زلزله‌زدگانی که با مشکلات‌شان تنها مانده‌اند

۱۳۹۶/۱۱/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۷۵۸

 بخش عمده‌یی از وظایف دولت را مردم به دوش کشیدند و با پرداخت پول و ارسال وسایل مورد نیاز به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه، به داد مردم رسیدند، اما براساس گزارش‌ها، تعداد کانکس‌ها بسیار کمتر از تعداد خانواده‌های زلزله‌زده است، بسیاری در چادر و در سرمای سخت غرب کشور زندگی می‌کنند. بسیاری از امکانات بهداشتی محرومند، هنوز بازسازی خانه‌ها آغاز نشده و مردم با مشکلات عدیده‌یی رو‌به‌رو هستند.

آن‌گونه که نماینده اسلام‌آباد غرب و دالاهو گفته، زلزله‌زدگان بیش از گذشته نیازمند کمک و حمایت‌های مردمی هستند.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه با انتقاد از اینکه وضعیت خدمات‌رسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه مطلوب نیست و خدمات‌رسانی به مردم بیشتر شعاری و تبلیغاتی است تا عملی، گفت: در حال حاضر که فضای رسانه‌یی و پوشش خبری از مردم زلزله‌زده دور شده است مردم با مشکلات ناشی از زلزله تنها مانده و دولت وعده‌های تبلیغاتی و شعاری خود را فراموش کرده است.

نماینده اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مجمع نمایندگان استان کرمانشاه نگران وضعیت مردم زلزله‌زده هستند، افزود: در روزهای نخست وقوع زلزله سران سه قوه در مناطق زلزله‌زده حضور یافتند و در قالب قوانین، مقررات، امکانات و منابع موجود قول و وعده‌هایی به مردم دادند که تسکینی بر آلام و دردهای آنان بود اما متاسفانه تاکنون تنها بخش اندکی از این مصوبه‌ها و وعده‌ها عملیاتی شده است. او با انتقاد از اینکه مردم زلزله‌زده غرب کشور با مشکلات شان تنها مانده‌اند، به خانه ملت گفت: متاسفانه بهانه‌سازی، تنگ نظری و کارشکنی‌ها شروع شده به نحوی که مستاجرها وضعیت نامعلومی دارند، بانک‌ها در پرداخت تسهیلات برای تهیه اثاث منزل و ساخت مسکن تعلل و سختگیری می‌کنند این در حالی است که معاون اول رییس‌جمهور در سفر خود به این مناطق اعلام کرد که سخت‌ترین شرایط را اعمال می‌کنیم طوری که تمامی مردم بتوانند از این تسهیلات بهره‌مند و برخوردار شوند. این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: اثاث اغلب مردم در زلزله از بین رفته است و مقرر شد 2 میلیون تومان به صورت بلاعوض و 5میلیون تومان وام برای تهیه اثاث منزل تحت عنوان کمک معیشت داده شود اما متاسفانه اعطای این وام‌ها با موانعی و سختگیری‌هایی روبه‌رو شده است.

نماینده اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه مردم زلزله‌زده مشکلات زیادی دارند اما مسوولان مربوطه برای رفع آنها و ارائه تسهیلات بهانه تراشی می‌کنند، گفت: در حالی که مسوولان ده روز گذشته پایان استقرار کانکس‌ها را در استان اعلام کرده‌اند اما متاسفانه مردم هنوز مشکل اسکان داشته و در واقع حدود 60درصد مردم نیازمند کانکس بوده و هنوز در چادر و سرما به سر می‌برند.

 

ارسال نظر