اخبار

۱۳۹۶/۱۰/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۳۰۵

اعلام اسامی واجدان شرایط کسرخدمت‌های جدید

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی اعلام کرد که طی یکی دو هفته آینده نتایج افراد واجد صلاحیت برای بهره‌مندی از کسرخدمت‌های ایثارگری، آزادگی و رزمندگی اعلام خواهد شد.

ابراهیم کریمی درباره آخرین وضعیت افراد ثبت نام‌کننده در طرح کسرخدمت‌های ناشی از ایثارگری، جانبازی و رزمندگی و اعلام زمان اسامی ۲۰ هزارنفر واجد شرایط اظهارکرد: برابر آمارهای ما در مهلت تعیین شده برای ثبت نام متقاضیان، ۳۵۷ هزار نفر اقدام به ثبت نام کردند که بلافاصله پس از اتمام مهلت ثبت نام عملیات بررسی مدارک و اسناد ارائه شده از سوی این افراد در دستور کار قرار گرفت. او با بیان اینکه در حال حاضر عملیات بررسی مدارک و فرم‌های پر شده توسط این افراد در مراحل پایانی خود قرار دارد، درباره اینکه اسامی افراد واجد شرایط چه زمانی اعلام خواهد شد، به ایسنا گفت: طبق زمان بندی‌های ما، طی یکی - دو هفته آینده اسامی افراد واجد شرایط اعلام خواهد شد و این افراد باید اسناد و مدارک خود را برای تکمیل بررسی‌ها و راستی‌آزمایی به سازمان وظیفه عمومی ناجا ارائه کنند تا پس از تایید صحت اظهارات‌شان از این کسر خدمت‌ها بهره‌مند شوند. به گفته جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا، در سال آینده نیز ۲۰ هزارنفر دیگر می‌توانند در صورتی که بالاترین امتیاز را کسب کنند از این کسرخدمت‌ها بهره‌مند شوند.

قانون هوای پاک در سال ۹۷ اجرا می‌شود

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه امیدواریم با تصویب آیین‌نامه‌ها، قانون هوای پاک در اوایل سال ۹۷ اجرایی شود، گفت: مردم خود باید تشخیص دهند که کالای آلوده‌کننده نخرند و در مقابل کالای غیراستاندارد مقاومت کنند.

عیسی کلانتری به مناسبت روز هوای پاک، نقش و وظایف دستگاه‌ها در قانون هوای پاک را تشریح و اظهار کرد: خوشبختانه مجلس قانون هوای پاک را در مرداد ماه امسال تصویب کرد. آیین‌نامه‌های اجرایی این قانون قرار بود ظرف شش ماه نوشته شود و به تصویب دولت برسد اما متاسفانه به دلیل آنکه محیط زیست باید آیین‌نامه‌های اجرایی را توسط دستگاه‌های مختلف هماهنگ کند، این آیین‌نامه‌ها هنوز به دولت ارسال نشده است. کلانتری با اشاره به اینکه امیدواریم تا پایان بهمن ماه امسال بتوانیم آیین‌نامه‌ها را به دولت ارسال کنیم، تصریح کرد: اگر این آیین‌نامه‌ها تا پایان سال تصویب شود قانون هوای پاک از اول سال ۹۷ اجرایی می‌شود.

او ادامه داد: بخش‌هایی از قانون هوای پاک در مصوبات دولت طی سال‌های ۹۰، ۹۳ و ۹۵ اجرایی شد ولی باید هر چه سریع‌تر حالت قانونی به خود بگیرد. ما از مسوولان ذی‌ربط در سازمان حفاظت محیط زیست خواستیم که با دستگاه‌های اجرایی هماهنگی بیشتری داشته باشند چراکه هرچه بیشتر مشارکت آنها در این قانون جلب شود، تصویب آیین‌نامه‌های قانون هوای پاک در دولت راحت‌ترصورت می‌گیرد. معاون رییس‌جمهور با بیان اینکه اگر این آیین‌نامه‌های اجرایی تا پایان سال در دولت تصویب و به دستگاه‌ها ابلاغ شود، کمک بزرگی به بهبود وضعیت هوای کلان‌شهرها و تهران می‌شود، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست باید این آیین‌نامه‌ها را جمع‌آوری کند و به تصویب دولت برساند که در حال حاضر در این مرحله هستیم.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به نقش و حقوق مردم در قانون هوای پاک تصریح کرد: از خودروهایی که آلوده‌کننده هستند و ساخت آنها کماکان در چارچوب سیاست‌های دولت ادامه می‌یابد به بهانه اشتغال نباید حمایت کرد. ما می‌گوییم که خودرو آلاینده نباید ساخته شود ولی در پاسخ به ما می‌گویند که ۲۰۰۰ نفر در این بخش شاغل هستند، خوب اگر ۲۰۰۰ نفر بیکار شوند بهتر است یا اینکه 2میلیون نفر آلوده به بیماری شوند؟ مردم خود باید تشخیص دهند که کالای آلوده‌کننده محیط زیست نخرند و در مقابل کالاهای غیراستاندارد مقاومت کنند.  

صدور کارنامه ارزیابی مدارس

مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تحصیل 172هزار دانش‌آموز در 1615مرکز آموزش از راه دور گفت: مدارس امسال تحت ارزیابی قرار گرفته و برای آنها کارنامه عملکرد صادر می‌شود.

گودرز شاهمرادی شمار مدارس و مراکز آموزش از راه دور تحت پوشش وزارت آموزش و پرورش را 1615 مورد دانست و اظهار کرد: طی نیمسال تحصیلی اول سال گذشته 175 هزار نفر جذب شدند و در نیمسال دوم نیز موفق به جذب 158 هزار نفر شدیم.

او افزود: نیمسال تحصیلی اول سال جاری شمار ثبت نام‌شدگان در مراکز آموزش ازراه دور به 172 هزار نفر رسیده است. مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نرم تعداد دانش‌آموز در هر مدرسه 300 نفر است گفت: اکنون حدود دو سوم مدارس آموزش از راه دور بیش از 100 دانش‌آموز دارند. تلاش می‌کنیم آموزش‌های الکترونیک را توسعه دهیم و به ویژه در مناطق محروم و کم برخوردار امکان دسترسی به فرصت‌های آموزشی را فراهم کنیم. او افزود: طرح آموزش الکترونیک در شش مرکز آموزشی در استان البرز به صورت آزمایشی به اجرا در آمده و چندی پیش برای دانش‌آموزان دوره پیش دانشگاهی مناطق زلزله زده کرمانشاه نیز شروع شد. شاهمرادی با اشاره به سیاست‌گذاری برای افزایش نرخ پوشش تحصیلی و نقش آموزش از راه دور در تحقق این سیاس، به ایسنا گفت: متاسفانه شناخت از مدارس آموزش از راه دور در جامعه بالا نیست در حالی که ظرفیت‌های خوبی وجود دارد و مراکز آموزش از راه دور فرصت مغتنمی برای توسعه عدالت آموزشی هستند. مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش یکی از اولویت‌های کاری پیش رو را ارزیابی کیفی عملکرد مدارس آموزش از راه دور دانست و گفت: برای این امر 11 شاخص درنظر گرفته شده است و امتیازاتی تعیین شده و اگر مدرسه‌یی نمره‌یی کمتر از حد نصاب کسب کند ضوابطی نظیر جلوگیری از ادامه فعالیت در سال آتی برای وی اعمال می‌شود.

 

ارسال نظر