اخبار

۱۳۹۶/۱۱/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۵۷۳

ورشکستگی بیمارستان‌ها با افزایش غیرمنطقی تعرفه‌ها

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: افزایش غیرمنطقی تعرفه‌ها تهدید سلامت مردم، ورشکستگی بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و دانشگاه‌های علوم پزشکی را به دنبال دارد.  همایون یوسفی در مورد مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه 97 مبنی بر عدم تغییر تعرفه‌های پزشکی، به خانه ملت گفت: حوزه سلامت سیستم اقتصادی قوی دارد که طی سال‌های متمادی شکل گرفته و مبتنی بر نیازهای مردم و خدمات ارائه شده است. نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با تصمیمات آنی نمی‌توان اقتصاد سلامت را دچار چالش کرد، افزود: افزایش غیرمنطقی تعرفه‌ها تهدید سلامت مردم، ورشکستگی بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و دانشگاه‌های علوم پزشکی را به دنبال دارد.

او ادامه داد: از سویی در آینده مجبور خواهیم شد با هزینه بیشتری مشکلات به وجود آمده ناشی از افزایش تعرفه‌ها را جبران کرد. این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه تعرفه‌های پزشکی باید متناسب با شرایط اقتصادی جامعه تعیین شده و افزایش یابد، اظهار کرد: متناسب‌سازی تعرفه‌های پزشکی به نفع مردم و سلامت جامعه است.  نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس دهم، یادآور شد: نظر منطقی این است که در مورد میزان تعرفه‌ها متناسب با شرایط کشور و حوزه سلامت تصمیم‌گیری کرد نه بر اساس مباحث غیرواقعی. عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: موضوع تعرفه‌ها باید مجددا در صحن علنی مجلس بررسی شود و انتظار داریم نمایندگان به نحوی در این رابطه تصمیم‌گیری کنند که در آینده مردم و سیستم سلامت متحمل هزینه سنگین نشوند.

کاهش 5 درصدی جرایم خشن در کشور

فرمانده نیروی انتظامی از کاهش 5 درصدی جرایم خشن در کشور خبر داد.  سردار حسین اشتری در جمع خبرنگاران در بجنورد اظهار کرد: در مرزهای کشور آمادگی خوبی وجود دارد و تجهیزات مناسبی نیز در اختیار داریم.  او با تاکید بر انسداد مرزهای کشور، افزود: با استفاده از وسایل الکترونیکی انسداد مرزها انجام شده و مرزها را بطور هوشمندانه کنترل می‌شود.  اشتری با اشاره به اینکه کشف جرایم مختلف در کشور افزایش یافته است، عنوان کرد: کشفیات مواد مخدر طی سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته است. وی با بیان اینکه کاهش سرقت و جرایم مهم امسال در مقایسه با سال گذشته حاکی از تلاش کارکنان ناجا و همکاری مردم با پلیس است، گفت: در برخی از بخش‌ها کاستی‌هایی داریم که تلاش می‌شود آنها را برطرف کنیم. اشتری با اشاره به کاهش 5 درصدی جرایم خشن در کشور، یادآورشد: خراسان شمالی جزو سه استان کم حادثه به لحاظ جرایم خشن است.  

مخالفت مجلس با افزایش سن بازنشستگی

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، با انتقاد از تصمیم سازمان تامین اجتماعی برای افزایش سن بازنشستگی از آن تحت عنوان تصمیمی غیرمنطقی و ناعادلانه یاد کرد.

عبدالرضا عزیزی در بیان علل مخالفت کمیسیون اجتماعی با افزایش سن بازنشستگی با تاکید بر اینکه تصمیم در مورد بازنشستگان باید بر مبنای عدالت صورت بگیرد به خانه ملت گفت: در این مورد رییس کانون بازنشستگان از تصمیم کمیسیون اجتماعی انتقاد کرد و این در حالی است که اعضای کمیسیون معتقدند باید این تصمیم‌گیری‌ها بر مبنای عقل و منطق صورت بگیرد و با افزایش سن بازنشستگی مخالف هستند. نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ما نمی‌توانیم در پی اتخاذ تصمیمی ناگهانی برای تمام افراد که حتی ممکن است 29 سال از خدمت آنها گذشته باشد، معدل 5 سال آخر را ملاک تعیین پاداش بازنشستگی قرار دهیم یا سن بازنشستگی را 65 سال درنظر بگیریم.

او اظهار کرد: اگر سازمان تامین اجتماعی نمی‌تواند بدهی خود را که با سود آن رقمی بالغ بر 150هزار میلیارد تومان را رقم می‌زند از دولت بگیرد نباید بیمه شده که 30 سال حق بیمه پرداخت کرده، تاوان آن را بدهد. این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: اگر قرار است برای افزایش سن بازنشستگی قانونی را تصویب کنیم تنها می‌توان آن را برای افرادی اجرا کرد که به تازگی استخدام شده‌اند یا افرادی که قرار است استخدام شوند و این شانس را دارند که با آگاهی وارد این مسیر شوند.

حذف آزمون از مدارس غیردولتی

رییس سازمان مدارس غیردولتی گفت: تصمیم شورای عالی آموزش و پرورش مبنی بر حذف آزمون برای مدارس غیردولتی نیز صدق می‌کند.

مجتبی زینی وند درباره حذف آزمون‌ مدارس سمپاد، گفت: این طرح برای کاهش حاکمیت آزمون در مدارس غیردولتی و دولتی است. او افزود: مهم‌ترین ثمره طرح اثرات روانی و تربیتی مثبت میان دانش‌آموزان است. در آزمون سمپاد تعدادی از دانش‌آموزان پذیرفته می‌شوند و آنان که موفق نمی‌شوند، احساس یاس و ناامیدی می‌کنند. رییس سازمان مدارس غیردولتی گفت: دانش‌آموزانی که موفق نمی‌شوند، احساس می‌کنند نسبت به سایر دانش‌آموزان شکست خوردند و این آزمون رقابت کاذب ایجاد می‌کند. در حالی که مهم‌ترین شاخص ایجاد حس رفاقت است و این آزمون‌ها منشأ هیجان و شکست می‌شوند.

زینی وند گفت: وجود آزمون‌های مختلف موجب ایجاد شدن موسسات مختلف آموزشی، ارائه و انتشار کتاب‌ها در اشکال مختلف است و گردش مالی بالایی به دنبال خواهد داشت.

او افزود: فضاسازی‌هایی که این روزها علیه تصمیم ایجاد شده است، انگیزه تربیتی ندارد و نیت سودجویانه دارد. یکی از بهترین تصمیم‌ها در آموزش و پرورش کم رنگ کردن آزمون‌ها است.

 

ارسال نظر