اجرای طرح پیشگیری از اعتیاد دانش‌آموزان

۱۳۹۶/۱۰/۱۹ - ۰۰:۳۴:۲۸
کد خبر: ۱۱۴۵۵۸

سخنگوی وزارت کشور گفت: طرح توانمندسازی و پیشگیری از اعتیاد دانش‌آموزان از مهم‌ترین طرح‌هایی است که در روزهای گذشته به صورت اجرایی با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش در 31 استان کشور عملیاتی شد.  سلمان سامانی در نشست خبری اظهار کرد: طبق آماری که در هفته گذشته از ستاد مبارزه با مواد مخدر دریافت کردیم رشد 14 درصدی کشفیات پلیس از مواد مخدر را شاهد بودیم. همچنین طرح توانمندسازی و پیشگیری از اعتیاد دانش‌آموزان نیز از مهم‌ترین طرح‌هایی است که در روزهای گذشته به صورت اجرایی با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش در 31 استان کشور عملیاتی شد که با نظارت وزیر برای صیانت از سرمایه‌های نوشکفته ایران این طرح در حال اجراست.

به‌عقیده سامانی، آماری که از وضعیت وقوع جرایم داشتیم طبق رصدها شاهد بودیم که در 9 ماهه ابتدایی سال جاری در بسیاری از جرایم کاهش وجود داشته که پیام خوبی است و نشان می‌دهد که اقدامات انجام شده در سنوات گذشته اثربخش بوده است.

سخنگوی وزارت کشور در ادامه به بحث مدیریت بحران اشاره کرد و گفت: یکی از آسیب‌های جدی نظام برنامه‌ریزی کشور نداشتن اطلاعات دقیق از افرادی است که نیازمند دریافت خدمات هستند. این تصمیم سازمان ثبت احوال فرصتی را فراهم می‌کند که در مدیریت بحران و توزیع اقلام امدادی و شیوه امدادرسانی به افراد نیازمند با اطلاعات دقیق و جامع‌تر در نظام مدیریت بحران ایجاد شود. او ادامه داد: در مورد زلزله غرب کشور از همدلی و همراهی ملت ایران برای بازتوانی، نجات آسیب دیدگان در استان کرمانشاه و مناطق زلزله‌زده این استان تشکر می‌کنم. همچنین از اقدامات موثر نیروهای نظامی ذیل سازمان مدیریت بحران و نیروهای سپاه، ارتش، بسیج که در این بزنگاه به کمک مردم آمدند و اقدامات اثرگذاری انجام داده‌اند نیز تقدیر می‌کنم.  او همچنین به ارائه گزارشی از زلزله غرب کشور پرداخت و گفت: در مرحله اسکان اضطراری حدود 90 هزار چادر میان زلزله‌زدگان توزیع شد تا بتوانیم در مدت محدود اسکان اضطراری را شاهد باشیم که این اتفاق به خوبی انجام شد. همچنین در مرحله اسکان موقت نیز که به وسیله کانکس‌ها تامین شد با هماهنگی‌های لازم با نهادهای مذکور قرار شد که ظرف 45 روز کانکس‌های مورد نیاز زلزله‌زدگان را برای اسکان موقت در اختیار آنان قرار دهیم که این کار نیز با کمک خدا و مردم و مسوولان محقق شد.

او افزود: سپاه تعهد کرد که 8000 کانکس را در اختیار زلزله‌زدگان روستایی قرار دهد که این اتفاق افتاد و همچنین ارتش نیز تامین 2000 کانکس را برای مناطق شهری تقبل کرد. زیرا براساس دستور تقسیم کار ملی امدادرسانی به روستاها برعهده سپاه و در شهرها نیز بر عهده ارتش قرار گرفت. سخنگوی وزارت کشور اضافه کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز تهیه 1000 کانکس را به عهده گرفت که این امر نیز محقق شد. همچنین 2400 دستگاه کانکس نیز توسط کمک‌های مردمی برای زلزله‌زدگان تامین شد که در نهایت 13 هزار و 400 کانکس تا امروز بر اساس وعده‌های داده شده در مناطق زلزله‌زده قابل استفاده است. به گفته وی حدود 1000 کانکس نیز به صورت مازاد و ذخیره در نظر گرفته شده است که اگر کسی به هر دلیلی تا به امروز موفق به دریافت کانکس نشده است آن را دریافت کند. در حقیقت این 1000 کانکس هنوز نصب نشده است و برای موارد خاص در نظر گرفته شده است.  سامانی همچنین به کمک‌های مالی که دولت تصویب کرد تا در اختیار زلزله‌زدگان قرار دهد نیز اشاره کرد و گفت: واحدهای مسکونی در مناطق زلزله‌زده به دو گروه تخریب کامل و تخریب جزئی تقسیم شدند و تصمیمات مهمی برای آنها گرفته شد که تعدادی از این تصمیمات نیز اجرایی شد.

 

ارسال نظر