اخبار

۱۳۹۶/۱۱/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۶۰۷

 مجوز رهبر انقلاب برای اعتبار ۱۵۰ میلیون دلاری مقابله با ریزگرد

نماینده مردم آبادان در مجلس از اذن رهبری برای برداشت اعتبار ۱۵۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای مقابله با ریزگردهای خوزستان خبر داد. جلیل مختار از اجازه رهبر معظم انقلاب برای اختصاص اعتبار 150 میلیون دلاری از صندوق توسعه ملی برای مقابله با ریزگردها خبر داد و به خانه ملت گفت: لازمه تحقق اعتباری که دولت در لایحه بودجه 97 برای ریزگردها لحاظ کرده نیازمند تامین اذن رهبری بود بنابراین کمیسیون تلفیق این مصوبه را از دستور کار کمیسیون تلفیق خارج و تصویب نکرد، حال با پیگیری نمایندگان خوزستان، رهبری اذن تامین اعتبارات این حوزه را صادر فرمودند. نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: خوشبختانه مقام معظم رهبری اجازه و اذن برداشت 100 میلیون دلار برای مقابله با ریزگردها و همچنین 50 میلیون دلار برای بهسازی برق خوزستان را از طریق صندوق توسعه ملی صادر کردند که قطعا این موضوع تاثیر بسزایی در مقابله با این معضل و بهبود وضعیت هوای خوزستان خواهد داشت.

  اشتغال پایدار رویکرد دولت در حوزه زنان

معاون رییس‌جمهور با اشاره به رویکردهای دولت در توسعه بیش از پیش اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، گفت: یکی از رویکردهای اصلی دولت در امور زنان بحث ایجاد اشتغال پایدار است. معصومه ابتکار در جریان سفر خود به یزد با حضور در نشست فعالان و فرهیختگان حوزه زنان و خانواده استان، با اشاره به ظرفیت‌های اجتماعی خوب در استان یزد، اظهارکرد: دولت دوازدهم برای پیشرفت و بهبود شاخص‌های اجتماعی کشور در تمام حوزه‌ها برنامه‌های مشخص تدوین کرده است.  او با بیان اینکه برنامه ششم توسعه دستور کار مشخصی در حوزه اجتماعی و دیگر زمینه‌های مدیریتی مشخص کرده است، افزود: رسیدن به اهداف عالی دولت در حوزه‌های مختلف مستلزم همکاری و حضور پرشور بخش خصوصی است. معاون رییس‌جمهور در امور زنان گفت: توجه به مسوولیت‌های اجتماعی از سوی بخش خصوصی در کنار دولت شاخص پیشرفت و پویایی هر جامعه است.

این مقام مسوول در ادامه با بیان اینکه از دولت یازدهم به بعد فضای اجتماعی و بازی برای ارائه پیشنهادات و حضور پرشور بخش غیردولتی ایجاد شده است، اظهار کرد: بخش خصوصی مختلف ارکان اصلی کشور در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را تشکیل می‌دهند.  معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده، با بیان اینکه یکی از رویکردهای اصلی دولت در امور زنان بحث اشتغال است، اظهار کرد: موضوع اشتغال از مهم‌ترین مسائلی است که به دستور رییس‌جمهور تمام دستگاه‌های و مسوولان کشور برای رسیدن به اهداف این مهم تلاش کنند.  او استاندارد کردن کالاها، به کارگیری خدمات نوین، بازاریابی، اجرای طرح اشتغال فراگیر و آیین‌نامه اشتغال روستایی را از دیگر برنامه‌های تدوین شده در دولت دوازدهم عنوان کرد و افزود: 1.5 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای حمایت از ایجاد اشتغال پایدار در روستاها اختصاص داده شده است.

 توتون‌های آغشته به مواد اعتیادآور

دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات با اشاره به موضوع استثناء شدن قهوه‌خانه‌ها از اماکن عمومی و سرو قلیان در این اماکن گفت: مجلس نباید اعتیاد جوانان را نادیده بگیرد. محمدرضا مسجدی به ابعاد این موضوع پرداخت و افزود: صنف قهوه‌خانه‌ها و واردکنندگان و تولیدکنندگان تنباکو بیشترین سود را از این ماجرا می‌برند.

او با اشاره به اینکه در دولت دهم قهوه‌خانه‌ها از اماکن عمومی مستثنی شده‌اند، ادامه داد: ما این موضوع را در دیوان عدالت اداری مطرح کردیم و در نهایت دستورالعمل دولت دهم ملغی شد. وی با اشاره به قانون ممنوعیت استعمال قلیان در قهوه‌خانه‌ها تاکید کرد: وزارت بهداشت مکلف است این برنامه را دنبال کند. با توجه به اینکه توتون‌هایی که در این اماکن استفاده می‌شود زیر سوال است بیش از ۳۰۰ نمونه از توتون‌ها توسط وزارت بهداشت آزمایش شد که در آنها مواردی از وجود مواد روان گردان و اعتیادآور به دست آمد. مسجدی با اشاره به مسوولیت وزارت بهداشت و همچنین وزارت صنعت و معدن در ممنوعیت تولید و واردات توتون‌های معسل گفت: متاسفانه تولیدکنندگان و واردکنندگان این توتون‌ها به مصوبه این دو وزارتخانه اعتراض کردند و در نهایت شکایت خود را در قوه قضاییه مطرح نمودند.

 

 

ارسال نظر