بودجه معاونت زنان 38 درصد افزایش می‌یابد

۱۳۹۶/۰۹/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۸۵۴

 معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده از افزایش 38 درصدی بودجه معاونت زنان و خانواده در بودجه پیشنهادی سال 97 نسبت به بودجه مصوب سال جاری خبر داد.

اطهره نژادی درباره این خبر به ایسنا گفت: «بودجه معاونت زنان و خانواده از 15 میلیارد و 300 میلیون تومان در بودجه سال گذشته به 21 میلیارد تومان در بودجه پیشنهادی سال 97 افزایش یافت. یکی از مشکلات جدی حوزه زنان، فقدان آمار منسجم برای تسهیل سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی است. برنامه تنظیم و اجرای طرح‌های آماری با فعالیت‌های تحلیل داده‌های آماری و ارائه گزارش و گردآوری داده‌ها در بودجه سال 97 پیش‌بینی شده است. بودجه این برنامه 4 میلیارد تومان پیش‌بینی شده که قرار است در جهت احصای داده‌های مرتبط با اقلام آماری مورد نیاز در برنامه‌ریزی‌های حوزه زنان و خانواده با هدف رصد تحقق عدالت جنسیتی که تاکنون به صورت منسجم در اقلام آماری مرکز آمار ایران دیده نشده، هزینه شود.»

اوبا اشاره به ردیف بودجه جدید این معاونت تصریح کرد: برنامه ارزیابی تحقق سیاست‌ها، برنامه‌ها و طرح‌های مرتبط با وضعیت زنان و خانواده شامل پایش، نظارت و ارزیابی عملکرد وزارتخانه‌ها، دستگاه‌های اجرایی و نهادهای فعال‌، تدوین و سنجش شاخص‌های حوزه زنان و خانواده و ارائه گزارش‌های آن و انجام فعالیت‌های دبیرخانه‌یی ستاد ملی زن و خانواده را در برمی‌گیرد. برای این برنامه 6 میلیارد و 400 میلیون تومان در لایحه بودجه بر مبنای ماده 101 قانون برنامه ششم توسعه پیش‌بینی شده است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه راهبردی و حمایت از تحکیم خانواده توضیح داد: این برنامه شامل فعالیت‌های حمایت و نظارت بر اجرای طرح‌های ارتقای وضعیت بهداشت جسمی و روانی و وضعیت اجتماعی و فرهنگی اعضای خانواده، برگزاری نشست‌ها و نمایشگاه‌ها، مراسم روز ملی خانواده و همچنین فعالیت حمایت از برنامه‌های آموزشی و طرح‌های فرهنگی است. اعتبار پیش بینی شده برای این بخش 4 میلیارد و 900 تومان است.

وی با بیان اینکه برنامه دیگری که در بودجه سال 97 معاونت امور زنان و خانواده منظور شده است، مربوط به برنامه ارتقای توانمندی‌ها و مشارکت اجتماعی زنان است، توضیح داد: این برنامه شامل فعالیت‌های ارتقای مهارت‌های شغلی زنان، برگزاری مراسم روز زن، تشویق زنان ایثارگر، هنرمند، محقق، نویسنده، کارآفرین و نخبه، حمایت از بانک‌های اطلاعاتی در حوزه زنان و خانواده و حمایت از تعاونی‌ها و تشکل‌های بانوان است. برای اجرای این برنامه نیز، 4میلیارد و 500 میلیون تومان پیش بینی شده است.

 

ارسال نظر