در شهر

۱۳۹۶/۰۹/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۹۳۹

 شرط واگذاری املاک شهرداری به افراد و نهادها

افشین حبیب‌زاده، معاون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران گفت: در شورای پنجم مصوب شد که هر شخصی زمین یا ساختمانی از شهرداری تهران برای بهره‌برداری می‌خواهد باید به تصویب شورای شهر برسد. به گزارش فارس، حبیب‌زاده درباره املاکی که به صورت بهره‌برداری به اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار شده است، گفت: موضوع واگذاری املاک در شهرداری تهران به دو بخش حق بهره‌برداری و تملک تقسیم می‌شود. وی ادامه داد: هنگامی که ملکی به عنوان بهره‌برداری به شخص حقیقی یا حقوقی واگذار می‌شود به آن معناست که مالکیت آن ملک همچنان با شهرداری تهران است ولی بهره‌برداری از آن به اشخاص واگذار شده است. وی گفت: در ابتدای شورای پنجم مصوب کردیم که هر شخصی زمین یا ساختمانی از شهرداری تهران برای بهره‌برداری می‌خواهد باید به تصویب شورای شهر برسد. حبیب‌زاده اظهار کرد: به تازگی نیز معاون مالی شهرداری تهران اعلام کرده که 50 تقاضای دریافت ملک به صورت بهره‌برداری به شهرداری تهران داده شده که باید این تقاضاها در صحن شورا مورد بررسی سپس واگذار شود. وی اظهار کرد: از شهرداری تهران درخواست شده در یک مهلت 3ماهه لیست املاکی که تاکنون واگذار شده است را در اختیار اعضای شورا قرار دهند. معاون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران گفت: ‌در مورد املاک واگذار شده به صورت تملک یا به صورت بهره‌برداری گزارش‌هایی داده شده و طی نامه‌یی که به شهرداری تهران زده‌ایم خواستار شدیم که گزارش سازمان بازرسی در این خصوص نیز ارائه شود. بنده به صورت شفاهی شنیده‌ام که اقداماتی درباره املاک شهرداری تهران توسط سازمان بازرسی صورت گرفته است.

 10 جایگاه سـوخت کوچک مقیاس در تهران احداث می‌شود

رسول کشت‌پور، شهردار منطقه 2 از امـضای قرارداد احداث 10جایگاه سوخت کوچک مقیاس(تک سـو) بنزین، گازوییل و CNG با هدف مدیریت زمان و صرفه‌جویی در هزینه احداث جایگاه در سطح منطقه خبر داد.

به گزارش ایسنا، کشت‌پور با اشاره به احداث این جایگاه‌های کوچک سوخت در منطقه 2 گفت: این جایگاه‌ها در ترمینال‌های مسافربری، پایانه‌های تاکسیرانی، توقفگاه‌ها، مجتمع‌ها همچنین شهرک‌های مسکونی روباز کارایی دارد. وی درباره اینکه ساخت جایگاه مقیاس کوچک با اهداف تسـهیل دسترسی به جایگاه‌های عرضه سوخت احداث می‌شوند، افزود: کاهش طول صف جایگاه‌ها، کاهش تملک اراضی، کاهش هزینه ساخت جایگاه بنزین، گازوییل و CNG، تسریع در امر اجرای جایگاه سوخت و امکان سرویس‌دهی با ایمنی کافی و خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان در دستور کار قرار گرفت.

 پاساژ علاء‌الدین به دلیل نقص ایمنی در آستانه تعطیلی

محمود قدیری، معاون ایمنی و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به نقض برخی مسائل ایمنی در پاساژ علاءالدین از پلمب این پاساژ در صورت عدم توجه به اخطارهای آتش‌نشانی خبر داد. به گزارش ایسنا، قدیری با اشاره به اینکه پاساژ علاءالدین سابقه 2 آتش‌سوزی جدی را داشته است، گفت: بعد از این آتش‌سوزی‌ها تمهیدات ایمنی و تجهیزات خاموش‌کننده همچنین پله فرار مناسب در ضلع شرقی این پاساژ ایجاد شد. معاون ایمنی و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران تصریح کرد: در بازدیدی که از این پاساژ صورت گرفته است در هر طبقه بیش از 50 واحد تجاری با جلو آوردن پیشخوان‌ها مسیر فرار مراجعه‌کنندگان را اشغال کرده‌اند که مقرر شد، اخطاری در این مورد صادر شود. قدیری با بیان اینکه کسبه پاساژ علاء‌الدین برای افزایش مساحت ملک تجاری خود جان مردم را به خطر می‌اندازند، یادآور شد: سازمان آتش‌نشانی بر رعایت نکات ایمنی نظارت دارد و در صورت امکان، تلاش می‌شود با همکاری موارد ایمنی لحاظ شود.

 گسترش طرح کاهش آلودگی هوا به محدوده طرح ترافیک

محسن پورسیدآقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در تشریح جزئیات دقیق گسترش محدوده طرح  LEZ(کاهش آلودگی هوا) گفت: از سال آینده محدوده طرح ترافیک در قالب طرح LEZ کنترل می‌شود.

به گزارش مهر، محسن پورسیدآقایی در سومین جلسه بررسی برنامه‌های کاهش آلودگی هوای تهران با بیان اینکه بالغ بر یک سال از اجرای موفق طرح LEZ در محدوده طرح ترافیک و محدوده طرح زوج و فرد می‌گذرد، گفت: درحال حاضر و برابر این طرح، اطلاعات تمامی خودروهای فاقد معاینه فنی که به محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد وارد می‌شوند از طریق ٤٠٠دوربین ثبت و ضبط شده و متخلفان فاقد معاینه فنی از سوی راهور اعمال قانون می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه طرح LEZ یکی از طرح‌های موفق بوده که در هسته مرکزی شهر تهران اجرایی شده است، تاکید کرد: از آبان ماه سال گذشته تاکنون بالغ بر ٣میلیون خودرو متخلف فاقد معاینه فنی اعمال قانون شده‌اند. معاون شهردار تهران در توضیح چگونگی گسترش طرح LEZ تصریح کرد: بنا بر طرحی که در دستور کار قرار گرفته، مقرر شده از سال آینده محدوده طرح ترافیک در قالب طرح LEZ کنترل شود.

 

 

ارسال نظر