ترخیص محموله ۱۰هزار تنی کاغذ از گمرک

۱۳۹۶/۰۹/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۷۷۷
ترخیص محموله ۱۰هزار تنی کاغذ از گمرک

در حالی که در هفته‌های گذشته کمبود و گران شدن کاغذ، مطبوعات و انتشاراتی‌ها را با مشکلات جدی رو به رو کرده بود، معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد خبر از ترخیص محموله هزار تنی کاغذ داده است؛ خبری که برای ناشران و مطبوعاتی‌ها خوشحال‌کننده است. روزهای گذشته کمبود و گرانی کاغذ باعث شده بود برای مجله‌ها از انتشار مجله خودداری کنند و چند روزنامه نیز تعداد صفحاتشان را کم کردند. ناشران کتاب هم با مشکل روبه‌رو شده بودند و می‌گفتند با توجه به گران شدن روزانه کاغذ، بعد از چاپ کتاب، متضرر می‌شوند چراکه باید پولی بیشتر از آنچه به دست می‌آورند، برای خرید کاغذ بدهند. کم بودن و کیفیت پایین کاغذهای داخلی و جلوگیری دولت از واردات کاغذ، باعث به وجود آمدن این وضعیت در هفته‌های اخیر شده بود. حالا با افزایش انتقادات نسبت به این وضع، معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد عنوان کرد که محموله‌یی ۱۰ هزار تنی از کاغذ روزنامه و تحریر در حال ترخیص از گمرک است و تا هفته آینده به انبار چاپخانه‌ها می‌رسد.

حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با مساعدت بانک مرکزی که ارز مبادله‌یی در اختیار وارد‌کنندگان کاغذ قرار داد یک محموله ١٠هزار تنی کاغذ روزنامه و کاغذ تحریر در حال ترخیص از گمرک است و تا هفته آینده به انبارهای چاپخانه‌ها می‌رسد.» او افزود: «این محموله شامل عرض‌های مختلف مصرفی است که کمک می‌کند التهاب موجود بازار کاغذ مرتفع شود.» انتظامی در عین حال تاکید کرد: «لازم است از همکاری و مساعدت وزارت صنعت که تدابیر لازم را برای تثبیت بازار فراهم کردند، قدردانی شود.» معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: «با نگاه مثبت دولت به حوزه نشر و مطبوعات، موضوع افزایش تعرفه واردات کاغذ منتفی شد تا شایعاتی که در این زمینه موجب بلاتکلیفی واردکنندگان شده بود، خود به خود منتفی شود.»

البته تا زمانی که این کاغذ وارد بازار شود حداقل دو هفته زمان می‌برد و ناشران و مدیران مطبوعات، فعلا باید با کاغذ گران و کمیاب سر کنند.

 

ارسال نظر