اخبار

۱۳۹۶/۰۹/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۷۰۰

آغاز ثبت‌نام رزمندگان برای کسرخدمت‌های جدید سربازی

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام کرد که از دیروز رزمندگان نیز می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس+10 برای ثبت‌نام کسر خدمت‌های جدید سربازی اقدام کنند. ابراهیم کریمی درباره آخرین وضعیت ثبت‌نام برای کسر خدمت‌های ایثارگری، آزادگی و رزمندگی اظهار کرد: از شنبه هفته گذشته که ثبت‌نام از متقاضیان این کسرخدمت‌ها در دفاتر پلیس+10 آغاز شد استقبال خوبی از اجرای این طرح صورت گرفت و طی مدت یک هفته شمار ثبت‌نام‌کنندگان از مرز 100 هزار نفر گذشت.  او با بیان اینکه 10 روز آغازین از مهلت یک ماهه برای ثبت‌نام کسر خدمت‌های جدید سربازی مختص به ایثارگران و آزادگان بود، گفت: از امروز رزمندگان نیز می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس+10 نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند. کریمی با بیان اینکه این قانون برابر قانون برنامه ششم توسعه است اظهار کرد: در رایزنی‌های انجام شده میان مجلس، دولت و ستاد کل نیروهای مسلح مقرر شده است که سالانه 20هزار نفر امکان بهره‌مندی از این کسر خدمت‌ها را داشته باشند اما متقاضیان باید توجه داشته باشند که فقط امسال باید برای ثبت‌نام اقدام کنند. کریمی درباره نگرانی برخی مبنی‌بر اینکه ممکن است افرادی که در سال‌های آتی به سن مشمولیت می‌رسند امسال جزو اولویت 20هزار نفری باشند، به ایسنا گفت: از این بابت جای نگرانی نیست چرا که هر فرد در همان سال اعزامش در اولویت‌بندی‌ها قرار خواهد گرفت و در حال حاضر علاوه بر طول مدت رزمندگی و آزادگی و همچنین درصد جانبازی سربازان در حال خدمت و افرادی که امسال به سربازی اعزام می‌شوند جزو اولویت قرار دارند.

سقف تعهدات بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی

رییس کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی، سقف تعهدات بیمه تکمیلی برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان را ١٤ میلیون تومان اعلام کرد. علی اصغر بیات با بیان اینکه قرارداد جدید بیمه تکمیلی از اول آذر ماه سال ٩٦ آغاز می‌شود و به مدت یک سال اعتبار دارد، افزود: ٢٥ تا ٤٠ درصد میزان خدمات درمانی بیمه تکمیلی در مقایسه با سال‌های گذشته افزایش یافته است. او گفت: امسال مانند سال‌های گذشته با توجه به رضایت نسبی بازنشستگان با بیمه آتیه‌سازان حافظ برای بیمه تکمیلی بازنشستگان قراردادی منعقد شده است. بیات افزود: بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی برای حذف یا اضافه نام خود و افراد تبعی‌شان سه ماه مهلت دارند به دفاتر کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی مراجعه کنند. او نرخ بیمه تکمیلی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی را در سال جاری ٣٦ هزار و ٢٠٠ تومان به ازای هر نفر اعلام کرد که از مستمری ماهانه افراد کم می‌شود.

حذف کنکور در دستور کار

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: حذف کنکور در دستور کار است‌ و معیار ورود به دانشگاه باید مشخص شود. منصور غلامی در حاشیه مراسم تجلیل از دانش‌آموزان پژوهشگر درباره حذف کنکور اظهار کرد: برنامه حذف کنکور در دستور کار است. او افزود: در انتخاب رشته برای ورود به دانشگاه موضوع سوابق تحصیلی در نظر گرفته می‌شود در رشته‌های پرطرفدار دانشگاه قطعاً سهمی که از آزمون صورت می‌گیرد، تاثیرگذار است.

وزیر علوم اظهار کرد: برنامه‌یی وجود دارد که در آینده این کنکور تبدیل به روش جدیدی از گزینش دانشجو و انتخاب برای رشته باشد، باید این برنامه از آموزش و پرورش شروع شود، برای نمونه مشخص کنیم که از 5 سال آینده، دیگر مدل آزمون سراسری نخواهیم داشت. وی تاکید کرد: باید آموزش و پرورش برنامه لازم برای آماده‌سازی دانش‌آموزان برای ارزیابی سوابق تحصیلی آنها به اجرا در آورد. غلامی تاکید کرد: به نظرم هرچه زودتر باید به دانش‌آموزان بگوییم که براساس چه معیاری در آینده‌ مشخص قرار است انتخاب رشته کرده و وارد دانشگاه شوند. باید آنان خودشان را برای ورود به دانشگاه آماده کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در واکنش به نقش شرکت تعاونی سازمان سنجش آموزش کشور در عدم حذف کنکور سراسری گفت: نه، اینطور نیست. او ادامه داد: سازمان سنجش مجری قانون است و در حال حاضر مجموعه برنامه‌های تنظیم‌شده را اجرا می‌کند، ضمن اینکه 85 درصد امتیاز را از سوابق آموزشی دانش‌آموزان استخراج می‌کنند. مباحثی در خصوص گردش‌های مالی در حوزه کنکور سراسری مطرح شده است که این مربوط به سازمان سنجش آموزش کشور نبوده و مربوط به بیرون از سازمان است.

 

 

ارسال نظر