ایرانشهر

۱۳۹۶/۱۰/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۴۵۲

افزایش غلظت آلاینده‌های هوای تهران در روزهای آتی

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: افزایش غلظت آلاینده‌های جوی تا فردا (چهارم دی) همچنان در تهران روند صعودی دارد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایرنا با پیش‌بینی هوای کشور در هفته پیش‌رو افزود: از روز سه‌شنبه هفته جاری (5 دی) با ورود یک سامانه بارشی از غرب کشور کیفیت هوا

به تدریج، روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه (6 و 7 دی) در تهران بهتر می‌شود، اما از روز جمعه (هشتم دی) بار دیگر غلظت آلاینده‌ها در پایتخت روند رو به رشدی خواهد داشت.

او اظهارکرد: امروز (یک‌شنبه) در مناطقی از شمال غرب کشور، سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و بخش‌هایی از شمال شرق کشور، ابرناکی، بارش پراکنده باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و با عبور این موج از امروز تا اوایل وقت روز دوشنبه در شهر تهران به تدریج شاهد روند افزایش غلظت آلاینده‌ها خواهیم بود. وظیفه گفت: امروز وزش باد شدید در مناطقی از غرب و بخش‌هایی از شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود و در مناطقی از غرب کشور احتمال بروز پدیده گرد و خاک دور از انتظار نیست. مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور بیان کرد: فردا روند افزایش دما به ویژه در مناطق شمالی کشور ادامه خواهد داشت. او ادامه داد: از بعدازظهر امروز سامانه بارشی جدیدی از سمت شمال غرب وارد کشور می‌شود و در بخش‌هایی از شمال غرب و به تدریج سواحل غربی دریای خزر افزایش ابر، بارش باران و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه بیان کرد: این سامانه بارشی در روز دوشنبه در شمال غرب، غرب و به تدریج در دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از شمال شرق فعال بوده و در بخش‌هایی از این مناطق سبب افزایش ابر، بارش باران، وزش باد شدید و در ارتفاعات سبب بارش برف خواهد شد.

روز سه‌شنبه همچنان این سامانه بارشی در بخش‌هایی از غرب، شمال غرب، دامنه‌های البرز غربی و مرکزی، سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از شمال شرق فعال خواهد بود و در روز چهارشنبه به تدریج از میزان بارش از سمت غرب کاسته شده و گستره بارش بخش‌هایی از غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، مرکز، دامنه‌های البرز غربی و مرکزی، سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از شرق و شمال شرق را در بر می‌گیرد.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: انتظار می‌رود روز پنج‌شنبه هفته جاری بارش محدود به بخش‌هایی از شمال شرق باشد و در این روز این سامانه به تدریج از کشور خارج شود.

آغاز تحویل کشتی‌های جدید به ایران از فروردین 97

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: نخستین فروند از کشتی‌های سفارشی به کره جنوبی فروردین 97 به ناوگان این شرکت افزوده می‌شود.

محمد سعیدی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: پس از تحویل نخستین فروند از کشتی‌های سفارشی، شرکت هیوندایی کره هر 45 روز یک فروند کشتی تحویل ایران می‌دهد. او با بیان اینکه از 10فروند کشتی‌های تجاری سفارشی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، 4 فروند آن کانتینری است، گفت: ظرفیت هر فروند از این کشتی‌ها بیش از 14 هزار و 500 کانتینر است. مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تعداد شناورهای تجاری این شرکت یادآور شد: اکنون کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیش از 150شناور بزرگ تجاری با ظرفیت 5میلیون و 200 هزار تن کالا نقش مهمی در صادرات، واردات و ترانزیت کالا به کشور ایفا می‌کند. سعیدی با بیان اینکه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از نظر حمل و نقل دریایی در رتبه 20 جهانی قرار دارد، گفت: با ورود 10 فروند کشتی‌های بزرگ جدید رتبه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به 16 یا 17 بهبود می‌یابد.

رشد ۸ درصدی پروازهای اربعین

در ایام اربعین سال جاری (۸ تا ۲۷ آبان) ۲۱۱۵ فروند نشست و برخاست زیارتی عتبات انجام شد که نسبت به اربعین سال گذشته ۸ درصد افزایش داشته است.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، بر اساس آمار اداره کل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی، در اربعین سال گذشته (۲۰ آبان تا ۹ آذر) ۱۹۵۶ نشست و برخاست زیارتی عتبات عالیات با جابه‌جایی ۳۰۵ هزار و ۹۳۸ زائر و 2میلیون و ۸۴۴ هزار و ۵۰۸ کیلوگرم بار انجام شد که امسال از هشتم تا بیست و هفتم آبان به ۲۱۱۵ فروند با جابه‌جایی ۳۱۱ هزار و ۱۷۳ مسافر و 2میلیون و ۷۶۴ هزار و ۲۲۵ کیلوگرم بار رسید. طبق این آمار کل پروازهای اربعین عتبات عالیات از کشور ایران در سال جاری نسبت به پروازهای اربعین عتبات عالیات سال گذشته در نشست و برخاست ۸ درصد و در اعزام و پذیرش مسافر ۲درصد افزایش و در ارسال و پذیرش بار و پست ۳درصد کاهش داشته است.

از میان فرودگاه‌ها، فرودگاه امام خمینی (ره) با ۱۳۹۰ نشست و برخاست و جابه‌جایی ۲۰۳هزار و ۳۱۸ زائر و پذیرش و ارسال یک‌میلیون و ۶۱۵ هزار و ۹۳۴ کیلوگرم بار بیشترین نقش را در اعزام زائران داشته است. همچنین پرواز به نجف ۹۰درصد از تمام نشست و برخاست پروازهای زیارتی را به خود اختصاص داده که ۹۱درصد اعزام و پذیرش مسافر و ۸۸درصد پذیرش و انتقال بار را شامل می‌شود.

خداحافظی قطارهای عادی با محور جنوب

مدیرکل راه‌آهن جنوب گفت: قطار عادی از یک‌شنبه، از شبکه ریلی محور جنوب حذف و قطار لوکس ترکیبی ۶ و ۴ تخته جایگزین آن می‌شود.

به گزارش مهر، عبدالکریم درویش‌زاده اظهار کرد: تعداد قطارها در حال حاضر محدود است و دو قطار به سمت مشهد داریم که یک قطار به صورت یک روز در میان است و یک قطار هم هر روز به سمت مشهد می‌رود. او افزود: در صورت وجود تقاضا از جانب مردم برای سفر به مشهد می‌توانیم قطارهای روزانه را افزایش می‌دهیم. مدیرکل راه‌آهن جنوب تصریح کرد: همان‌طور که به مردم خوزستان قول دادیم قطار عادی از شبکه ریلی محور جنوب حذف و قطار لوکس ترکیبی ۶ و ۴ تخته جایگزین آن می‌شود و از یک‌شنبه فعالیت خود را شروع می‌کند. درویش‌زاده اضافه کرد: در مسیر اهواز به تهران علاوه بر قطارهای قبلی، یک قطار چهارتخته لوکس فدک که بهترین نوع قطاری هست هم‌اکنون در شبکه ریلی ایران فعالیت می‌کند، در این مسیر ایجاد شده است. او با بیان اینکه این قطار یک روز در هفته حرکت دارد و باز در صورت وجود تقاضا ابتدا به صورت یک روز در میان و سپس هر روزه می‌شود، گفت: در ایام نوروز متناسب با تقاضا، قطار اضافه می‌شود و علاوه بر آن قطار گردشگری را در ایام نوروز خواهیم داشت.

 

ارسال نظر