تبدیل ۳۷۰ هزار هکتار در اهواز به ۷ کانون ریزگرد

۱۳۹۶/۱۱/۲۵ - ۰۰:۴۰:۵۲
کد خبر: ۱۱۶۹۰۳
تبدیل ۳۷۰ هزار هکتار در اهواز به ۷ کانون ریزگرد

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با انتقاد از اینکه هوای اهواز همچنان در شرایط اضطرار قرار دارد، گفت: متاسفانه۳۷۰ هزار هکتار از اراضی شرق اهواز به ۷ کانون ریزگرد تبدیل شده است.

جواد کاظم‌نسب الباجی با انتقاد از اینکه هوای اهواز همچنان در شرایط اضطرار قرار داشته و سلامت مردم در معرض تهدید است، گفت: غلظت گرد و خاک منجر به تعطیلی مدارس اهواز و تابعه شده است. نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه ریزگرد و گرد و خاک دیگر در خوزستان مهمان نیست، افزود: ریزگردها صاحب‌خانه شده‌اند و سال‌های متمادی است که نفس خوزستانی‌ها را تنگ کرده است. او با انتقاد از اینکه کمبود آب در خوزستان تشدید ریزگردها را به‌دنبال داشته است، به خانه ملت گفت کرد: متاسفانه370 هزار هکتار از اراضی شرق اهواز به 7 کانون ریزگرد تبدیل شده است. این نماینده مردم در مجلس دهم، از بی‌توجهی نسبت به تامین حقابه تالاب‌های هورالعظیم و شادگان انتقاد کرد و ادامه داد: کارون در گذشته محل تردد کشتی‌های غول پیکر بود اما متاسفانه در حال حاضر پیاده از این رودخانه مرزی عبور می‌کنند. کاظم‌نسب الباجی با انتقاد از اینکه به علت کمبود آب نخیلات خوزستان بطور کامل در حال از بین رفتن است، گفت: کشاورزی استان در حال نابودی است و بطور حتم در سال جاری هیچ ثمره و نفعی از آن عاید کشاورزان نمی‌شود.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه اعتبارات موجود جوابگوی مقابله با ریزگردهای خوزستان نیست، افزود: باید نسبت به انتقال آب به خوزستان توجه ویژه‌یی شود و از سویی دولت نیز حتی از انتقال یک قطره آب از سرشاخه‌های کارون و کرخه به استان‌های دیگر تجدیدنظر کند.

 

ارسال نظر