شهروندان قربانی تعلل در اجرای قانون نصب فیلتر دوده

۱۳۹۶/۱۰/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۶۱۲
شهروندان قربانی تعلل در اجرای قانون نصب فیلتر دوده

عضو مجمع نمایندگان استان تهران از بی‌توجهی نسبت به اجرای قوانین کاهش آلودگی هوا انتقاد و بر لزوم ورود دستگاه قضا به این موضوع تاکید کرد.

عبدالرضا هاشم‌زایی از بی‌توجهی نسبت به اجرای قانون الزامی شدن نصب فیلتر دوده روی وسایل نقلیه دیزلی انتقاد کرد و گفت: متاسفانه در تمامی زمینه‌ها نسبت به اجرای قوانین بی‌توجهی می‌شود البته جنس قوانین محیط زیست با دیگر قوانین متفاوت است زیرا بی‌توجهی به اجرای آنها سلامت شهروندان را تهدید می‌کند. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه تشدید آلودگی هوای پایتخت نتیجه بی‌توجهی به اجرای قوانین است، به خانه ملت گفت: بطور حتم نصب فیلتر دوده روی خودروهای دیزلی می‌تواند تاثیر زیادی در بهبود هوای پایتخت داشته باشد. او با تاکید بر اینکه باید برای اجرای قوانین آلودگی هوا سختگیری لازم انجام شود، گفت: قوانین در زمینه آلودگی هوا باید ضمانت اجرایی داشته باشند و دستگاه قضا باید از دستگاه‌های متولی برای عدم اجرای قوانین توضیح بخواهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: مجلس و سایر دستگاه‌های نظارتی می‌توانند عدم اجرای قوانین را گزارش کنند، اما اجرای قوانین مستلزم ورود قوه قضاییه است.

هاشم‌زایی با انتقاد از اینکه اغلب خودروهایی که در پایتخت تردد می‌کنند فاقد معاینه فنی هستند، تصریح کرد: البته عملکرد برخی مراکز معاینه فنی نیز دچار ایراد است. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به عنوان مثال دیده شده که برخی کارت خودرو را به این مراکز ارائه و معاینه فنی اخذ می‌کنند. عضو مجمع نمایندگان استان تهران، با انتقاد از اینکه متاسفانه عزم جدی برای مقابله با آلودگی هوا وجود ندارد، گفت: متاسفانه در پایتخت شاهد تردد 2میلیون موتورسیکلت کاربراتوری هستیم در حالی که میزان آلایندگی این وسیله نقلیه با 5 خودرو برابری می‌کند.

 

ارسال نظر