اخبار

۱۳۹۶/۰۹/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۰۵۹

کمبود۳۷۰۰ معلم ورزش

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش کمبود دبیر تربیت‌بدنی را از جمله مشکلات حوزه ورزش دانش‌آموزی دانست و گفت: به ویژه از سال گذشته که دو ساعت درس تربیت‌بدنی برای دوره پیش‌دانشگاهی و یک ساعت درس تربیت‌بدنی به پایه یازدهم اضافه شد با مشکل کمبود ۳۷۰۰ نفری دبیر روبرو شدیم که در حال رایزنی برای تخصیص سهمیه استخدامی در این بخش هستیم. مهرزاد حمیدی با اشاره به ضرورت توجه بخش‌های بیرون از مدرسه به ورزش نوجوانان اظهار کرد: به عنوان مثال باید مسوولان تربیت‌بدنی و همچنین ورزش محلات به کمک ما بیایند.

او افزود: دانش‌آموز شش ساعت در اختیار ما و در مدرسه است و در این مدت طرح‌هایی چون حیاط پویا، المپیاد ورزش درون مدرسه‌یی و کانون‌های ورزشی درون مدرسه‌یی را اجرا کرده‌ایم. معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ورزش قهرمانی را نیز درون مدرسه‌یی کرده‌ایم به ایسنا گفت: یک قهرمان ورزشی از دل مدرسه می‌جوشد و بالا می‌آید. حمیدی ادامه داد: المپیاد ورزش درون مدرسه‌یی طرح خوبی است که از سه سال گذشته به اجرا در آمد و بیش از 4.5 میلیون دانش‌آموز را تحت پوشش دارد. نکته جالب توجه آنکه برگزارکنندگان مسابقات نیز خود دانش‌آموزان هستند و آمار آنها به 2.5میلیون نفر در حال حاضر رسیده است.

او با بیان اینکه پشت طرح‌های ورزشی دانش‌آموزی منطق و پشتوانه علمی خوبی وجود دارد عنوان کرد: بسیاری از طرح‌های ما پیش از اجرا پایلوت شده و نتایج خوبی دربرداشته است؛ حتی طرح ورزش صبحگاهی که با کمک رادیو ورزش در ۳۵ درصد مدارس برگزار می‌شود مورد استقبال واقع شده است. معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش به برخی مشکلات پیش روی ورزش دانش‌آموزی نیز اشاره کرد و گفت: کمبود دبیر تربیت‌بدنی از جمله مشکلات ماست به‌ویژه از سال گذشته که دو ساعت درس تربیت‌بدنی برای دوره پیش دانشگاهی و یک ساعت درس تربیت‌بدنی به پایه یازدهم اضافه شد با مشکل کمبود ۳۷۰۰ نفری دبیر روبرو شدیم که در حال رایزنی برای تخصیص سهمیه استخدامی در این بخش هستیم.

کلیه‌فروشی ناراحت‌کننده است

وزیر بهداشت گفت: کلیه فروشی و برچسب‌های تبلیغاتی فروش اعضای بدن در شهر ناراحت‌کننده است، اما چه می‌شود کرد؟ از یکسو با ٢٥ هزار نفر مواجه هستیم که جانشان در معرض مرگ قرار دارد و از سویی دیگر افرادی هستند که به زیر خط فقر رفته‌اند. حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران گفت: سالانه هشت هزار نفر دچار مرگ مغزی می‌شوند که ٤ هزار نفر از آنها آمادگی اهدای عضو دارند، اما تنها ٩٠٠ نفر اعضای بدن خود را اهدا می‌کنند.  او ادامه داد: هرفرد می‌تواند به هشت نفر زندگی ببخشد و معلولیت ٥٣ نفر را برطرف کند. هاشمی افزود: وضعیت ایران در اهدای عضو بهتر از کشورهای افریقایی و آسیایی است اما امیدوارم فرهنگ اهدای عضو در کشور گسترش یابد چرا که ٢٥ هزار نفر در نوبت اهدا هستند و در هر روز و هر ساعت چندین بیمار به دلیل نبود عضو پیوندی جان خود را از دست می‌دهند. وزیر بهداشت تاکید کرد: از نظر دستورات دینی با محدودیت‌هایی مواجه بودیم اما با فتوای امام، جان هزاران نفر نجات پیدا کرد. هاشمی افزود: اهدای عضو کاری عاقلانه، صحیح و منطقی است که بجای اینکه اندام‌ها در خاک مدفون شده و بپوسد جان دیگران را نجات می‌دهد. هاشمی گفت: کلیه فروشی و برچسب‌های تبلیغاتی فروش اعضا بدن در شهر ناراحت‌کننده است اما چه می‌شود کرد؟ ما از یکسو با ٢٥ هزار نفر مواجه هستیم که جانشان در معرض مرگ قرار دارد و از سویی دیگر افرادی هستند که به زیر خط فقر رفته‌اند.

مستمری بازماندگان چگونه تقسیم می‌شود؟

ماده ٨٣ قانون تامین اجتماعی، سهم مستمری هر یک از بازماندگان بیمه شده متوفی را به صورت کامل مشخص کرده است. سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: بر اساس این قانون میزان مستمری همسر بیمه شده متوفی معادل 50درصد مستمری استحقاقی بیمه شده است و در صورتی که بیمه شده مرد دارای چند همسر دایم باشد مستمری به تساوی بین آنها تقسیم می‌شود. میزان مستمری هر فرزند بیمه شده متوفی نیز معادل 25درصد مستمری استحقاقی بیمه شده است و درصورتی که پدر و مادر را از دست داده باشد، مستمری وی دوبرابر میزان مذکور خواهد بود. میزان مستمری هریک از پدر و مادر بیمه شده متوفی نیز معادل 20درصد مستمری استحقاقی بیمه شده است.  مجموع مستمری بازماندگان بیمه شده متوفی نباید از میزان مستمری استحقاقی تجاوز کند. هرگاه مجموع مستمری از این میزان تجاوز کند سهم هر یک از مستمری بگیران به نسبت تقلیل داده می‌شود. در این صورت اگر یکی از مستمری بگیران فوت شود یا فاقد شرایط استحقاقی دریافت مستمری شود، سهم بقیه آنان با توجه به تقسیم‌بندی مذکور در این ماده افزایش خواهد یافت و در هر حال بازماندگان بیمه شده از 100درصد مستمری بازماندگان متوفی استفاده خواهند کرد.

۴۵۰ هزار معلول در انزوا

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: در قانون جامع حمایت از معلولان نحوه مناسب‌سازی معابر و اماکن برای این قشر آمده است اما متاسفانه دستگاه‌ها به آن بی‌توجه‌ هستند و رتبه خوبی در این زمینه در دنیا نداریم.  حسین نحوی‌نژاد گفت: یک‌میلیون و 300هزار معلول در سازمان بهزیستی دارای پرونده هستند که بیشترین آمار معلولان به گروه جسمی و حرکتی با 30 درصد اختصاص دارد که جمعیت 450 هزار نفری را شامل می‌شود.  او ادامه داد: بنابراین با توجه به این تعداد بالای معلول جسمی و حرکتی باید فضای شهری مناسب‌سازی بشود. نحوی‌نژاد تاکید کرد: البته قبل از هر اقدامی نیاز به فرهنگسازی در جامعه داریم چراکه در حال حاضر براساس اطلاعات جمع‌آوری شده فقط 30درصد معابر و اماکن شهری برای معلولان مناسب‌سازی شده است.  معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: این در حالی است که با عدم مناسب‌سازی معابر، مسائلی مانند انزوا و خانه‌نشینی، یأس و بیماری‌هایی مانند زخم بستر، ایجاد مشکلات و بیماری‌های جبران‌ناپذیر را برای این دسته از معلولان می‌توانیم پیش‌بینی کنیم.

 

ارسال نظر