمدتا در جنوب تهران دستگیر شدند. او درباره جرایم این افراد نیز اظهار کرد: چاقوکشی، عربده‌کشی، زورگیری با سلاح، مزاحمت برای نوامیس و محلات، تخریب اموال خصوصی و عمومی، حمل مواد محترقه و... ازجمله مهم‌ترین جرایم این افراد است. وی با بیان اینکه 40مورد از این عملیات براساس درخواست مردم انجام شده است درباره اینکه چه تعداد از دستگیرشدگان دارای سابقه هستند، گفت: در این عملیات حدود 10درصد از دستگیرشدگان دارای سابقه هستند. رحیمی درباره کشفیات انجام شده از این متهمان نیز گفت: 9 قبضه سلاح کلت و لوله بلند، 170قبضه چاقو و 95کیلوگرم انواع مواد محترقه و مشروبات الکلی به علاوه 73هزار قلم انواع دارو ازجمله مواردی است که از این افراد کشف شده است. رحیمی درباره برخورد با این افراد نیز گفت: دستگاه قضایی در این زمینه به ما قول برخورد جدی و قاطع داده است. رحیمی همچنین در پاسخ به سوالی درباره اقدامات پلیس درباره چهارشنبه‌سوری نیز گفت: در جلساتی که در این زمینه داشته‌ایم در هماهنگی با مقام قضایی خواستیم تا خود افراد و همچنین خودروی متخلفان در چهارشنبه سوری تا پس از تعطیلات عید نزد پلیس بماند. او ادامه داد: از حالا به تمام کسانی که در بخش تهیه و توزیع و استفاده مواد محترقه فعالیت کرده یا قصد فعالیت دارند، هشدار می‌دهم که دست به چنین اقدامی نزنند. فرقی ندارد که این افراد فروشنده باشند یا خریدار، اما در مورد فروشندگان مواد شیمیایی به ویژه در یک پاساژ و خیابانی که نمی‌خواهم نامش را ببرم اما همه می‌دانند که کجاست، هشدار می‌دهم که اگر دست به فروش محصولات پیش‌ساز مواد محترقه بزنند حتما واحد صنفی‌شان پلمب شده و با آنان نیز برخورد قاطع خواهد شد.

 

ارسال نظر