اخبار

۱۳۹۶/۱۱/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۷۴۱

تلاش برای رفع اختلافات سهم درمان کارگران

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس، تحقق مطالبات کانون‌های بازنشسته و مستمری‌بگیران برای عدم واریز سهم درمان کارگران به خزانه کشور را در گروی رفع اختلافات دستگاه‌های ذی‌ربط دانست.

احمد همتی در پاسخ به کانون‌های بازنشسته و مستمری‌بگیران که در قالب بیانیه‌یی از مجلس خواسته‌اند تا از واریز 9 درصد سهم درمان کارگران به خزانه کشور جلوگیری کند، گفت: بر اساس لایحه دولت باید 9.27 درصد سهم بیمه تامین اجتماعی به خزانه کشور واریز شود، هرچند در این مورد بین وزارتخانه‌های بهداشت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی اختلافاتی وجود دارد. او در تشریح جزئیات اختلافات ایجادشده بین دستگاه‌های مربوطه ادامه داد: وزارت بهداشت بر این مهم اشاره دارد که سهم 9/27 که از کارگران اخذ می‌شود به‌طور کامل برای درمان آنها هزینه نمی‌شود و این در حالی است که سازمان تامین اجتماعی گفته که حتی بیشتر از این میزان برای درمان کارگران هزینه کرده است. وی در بیان پیشنهادات وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی در جهت شفاف‌سازی هزینه‌کردها در حوزه درمان کارگران تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی بر ضرورت ایجاد صندوق جداگانه خارج از خزانه کشور برای بررسی و حسابرسی سهم درمان کارگران تاکید دارد، ضمن اینکه بر این امر اشاره کرده است که بخشی از سهم 9/27 درمان کارگران را برای اداره بیمارستان‌های تحت پوشش خود هزینه می‌کند، اما وزارت بهداشت معتقد است خزانه کشور از دقت بالاتری در زمینه بررسی و حسابرسی برخوردار است.  این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآورشد: هم‌اکنون باید به دنبال ارائه راهکاری در جهت رفع اختلافات موجود باشیم، همچنین به گونه‌یی اقدام کنیم که در نهایت به تامین رفاه کارگران منتهی شود تا بتوانند از خدمات درمانی به بهترین شکل بهره‌مند شوند.

بیش از 30 درصد مدارس کشور فرسوده‌اند

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: بیش از 30 درصد مدارس فرسوده در کشور داریم که در برنامه تخریب و بازسازی قرار دارند. سیدهدایت‌اله هاشمی نسب اظهار کرد: در دهه مبارک فجر امسال بیش از 470پروژه با 1809کلاس درس و زیربنای 238 هزار و 589مترمربع با اعتباری بالغ بر 238 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید. از این تعداد 96 پروژه آن دولتی، 183 پروژه مردمی، 185 پروژه مشارکتی، 37 پروژه تخریب و 9پروژه نیز مقاوم‌سازی بوده است.

او ادامه داد: از 22 بهمن تا پایان سال 96 نیز 212پروژه در کشور با 828 کلاس درس و زیربنای 117هزار و 497 مترمربع نیز تحویل آموزش و پرورش خواهد شد. معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به ایسنا گفت: در سال 96 حدود 65 درصد اعتبارات مشارکتی تخصیص پیدا کرده و امیدواریم باقی آنها نیز محقق شود تا بتوانیم به تعهد خود عمل کنیم. هاشمی‌نسب، اولویت سازمان نوسازی مدارس را در سال 97 تکمیل پروژه‌های نیمه تمام دانست و تصریح کرد: خراسان رضوی با داشتن 350 پروژه بیشتر پروژه مشارکتی را در کشور داشته است.

 

ارسال نظر