39میلیارد دلار سالانه صرف هزینه‌های حوادث می‌شود

۱۳۹۶/۰۹/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۶۳۳
39میلیارد دلار سالانه صرف هزینه‌های حوادث می‌شود

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه متوسط عمر ساختمان‌های درمانی کشور 100سال است، گفت: سالانه حدود ۳۹ میلیارد دلار صرف هزینه‌های حوادث می‌شود که ۶/۴۸ از تولید ناخالص ملی است.

ایرج حریرچی، در مراسم اختتامیه پیشگیری از حوادث و سوانح گفت: حوادث و سوانح ۱۰/۲۶ درصد مرگ و میرها را به خود اختصاص داده است و از هر ۱۰ نفر یک نفر به این دلیل فوت می‌کند. وی ادامه داد: در سال گذشته ۳۶هزار نفر براثر این حوادث فوت کرده‌اند. حدود ۶/۴۶ درصد از مرگ و میرها به دلیل حوادث ترافیکی است که باید به این ارقام توجه ویژه داشته باشیم.

حریرچی افزود: بیشترین مرگ و میرها در سنین زیر ۴ سال به دلیل حوادث است و سالانه حدود ۳۹ میلیارد دلار صرف هزینه‌های حوادث می‌شود که ۶/۴۸ از تولید ناخالص ملی است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در سال گذشته ۷۶۸هزار مورد بستری در بیمارستان به دلیل حوادث داشته‌ایم که تقریبا ۱۰ درصد کل بستری‌ها است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته ۱۱۸۹ میلیارد تومان به بیمه‌ها پرداخت شده است که می‌توان با فرهنگ‌سازی این ارقام را کاهش داد.

حریرچی گفت: وزارت بهداشت از سال ۸۶ بررسی‌هایی انجام داد که نشان می‌داد متوسط عمر ساختمان‌های درمانی کشور 100سال بوده است. در سال ۸۶ حدود ۷۳ درصد تخت‌های بیمارستانی فرسوده بود که اگر برای مقاوم‌سازی آنها هزینه می‌شد بیش از خرید تخت جدید، بودجه نیاز داشت.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: درحال حاضر با کمبود تخت بیمارستانی مواجهیم، حدود ۴۵ درصد تخت‌های بیمارستانی فرسوده است و پس از اجرای طرح تحول سلامت سالانه ۵هزار تخت تحویل داده شده است.

حریرچی در پایان گفت: ساخت بیمارستان‌هایی که در زمان وقوع حوادث دسترسی به آنها آسان باشد از برنامه‌های وزارت بهداشت است.

 

ارسال نظر