اخبار

۱۳۹۶/۱۱/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۰۷۴

میزان تاثیر بارش بر کاهش آلودگی هوای تهران

مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه بارش‌ باران و برف بر کاهش آلودگی هوای کلان‌شهرها تاثیر مثبت دارد، گفت: این تاثیرگذاری به معنای حل مشکل آلودگی هوا نیست چون امروز شاهد افزایش شاخص آلودگی هوا هستیم.

شینا انصاری در مورد تاثیر بارش برف و باران بر کاهش آلودگی هوا اظهار کرد: قطعا بارش‌های اخیر در کلان‌شهرهایی مثل تهران در بهبود کیفیت هوا تاثیر گذاشته است اما همین امروز متاسفانه شاهد افزایش شاخص آلودگی هوا در تهران هستیم و کیفیت هوا به شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس رسیده است.

او افزود: شاخص روزانه آلودگی هوا در شهرهای بزرگ مثل تهران، اصفهان و مشهد بالا رفته است درحالی که در روزهای اخیر شاهد بارش باران یا برف در این شهرها بودیم. این نشان می‌دهد که بارگذاری جمعیتی درتهران و سایر کلان‌شهرها دچار اشکال است و جمعیت این شهرها بالاتراز حد ظرفیت زیستی است. مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه به ایسنا گفت: این‌بارش‌ها قطعا تکافوی بار جمعیت خودرویی و انسانی موجود در پایتخت را نمی‌کند و باعث حل مشکل آلودگی هوا در کلان‌شهرهایی مثل تهران نمی‌شود. به گفته انصاری قطعا فردا در تهران شاخص آلودگی هوا بالاتر می‌رود و هوا آلوده‌تر خواهد شد.

آخرین مهلت بهره‌مندی از بخشودگی اضافه خدمت

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح از پایان مهلت بخشودگی اضافه خدمت‌های ناشی از غیبت سربازان در 22بهمن ماه خبر داد.

سردار موسی کمالی در این باره به ایسنا گفت: مدت‌ها قبل با تصمیم‌ستاد کل نیروهای مسلح مقرر شد تا اضافه خدمت‌های ناشی از غیبت تمامی مشمولانی که تا 22 بهمن‌ماه امسال برگه اعزام به خدمت خود را دریافت کنند بخشیده شود.

او با بیان اینکه این مهلت تا 22 بهمن‌ماه قابل استفاده است، ادامه داد: بنابراین تمامی آن دسته از مشمولان غایب که تا قبل از 22 بهمن ماه به دفاتر پلیس+ 10 مراجعه کرده و برگه اعزام به خدمت خود را دریافت کنند اضافه خدمت‌های ناشی از غیبت بخشیده خواهد شد. رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه این مدت به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد در مورد اینکه مقدار غیبت دراین مورد چه میزان تاثیر دارد، گفت: مقدار غیبت هیچ تاثیری در این بخشودگی ندارد. بنابراین افرادی که یک روز غیبت داشته یا چندین سال غیبت داشته مشمول هستند و تا 22 بهمن‌ماه این بخشودگی معتبر است و مشمولان غایب اگر بعد از این تاریخ اقدام کنند اضافه خدمت ناشی از غیبت به آنها تعلق خواهد گرفت.

درخواست تغییر در بودجه ۹۷ وزارت بهداشت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اعمال تغییراتی در اعتبارات مربوط به هدفمندی یارانه‌ها در حوزه وزارت بهداشت خبر داد و گفت: مطمئنم بهداشت و درمان مردم جزو اولویت‌های دولت و مجلس قرار دارد. حسن هاشمی در حاشیه نخستین نشست کشوری مشاورین امور زنان و خانواده وزارت بهداشت و مراسم امضای تفاهم‌نامه مشترک با معاونت زنان و امور خانواده نهاد ریاست‌جمهوری در پاسخ به سوال ایسنا درباره بررسی مجدد کلیات بودجه 97 در مجلس شورای اسلامی و تغییرات احتمالی بودجه وزارت بهداشت، گفت: در این بررسی‌ها تغییراتی در اعتبارات مربوط به هدفمندی یارانه‌ها ایجاد شده است و ما انتظارمان اجرای قانون است. البته از دولت و مجلس ممنونیم و مطمئنیم که همه آنها متوجه گرفتاری‌هایی که در دو سال گذشته برایمان ایجاد شده هستند و شرایط بیمه‌ها را می‌دانند.

او با بیان اینکه مطمئنم سلامت مردم اعم از بهداشت و درمان‌شان جزو اولویت‌های دولت و مجلس است، گفت: امیدوارم دولت و مجلس از این امتحان بسیار مهم در حوزه سلامت که در صدر اولویت‌ها و خواسته‌های مردم است، در ۱۰ روز آینده سربلند بیرون آیند و با در نظر گرفتن بودجه مناسب برای حوزه سلامت برای ارائه‌دهندگان خدمت، آرامشی را ایجاد کنند که ثمره‌اش متوجه همه آحاد جامعه خواهد بود.

هاشمی در ادامه درباره تفاهم‌نامه‌یی که در حوزه زنان با معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری امضا شد، گفت: شاید وزارت بهداشت دستگاه اجرایی است که بیشترین تعداد مدیران خانم در بین دستگاه‌های اجرایی را دارد و امیدواریم این موضوع به تدریج ارتقا یابد. انصافا هر کجا که از زنان استفاده کرده‌ایم آنها بهتر از مردان درخشیده‌اند و این موضوع در بیمارستان‌ها و ادارات کل وزارت بهداشت که بالغ بر ۳۶۸ نفر مدیر زن دارند، تجربه موفقی بوده است.

وزیر بهداشت ادامه داد: بنابراین در کنار وزارت علوم، وزارت آموزش و پرورش و... وزارت بهداشت هم وظیفه خود می‌داند که فرصت بیشتری برای ظهور و بروز استعداد زنان در این حوزه ایجاد کند و این تفاهم‌نامه نیز بر همین مسوولیت تاکید دارد. البته از خدمات فنی که مربوط به ارتقا و توانمندی زنان برای افزایش سواد بهداشتی و انجام وظایف فنی‌شان است از معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری کمک می‌گیریم.

هاشمی با بیان اینکه در حوزه سلامت در رده‌های مختلفی با بانوان سر و کار داریم، گفت: یکی از مهم‌ترین رده‌ها، مادران هستند. بنابراین باید خدمات مناسبی در دوران بارداری برای تربیت فرزندان‌شان و تحصیل آنها دریافت کنند. معتقدم اگر این بخش از جامعه که در ارتقای اخلاق، فرهنگ و اقتصاد جامعه بسیار اثرگذارند، بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرند، می‌توانیم مسیر توسعه را سریع‌تر طی کنیم، اما اگر بخواهیم با این قشر به صورت سلیقه‌یی برخورد کنیم و محدودیت‌هایی که قانونا و اخلاقا صحیح نیست، برایشان ایجاد کنیم، نه تنها به آن قشر که نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند، ظلم کرده‌ایم، بلکه به همه کشور و به آینده کشور نیز ظلم کرده‌ایم. وزیر بهداشت تاکید کرد: امیدوارم این جلسه کمک کند تا بیش از گذشته از توانمندی بانوان استفاده کنیم و ماموریت‌های اصلی‌مان را در قبال این قشر انجام دهیم.

 

 

ارسال نظر