نوسازی مراکز درمانی فرسوده خارج از توانایی دولت

۱۳۹۶/۰۸/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۳۱۶
نوسازی مراکز درمانی فرسوده خارج از توانایی دولت

یک زلزله آمده و سه بیمارستان که باید به حادثه‌دیدگان امدادرسانی می‌کرد، خود ویران شدند. نزدیک به 60درصد بیمارستان‌های کشور فرسوده‌اند و با بروز هر حادثه‌یی، احتمال تخریبشان وجود دارد. دولت نیز بودجه کافی برای بازسازی و نوسازی بیمارستان‌ها ندارد.

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس در این باره گفت: دولت به علت شرایط اقتصادی توانایی نوسازی بیمارستان‌های فرسوده کشور را ندارد. منوچهر جمالی سوسفی با اشاره به اینکه فرسودگی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تنها مربوط به تهران نیست، گفت: فرسودگی بیمارستان‌ها در بیشتر استان‌های کشور وجود دارد، اصل مسوولیت‌پذیری و انجام کار مسوولانه و درست برای پیشگیری از هرگونه حادثه و تلفات جانی در حوادث طبیعی باید مورد توجه قرار گیرد؛ یعنی نظارت‌ها در روند ساختمان‌سازی‌ها درحوزه درمانی و مسکونی باید به نحو درستی انجام شود. نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه توجه به مقاوم‌سازی بیمارستان‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار است، افزود: در شرایط و مواقع بحرانی بیمارستان‌ها بیش از سایر مراکز فعالیت کرده و به مردم خدمات رسانی می‌کنند، ضمن اینکه تهران به‌دلیل جمعیت بسیار در زمان بحران دچار مشکلات بیشتری می‌شود؛ بنابراین در شرایط بحرانی باید خدمات گسترده‌یی به مردم ارائه شود. او با تاکید بر اینکه نوسازی بیمارستان‌های فرسوده هزینه بسیار سنگینی را می‌طلبد، به خانه ملت گفت: در حال حاضر شرایط اقتصادی به‌گونه‌یی نیست که بتوان بیمارستان‌های فرسوده را نوسازی کرد، اما به هر حال فعالیت بیمارستان‌های فرسوده در شرایط بحرانی و خطر به‌طور حتم دردسرهایی را برای مردم به وجود می‌آورد؛ ولی برای نوسازی و مقاوم‌سازی مراکز درمانی باید راهکاری را درنظر گرفت که ضمانت اجرایی داشته باشد. جمالی سوسفی با اشاره به اینکه نمی‌توان با شعار و حرف بیمارستان‌ها را نوسازی کرد، اظهار کرد: درحال حاضر مهم‌ترین مشکل آن است که برای ساخت بیمارستان‌های جدید نیز نکات ایمنی رعایت نشده و مرکز درمانی نوساز پس از کمی فعالیت با یک زلزله دچار تخریب 100درصدی می‌شود، این یعنی اینکه افراد در زمان ساخت به مسوولیت‌های خود به درستی عمل نکردند یا اینکه نظارت‌ها به درستی انجام نشده است، متاسفانه از بودجه‌های عمرانی کشور به شکل صحیح استفاده نمی‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه در زمان ساخت مراکز درمانی گاهی مسوولان به وظایف خود به درستی عمل نمی‌کنند، افزود: به عنوان مثال در ساخت بیمارستان اسلام‌آباد غرب پس از مدت کوتاهی از فعالیت مشخص است که افراد در زمان ساخت نظارت‌های درستی نداشتند، دراین شرایط نباید به دنبال مقصر بود؛ اما باید در هر نقطه‌یی به وظایف خود به درستی عمل کنیم.

 

 

ارسال نظر