اخبار

۱۳۹۶/۰۹/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۹۸۰

اشتری: شرایط ماموران پلیس درک شود

فرمانده نیروی انتظامی درباره گزارش‌هایی مبتنی بر برخورد ماموران پلیس با مردم، گفت: شرایط ماموران و بار زحمتی که بر دوش همکاران ما است باید درک شود. از سوی دیگر همواره به همکاران تاکید داریم که ما خدمتگزار مردم هستیم. او با بیان اینکه آمارهای مربوط به جرایم خشن نیز در کشور کاهش یافته است، گفت: ما پیشگیری‌های متعددی را در حوزه وقوع جرایم به ویژه جرایم خشن انجام داده‌ایم که این باعث کاهش چنین جرایمی در کشور شده است.  سردار حسین اشتری همچنین با بیان اینکه سامانه ۱۹۷ پل ارتباطی مردم با فرماندهان ناجاست، گفت: مردم در مدت هشت ماه یک میلیون تماس با سامانه ۱۹۷ گرفته‌اند.  او با بیان اینکه ما در هشت ماه یک میلیون تماس با این سامانه داشتیم گفت: از میان این تماس‌ها ۳۳۰ هزار تماس قابل بررسی و پیگیری بود. وی افزود: گاهی برخی موضوعات مربوط به حوزه ما نیست که پیگیری نمی‌شود اما در برخی موارد این مراجعات به مبادی ذی‌ربط ارجاع داده می‌شود ولی اینطور نیست که در پیگیری مشکلات مردم و خواسته‌های شهروندان برخورد سلیقه‌یی باشد. فرمانده ناجا تاکید کرد: این درخواست‌ها و مراجعات در سامانه ثبت می‌شود و در نهایت مردم می‌توانند به بازرسی کل ناجا نیز برای پیگیری مشکل مراجعه کنند.

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت امنیت کشور نیز گفت: وضعیت امنیت ما در سراسر کشور بسیار عالی و مطلوب است. در برخی جرایم در تعدادی از شهرها افزایش و در تعدادی دیگر کاهش داریم. اشتری در مورد گزارش‌های مردمی مربوط به برخورد نامناسب پلیس، اظهار کرد: امروز مواردی هم در مورد برخورد نامناسب پلیس گفته شد. ما با حساسیت این موضوع را دنبال می‌کنیم. او توضیح داد: از مراجعه‌کنندگان نیز تشکر می‌کنیم که این موارد را گزارش می‌دهند اما شرایط ماموران و بار زحمتی که بر دوش همکاران ما است باید درک شود. از سوی دیگر همواره به همکاران تاکید داریم که ما خدمتگزار مردم هستیم.

افزایش تعداد جانباختگان زلزله به ۵۰۵ نفر

طبق آخرین آمار سازمان پزشکی قانونی کشور آمار جان‌باختگان زلزله کرمانشاه به 505 نفر رسید؛ یک نفر هم‌چنان مجهول‌الهویه است. طبق اعلام سازمان پزشکی قانونی کشور؛ با شناسایی و معرفی ۲۱ جسد دیگر از متوفیان زلزله کرمانشاه توسط کمیته تجسس، تعداد اجساد این حادثه به ۵۰۵ تن افزایش یافت. از این اجساد (۲۱ نفر) دو نفر مربوط به ثلاث و ۱۹ نفر دیگر مربوط به سرپل ذهاب بودند.  بنابراین در شهر سرپل ذهاب ۴۴۶ (۱ نفر مجهول الهویه)، کرند: ۱۹ نفر، قصر شیرین: ۱۶ نفر، ثلاث: ۱۴ نفر، کرمانشاه: ۱، تازه آباد: ۱، ازگله: ۶ نفر، اسلام‌آباد: 1 نفر و ۱ نفر نامشخص در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند.

دلیل اجرا نشدن «مانور زلزله» در برخی مدارس

معاون پرورشی آموزش و پرورش کسری پست در مدارس کم جمعیت را دلیل اجرا نشدن برخی برنامه‌ها از جمله مانور زلزله اعلام کرد.

مهدی فیض، در نوزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی اظهار‌ کرد: برگزاری مانور بخشی از ماموریت‌های آموزشی ما در حوزه مدیریت بحران است و در کتاب‌های درسی مقطع اول و دوم نیز گنجانده شده است. مانور امروز کمک می‌کند که آنچه در کتاب‌های درسی به‌صورت تئوری آمده است از نظر عملی نیز تجربه شود. او ادامه‌ داد: دانش‌آموزان حاملان آموزش‌های مدیریت بحران هستند و می‌توانند کمک کنند بدون هزینه‌های سنگین این آموزش‌ها در جامعه منتشر شود. برخی از مدارس جمعیت زیادی دارند لذا مربی پرورشی دارند و به همین دلیل سازمان دانش‌آموزی هلال احمر نیز در آنها فعال هستند، اما برخی از مدارس کم جمعیت به دلیل کسری پست سازمانی با کمبود برنامه‌هایی از این دست روبرو می‌شوند. معاون پرورشی آموزش و پرورش در ادامه‌، تصریح کرد: این مانورهای زلزله سالانه یک بار برگزار می‌شود و اگر بخواهیم این آموزش‌ها گسترش یابند و بیشتر دانش‌آموزان درگیر آن شوند لازم است حجم کتب‌های درسی کاهش یابد تا این مطالب بیشتر در میان کتاب‌های درسی گنجانده شود.

ارزیابی فعالیت دستگاه‌های اجرایی در حقوق شهروندی

دستیار ویژه رییس‌جمهوری در امور حقوق شهروندی از پیگیری تدوین پیش نویس شاخص‌های کمی و کیفی برای پایش و ارزیابی فعالیت همه دستگاه‌های اجرایی در حوزه حقوق شهروندی خبر داد. شهیندخت مولاوردی درباره اقدامات و فعالیت‌های حقوق شهروندی در 100 روز فعالیت دولت دوازدهم با تاکید بر تدوین پیش نویس برنامه ملی اقدام حقوق شهروندی، افزود: در این مدت سه سفر استانی به استان‌های کردستان، خراسان رضوی و کرمانشاه با هدف آموزش، اطلاع‌رسانی و ظرفیت‌سازی حقوق انجام شده است که البته این سفرها ادامه خواهد داشت. او ادامه داد: حضور و سخنرانی در بیش از20 نشست تخصصی، همایش و جلسه هم اندیشی با فعالان نهادهای مدنی و استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی از دیگر اقدامات دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور حقوق شهروندی برای جریان‌سازی و ترویج مطالبه‌گری در این زمینه است.

مولاوردی اظهار کرد: پیگیری تدوین راهنمای برنامه اصلاح و توسعه نظام حقوقی توسط دستگاه‌های تابعه قوه مجریه در زمینه حقوق شهروندی، پیگیری تدوین پیش نویس آیین نامه‌ها و روش‌های غیرقضایی برای مقابله با موارد نقض حقوق شهروندی، همچنین بررسی راهکارهای تعاملی، هماهنگی و هم افزایی با سایر قوا و دستگاه‌های حاکمیتی در تحقق حقوق شهروندی از دیگر اقدامات انجام شده در 100 روز نخست فعالیت دولت دوازدهم است.  دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور حقوق شهروندی با تاکید بر نقش سازمان‌های مردم نهاد در تحقق حقوق شهروندی گفت: شناسایی سازمان‌های مردم نهاد و انجمن‌های علمی فعال در حوزه حقوق شهروندی و اقدام به راه‌اندازی بانک اطلاعاتی مربوطه همچنین راه‌اندازی بانک اطلاعاتی اساتید و مدرسان حقوق شهروندی و فعال‌سازی شورای مشورتی و کارگاه‌های تخصصی متناظر حق‌های درج شده در منشور حقوق شهروندی نیز پیگیری می‌شود.

 

ارسال نظر