اخبار

۱۳۹۶/۰۹/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۲۲۱

اعلام جزئیات «آزمون استخدامی» طی هفته آتی

وزیر آموزش و پرورش از اعلام جزئیات و زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در اوایل هفته آینده خبر داد. محمد بطحایی در حاشیه مراسم تجلیل از خادمین نماز در پاسخ به پرسشی درباره زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش اظهار کرد: یک کندی کار در این خصوص پیش آمده است. او افزود: امید است جزئیات آزمون اوایل هفته آینده مشخص و اعلام شود. هنوز زمان آن مشخص نیست و یک بخشی از اشکال ناشی از این است که برخی ظرفیت‌ها به دلیل حدنصاب نداشتن نمره خالی مانده است.

وزیر آموزش و پرورش درباره ماندگاری قهرمانان ملی در کتب درسی گفت: ریزعلی خواجوی، دهقان فداکار حذف نشده و در کتاب فارسی هست و در درس سیمای فداکاران به همراه برخی دیگر از ایثارگران و فداکاران اشاره‌یی هم به وی شده است. بطحایی ادامه داد: همینطور که در تاریخ جلو می‌رویم مصادیق متعددی از فداکاران را در کشور شاهدیم که حقی به گردن ما دارند و به تناوب از همه فداکاران که در عرصه‌های مختلف از خود گذشتگی داشتند نام می‌بریم و خاطره‌شان را گرامی می‌داریم.

به گفته او، آموزش و پرورش از موفق‌ترین و پر تلاش‌ترین دستگاه‌های اجرایی در برپایی نماز جماعت است که نسبت به برپایی نماز در حوزه‌های مختلف اداری و ستادی و مدارس اقدام می‌کند. امیدواریم با فراهم کردن بسترهای مناسب و رفع موانع که باعث می‌شود نمازگزاران رغبت کمتری به برپایی نماز جماعت داشته باشند در آینده شاهد باشکوه‌تر شدن نماز جماعات باشیم.

عملیات ضربتی پلیس برای جمع‌آوری 1000 معتاد متجاهر

پلیس معتادان را جمع‌آوری می‌کند، بهزیستی مدتی آنها را نگهداری می‌کند و دوباره رها می‌شوند به چرخه اعتیاد برمی‌گردند؛ چراکه نه بازپروری شده‌اند و شغلی دارند نه جایی برای زندگی. به پاتوق‌های قبلی برمی‌گردند و دوباره چرخه از نو.

رییس پلیس پایتخت دیروز از دستگیری بیش از 300 خرده‌فروش موادمخدر و جمع‌آوری بالغ بر 1000 معتاد متجاهر در عملیات ضربتی شنبه شب پلیس خبر داد. سردار حسین رحیمی اظهار کرد: در ادامه سلسله عملیات‌های پلیس در برخورد با توزیع‌کنندگان موادمخدر و جمع‌آوری معتادان متجاهر عملیاتی در سطح تمامی یگان‌های پلیس مبارزه با موادمخدر در پایتخت به مرحله اجرا در آمد که تا به این لحظه براساس این عملیات، بالغ بر 1000 معتاد متجاهر در نقاط مختلف شهر دستگیر شده‌اند. او با بیان اینکه ماموران ما بیش از

300 خرده فروش موادمخدر را شناسایی و دستگیر کردند، اظهارکرد: در این عملیات 7 باند فروش عمده موادمخدر نیز شناسایی و منهدم شد و در مجموع 54 کیلوگرم موادمخدر از این افراد کشف شد. رییس پلیس پایتخت با بیان اینکه در بحث مبارزه با معتادان و موادمخدر پلیس با جدیت اقدامات خود را انجام می‌دهد، گفت: برخورد با خرده‌فروشان موادمخدر و جمع‌آوری معتادان متجاهر ادامه دارد. او در پاسخ به سوالی درباره بازگشت معتادان به سطح جامعه اظهار کرد: ما از جمع‌آوری معتادان خسته نمی‌شویم و طبق وظایفی که قانون برعهده ما گذاشته اقدام به دستگیری معتادان متجاهر کرده‌ایم. در میان افراد و معتادان دستگیر شده کسانی هستند که بیش از 7، 8، 10 و حتی 20 بار هم جمع‌آوری شده‌اند اما ما باز هم اقدام به جمع‌آوری آنان خواهیم کرد و ما هم امیدواریم دیگر دستگاه‌های مسوول نیز به کمک پلیس آمده و به وظایف خود عمل کنند. رییس پلیس پایتخت تاکید کرد: امروز اگر پلیس نسبت به جمع‌آوری معتادان متجاهر اقدام نکند، آنها دیگر افراد را نیز به این ورطه کشانده و تعدادشان بیشتر می‌شود ضمن اینکه برخورد با این افراد به عنوان یک دغدغه از سوی شهروندان محسوب می‌شود.

وی گفت: معتادان متجاهر جمع‌آوری شده بعد از طی سه ماه باید به مراکز بازپروری بروند اما متاسفانه مراکز بهاران که از سوی شهرداری تهران ایجاد شده تقریبا خالی است و باید شرایطی برای بازپروری و حضور این افراد فراهم شود.

اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان برای حفاظت از یوز

سرپرست معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن ارزیابی مثبت از عملکرد پروژه بین‌المللی یوزپلنگ از اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان به پروژه یوز از محل طرح‌های تنوع زیستی خبر داد.  یوز پلنگ آسیایی یکی از نادرترین‌ترین گربه‌سانان جهان و بعد از شیر و ببر، سومین گربه‌سان بزرگ ایرانی است که در خطر نابودی و انقراض قراردارد و ایرانیان حافظان آخرین بازمانده‌های یوزپلنگ آسیایی یا یوزپلنگ ایرانی در جهان هستند. این جانور در سطح مناطق بیابانی زندگی می‌کند و سال‌هاست که نسل آن در معرض نابودی کلی قرار دارد. بر اساس آخرین نظرات کارشناسی، جمعیت اینگونه نادر زیر ۵۰ فرد ارزیابی می‌شود. دامداری سنتی، توسعه معدن‌کاری، احداث جاده‌ها در کنار خشکسالی و تغییر اقلیم تهدیدات اصلی بقای یوز به حساب می‌آید.

اختلاف نظر در مورد اثرگذاری اجرای پروژه حفاظت یوزپلنگ و عملکرد این پروژه بین‌المللی به یکی از سوژه‌های مهم این روزهای حوزه حیات وحش کشور تبدیل شده است. حمید ظهرابی -سرپرست معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست- در آستانه «روز جهانی یوزپلنگ» به ایسنا گفت: مباحثی که در مورد پروژه حفاظت یوزپلنگ مطرح می‌شود؛ با تکیه بر مجموعه‌یی از اعداد و ارقام ارائه شده در سال‌های گذشته است و وقتی این اعداد با آمار امروزی مقایسه می‌شود، این ذهنیت را ایجاد می‌کند که همزمان با اجرای پروژه یوز، جمعیت اینگونه کاهش یافته است.

او در ادامه در مورد برنامه خروج دام‌ها در منطقه حفاظت شده توران با اشاره به اینکه تمام منابع نقدی که در حوزه محیط زیست طبیعی وجود داشت؛ برای پروژه یوز کنار گذاشته شده است، گفت: تاکنون از محل طرح تنوع زیستی ۵۰۰ میلیون تومان نقد برای خرید آغل‌های دامداران و حقوق عرفی و خروج دام از منطقه توران و سایر زیستگاه‌های اصلی تخصیص داده شده است. مابقی نیاز پروژه را نیز سعی داریم با اختصاص یک و نیم میلیارد تومان وجه نقد از سازمان برنامه و بودجه تامین کنیم.

 

ارسال نظر