اقداماتی برای حذف دفترچه بیمه در بیمارستان‌ها

۱۳۹۶/۱۱/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۸۲۲
اقداماتی برای حذف دفترچه بیمه در بیمارستان‌ها

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران از برنامه این سازمان برای حذف دفترچه بیمه کاغذی در بخش خدمات بستری طی ماه‌های آینده خبر داد و گفت: این سامانه در مرحله اول برای چند بیمارستان در استان تهران به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و بعد از آن امکان اجرا در تمام کشور وجود خواهد داشت.

مجید قنادی درباره برنامه بیمه سلامت استان تهران برای حذف دفترچه‌های بیمه کاغذی توضیح داد و گفت: در قدم اول یک سامانه الکترونیکی بین موسسات طرف قرارداد این سازمان به نام سامانه شرکای کاری طراحی شد و از سال گذشته در حال پیاده کردن آن هستیم. مقرر شده است که تمام موسسات طرف قرارداد با این سازمان، اسناد خود را از طریق این سامانه برای ما ارسال کنند. همچنین سامانه‌های بیمه‌گری متفرق نیز در دل سامانه‌یی به نام «امید» جمع شده‌اند. او افزود: گام بعدی، لینک این سامانه به موسسات طرف قرارداد است که بعد از اجرایی شدن آن، امکان نوشتن نسخه الکترونیکی مهیا می‌شود. در حال حاضر برنامه‌یی برای حذف دفترچه بیمه در بخش بستری طراحی شده و به احتمال زیاد در ماه‌های آینده نیز اجرایی می‌شود.

دنبال آن هستیم که بتوانیم سامانه بیمه‌گری خود را به سیستم HIS بیمارستان‌ها وصل کنیم تا بیمارانی که نیاز به خدمات بستری دارند، با ارائه شماره ملی بتوانند خدمت مورد نیاز خود را دریافت کنند و نیازی به ارائه دفترچه نداشته باشد. مدیرکل بیمه سلامت استان تهران همچنین اضافه کرد: اگر بتوانیم دفترچه‌های کاغذی را حذف کنیم، خدمت رسانی راحت‌تر می‌شود و امکان سوءاستفاده از این دفترچه‌ها کاهش پیدا می‌کند. این سامانه در مرحله اول برای چند بیمارستان در استان تهران به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و بعد از آن در تمام کشور اجرا خواهد شد. سازمان بیمه سلامت، وزارت بهداشت و مجلس همه به دنبال این هستند که طی سال آینده حتما این کار انجام شود. مدیرکل بیمه سلامت استان تهران همچنین از طراحی یک برنامه موبایلی برای بیمه‌شدگان برای دسترسی آسان به موسسات طرف قرارداد با این سازمان خبر داد و گفت: نقشه هوشمندی در سایت اداره کل سازمان طراحی شده است که به کمک آن می‌توان نشانی این موسسات را پیدا کرد. علاوه بر آن برنامه‌یی موبایلی طراحی شده که به کمک آن می‌توانند نشانی پزشکان، موسسات شبانه‌روزی و بیمارستان‌های نزدیک محل زندگی خود و استان تهران را شناسایی کنند.

 

ارسال نظر