اخبار

۱۳۹۶/۱۱/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۲۳۹

تحویل منازل تخریب شده کوهبنان تا پایان شهریور 97

وزیر کشور از تعهد دستگاه‌های مسوول برای بازسازی کامل منازل تخریب شده منطقه کوهبنان کرمان و تحویل آن به مردم تا پایان شهریورماه سال 97 خبر داد. عبدالرضا رحمانی‌فضلی دیروز با حضور در شهرستان کوهبنان کرمان از مناطق زلزله زده بازدید و در فضای صمیمی با مردم گفت‌وگو کرد. در پایان جلسه شورای اداری شهرستان کوهبنان که به ریاست وزیر کشور و با موضوع بررسی آخرین وضعیت مناطق زلزله زده با حضور مسوولان شهرستانی، استانی و کشوری در محل این فرمانداری برگزار شد، رحمانی‌فضلی با حضور در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در این جلسه نیز دستگاه‌های مسوول متعهد شدند تا پایان شهریورماه تمامی منازل تخریب شده را بازسازی و تا پایان شهریورماه سال 97 تحویل مردم دهند. او در ادامه افزود: همچینین تصمیم‌گیری شد خانه‌هایی که بر اثر زلزله اخیر آسیب زیادی دیده‌اند و درمعرض تخریب قرار دارند شامل بازسازی کامل شوند. وزیر کشور با بیان اینکه منابع لازم دراختیار مستاجرانی که خود توانایی ساخت خانه را دارند قرار می‌گیرد، گفت: منازل فرسوده این منطقه که امکان دارد بر اثر زلزله کوچک آسیب جدی ببینند باید شناسایی شوند تا بنیاد مسکن با مساعدت خود تسهیلات لازم را برای بازسازی این منازل پرداخت کند. رحمانی‌فضلی اظهار کرد: همچنین قرار شد شهرداری هم با در نظر گرفتن امتیازاتی شرایط بازسازی این منازل فرسوده را سهل‌تر کند.

نیازهای زیرساختی توریسم سلامت

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: گردشگری سلامت نیازمند بستر‌سازی و زیر ساخت‌های مناسب است. یعقوب شیویاری گفت: کشور از ظرفیت‌های بالایی در زمینه‌های گردشگری تاریخی، فرهنگی، طبیعی و مذهبی برخوردار است و این امر موجب شده تعامل سازنده‌یی را با کشورهای دیگر به دست بیاوریم که گردشگری سلامت نیز می‌توان نقش موثری را در بالا بردن این تعاملات داشته باشد که با تقویت این حوزه، کشور راه مطمئنی را برای دستیابی به توسعه پایدار به دست می‌آورد که علاوه بر اشتغال‌زایی؛ رشد اقتصادی در مناطق گردشگری، می‌تواند فرهنگ اصیل ایران اسلامی را نیز به دنیا نشان دهد. او افزود: وظیفه اصلی نظام سلامت، آموزش و تربیت نیروی انسانی و فراهم کردن امکانات تکنولوژیک و استانداردهای درمانی است که می‌توان با ایجاد زیرساخت‌های مناسب به لحاظ دسترسی توریست‌های بیمار و حتی همراهان آنها به مراکز درمانی و بیمارستانی و همچنین با ایجاد دفاتری در جهت جذب توریست‌های بیمار در کشورهای هدف، می‌توان دست دلالان گردشگری سلامت را از این عرصه کوتاه کرد تا بیماران خارجی به‌واسطه کیفیت بیمارستان‌ها در مراکز درمانی کشور حضور پیدا کنند. این عضو کمسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه به خانه ملت گفت: توجه ویژه به سیاست‌گذاری در این بخش و همچنین استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در کنار متولیان سلامت، می‌تواند در راستای بهبود بخشی و رفع خلاهای موجود در این زمینه قابل توجه باشد.

فقدان نشاط عامل بخشی از آسیب‌های اجتماعی

وزیر رفاه به پدیده فقر نشاط اشاره کرد و گفت: ‌فرایندهای امیدزا به نفع رفع آسیب‌های اجتماعی و فروپاشی نسلی ذهنی کار می‌کنند و ما توسعه شادی و نشاط را به عنوان یک برنامه در دولت دنبال می‌کنیم. علی ربیعی با اشاره به مفهوم توسعه به مثابه شادی و نشاط گفت: در ایران نیاز به افرادی شاداب داریم، فقدان نشاط و امید بخشی از آسیب‌های اجتماعی و عدم تمایل به کار و دستیابی به برخی مشاغل را باعث شده است. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: ‌در همین راستا راه‌اندازی مراکز مشاوره بهزیستی برای ارتقای مهارت‌های اجتماعی ازجمله اقداماتی بود که دراستان کرمان شروع شد. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با اشاره به مبارزه با فقر درمان و ارتقای سلامت به ایسنا گفت: در طول چهار سال گذشته در استان‌هایی چون سیستان و بلوچستان و کردستان به اندازه 50سال در این حیطه کار شده است و در برخی از استان‌ها به اندازه 10 و 20 سال برای ارتقای سلامت کار کرده‌ایم. او با بیان ایکه یکی از استراتژی‌های دولت این بوده که کسی با هزینه درمان به تله فقر فرو نیفتد عنوان کرد: در برخی روستاهای کمتر برخوردار دسترسی به مراکز درمانی سخت‌تر است و بخشی از هزینه‌های از جیب مردم به همین دسترسی به درمان برمی‌گردد و به همین خاطر تامین اجتماعی بر روی مناطق محروم متمرکز شده است.  

قیمت خرده‌فروشی سیگار باید مبنای اخذ مالیات شود

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: اگر قیمت خرده‌فروشی مبنای اخذ مالیات دخانیات قرار گیرد 12 هزار میلیارد تومان منابع حاصل از آن نصیب کشور می‌شود. حسینعلی شهریاری با بیان اینکه چند سال گذشته در قوانین دایمی تصویب کردیم که سالانه 10درصد مالیات دخانیات افزایش یابد، به خانه ملت گفت: اگر این قانون اجرا می‌شد در حال حاضر اجرای آن از 100درصد گذشته بود. نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه دولتمردان هرگز توجهی به اجرای قوانین حوزه دخانیات نداشتند. او با انتقاد اینکه برخی دولتمردان به بهانه قاچاق دخانیات از افزایش مالیات دخانیات جلوگیری می‌کنند، ادامه داد: منافع برخی با این اقدام به خطر می‌افتد؛ قاچاق با کولبری تفاوت دارد و دست‌های پشت پرده به‌صورت کانتینری اقدام به قاچاق دخانیات می‌کنند. این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه اگر قیمت خرده‌فروشی مبنای اخذ مالیات دخانیات قرار گیرد تا 12 هزار میلیارد تومان منابع مالی تامین می‌شود، گفت: اما متاسفانه مالیات بر قیمت در کارخانه ملاک تعیین مالیات قرار می‌گیرد؛ انتظار داریم امسال اتفاق خوبی در بودجه بیفتد. نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی، افزود: نمایندگان در تلاش برای ملاک قرار گرفتن مالیات بر خرده‌فروشی است که امید است این موضوع تحقق یابد.

 

ارسال نظر