بدهی‌ها مانع ادامه طرح تحول سلامت نمی‌شود

۱۳۹۶/۱۱/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۷۳۸
بدهی‌ها مانع ادامه طرح تحول سلامت نمی‌شود

بدهی بیمه‌ها به دولت یکی از مسائلی است که در یک سال اخیر، ‌طرح تحول نظام سلامت را تحت تاثیر خود قرار داد. بدهی 14هزارمیلیارد تومانی که این شائبه را ایجاد کرد تا در صورت ادامه چنین روندی و تامین نشدن بودجه لازم برای ادامه طرح، تحول نظام سلامت متوقف شده و افراد تحت پوشش این بیمه که برای رسیدگی به وضعیت بهداشتی و درمانی قشر کم برخوردار جامعه ایجاد شده بود، بار دیگر بدون چتر حمایتی دولت با هزینه‌های سنگین خدمات بهداشتی و درمانی به حال خود گذاشته شوند اما معاون وزیر بهداشت معتقد است با وجود مطالبات بالای بیمارستان‌ها و بخش دولتی از سازمان‌های بیمه‌گر هیچ خدشه‌یی در اجرای طرح تحول نظام سلامت و ارائه خدمات درمانی به بیماران وارد نشده و خدمات بدون هیچ وقفه‌یی به مردم ارائه می‌شود.

قاسم جان‌بابایی با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت با وجود بدهی ۱۴هزارمیلیارد تومانی سازمان‌های بیمه‌گر به بیمارستان‌های کشور با قوت و بدون هر گونه وقفه و خدشه تداوم می‌یابد، بیان کرد: با وجود مطالبات بالای بیمارستان‌ها و بخش دولتی از سازمان‌های بیمه‌گر هیچ خدشه‌یی در اجرای طرح تحول نظام سلامت و ارائه خدمات درمانی به بیماران وارد نشده و خدمات بدون هیچ وقفه‌یی به مردم ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: اجرای طرح تحول نظام سلامت یکی از خواسته‌های مهم مردم از دولت است و بعد از اجرای این طرح بیش از ۲میلیون زایمان طبیعی به صورت رایگان در بیمارستان‌های کشور انجام شده و حدود ۲۸میلیون نفر از خدمات کاهش میزان پرداخت در خدمات بستری بهره‌مند شده‌اند. معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: تاسیس کلینیک‌های ویژه برای ارائه خدمات پزشکی تخصصی با نرخ دولتی به مردم از دیگر خدمات طرح تحول نظام سلامت است که براساس آن در این طرح ۲۵۰کلینیک ویژه دولتی در کشور تاسیس شده که از این میزان ۱۲۰کلینیک امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

جان بابایی اضافه کرد: از ابتدای طرح تحول نظام سلامت تاکنون ۱۵۰میلیون نفر از کلینیک‌های ویژه، خدمات ویزیت سرپایی تخصصی و فوق تخصصی دریافت کرده‌اند.

به گفته وی، ارائه خدمات دندانپزشکی به کودکان زیر 7سال و مادران باردار یکی از خدمات کلینیک‌های ویژه دندانپزشکی در قالب طرح تحول نظام سلامت است. دولت، مجلس و به ویژه رییس‌جمهور بر ادامه اجرای برنامه تحول نظام سلامت مصمم هستند و این طرح با قدرت ادامه می‌یابد.

 

 

ارسال نظر